Self -destek, Fiat 500E'nin yeni nedeni? Free2move şirketi ile Stellantis, elektrikli şehir otomobilinin 40 kopyasını Madrid sokaklarında, bir şarj istasyonunda kaybedilen süreyi sona erdiren yeni bir değiştirilebilir pil sistemi ile konuşlandırdı. Sistem, gelecekte diğer şehirlerde konuşlandırılabilir.
Madrid, Stellantis ve Free2move Self -Sheeting Company için yeni bir deneyin sahnesi haline geliyor. 12 Haziran 2025 Salı, Otomotiv Grubu, 2014 yılında San Francisco'da doğan bir başlangıç olan Ample tarafından geliştirilen çıkarılabilir ve değiştirilebilir piller sistemi ile donatılmış 40 kopyalı Fiat 500E'nin bir filosunun geldiğini duyurdu. Birkaç hafta içinde, Paris gibi diğer başkentlere genişlemeden önce İspanyol başkentinde bulunan 100 araba olmalıdır.
“VE'nin İspanya'da benimsenmesinde öncü bir şehir olan Madrid, bu pilot proje için ideal bir ortam sunuyor. 2030 yılına kadar % 65 emisyonu azaltma taahhüdü ve aynı son teslim tarihine kadar 5.5 milyon FI ulusal hedefine verdiği desteği, daha temiz ve daha yenilikçi mafya çözümlerini teşvik etme arzusunu gösteriyor”.Değiştirilebilir pilin takvimi artıracağını düşünen Stellantis'ten bir basın açıklamasında okuyabiliriz.
“Otomobil paylaşım filoları için, yoldan her dakika gelir kaybıdır. Sadece teoride değil, günlük operasyonlarda da Free2move için elektrikli bir sıvı geçişi sağlamaya kararlıyız. 5 dakika içinde pil alışverişleri sayesinde, Free2move'nin hizmetindeki araçlarını, hareketli müşterilerini ve tam aktif operasyonlarını korumasına izin veriyoruz”.Ample CEO'su Khaled Hassounah'ın altını çizdi.
© Fiat
Fiat 500E'nin dönüşümü
Herhangi bir arabaya uyum sağlayabilen Kaliforniya şirketinin pil paketleri, her Fiat 500E'de bir kapıdan değiştirilebilir, burada bir köprü, mafsallı bir kolun boş bir pille değiştirilmesinden önce şehir arabasını kaldıracaktır. Operasyon 5 dakika sürecek ve Nio ve Catl'in ultra “takas pil” sistemleriyle Çin'de demokratikleşmeye çalıştıklarına benziyor. 2024'ün sonunda Nio, günde 480 pil değiştirebilen 4.0 istasyonunu başlattı.
Fiat 500E ile Stellantis'in İtalyan üreticisi artık çok fazla hırsı yok. Modellerini Free2move ile geri dönüştürerek, kendisine daha iyi bir notla bitirme fırsatı verirken, elektrikli şehir otomobilinin üretimi geçen yıl Turin'deki fabrikasında (Mirafiori) durdu. O zamandan beri, marka, termal motorlu bir prodüksiyona yönlendirdiği modeliyle bir çözüm bulmak için mücadele etti. Elektrik hedeflerini karşılamak için umutlar artık emek sorunlarından muzdarip olan Fiat Grande Panda'ya dönüyor.
Madrid, Stellantis ve Free2move Self -Sheeting Company için yeni bir deneyin sahnesi haline geliyor. 12 Haziran 2025 Salı, Otomotiv Grubu, 2014 yılında San Francisco'da doğan bir başlangıç olan Ample tarafından geliştirilen çıkarılabilir ve değiştirilebilir piller sistemi ile donatılmış 40 kopyalı Fiat 500E'nin bir filosunun geldiğini duyurdu. Birkaç hafta içinde, Paris gibi diğer başkentlere genişlemeden önce İspanyol başkentinde bulunan 100 araba olmalıdır.
“VE'nin İspanya'da benimsenmesinde öncü bir şehir olan Madrid, bu pilot proje için ideal bir ortam sunuyor. 2030 yılına kadar % 65 emisyonu azaltma taahhüdü ve aynı son teslim tarihine kadar 5.5 milyon FI ulusal hedefine verdiği desteği, daha temiz ve daha yenilikçi mafya çözümlerini teşvik etme arzusunu gösteriyor”.Değiştirilebilir pilin takvimi artıracağını düşünen Stellantis'ten bir basın açıklamasında okuyabiliriz.
“Otomobil paylaşım filoları için, yoldan her dakika gelir kaybıdır. Sadece teoride değil, günlük operasyonlarda da Free2move için elektrikli bir sıvı geçişi sağlamaya kararlıyız. 5 dakika içinde pil alışverişleri sayesinde, Free2move'nin hizmetindeki araçlarını, hareketli müşterilerini ve tam aktif operasyonlarını korumasına izin veriyoruz”.Ample CEO'su Khaled Hassounah'ın altını çizdi.

© Fiat
Fiat 500E'nin dönüşümü
Herhangi bir arabaya uyum sağlayabilen Kaliforniya şirketinin pil paketleri, her Fiat 500E'de bir kapıdan değiştirilebilir, burada bir köprü, mafsallı bir kolun boş bir pille değiştirilmesinden önce şehir arabasını kaldıracaktır. Operasyon 5 dakika sürecek ve Nio ve Catl'in ultra “takas pil” sistemleriyle Çin'de demokratikleşmeye çalıştıklarına benziyor. 2024'ün sonunda Nio, günde 480 pil değiştirebilen 4.0 istasyonunu başlattı.
Fiat 500E ile Stellantis'in İtalyan üreticisi artık çok fazla hırsı yok. Modellerini Free2move ile geri dönüştürerek, kendisine daha iyi bir notla bitirme fırsatı verirken, elektrikli şehir otomobilinin üretimi geçen yıl Turin'deki fabrikasında (Mirafiori) durdu. O zamandan beri, marka, termal motorlu bir prodüksiyona yönlendirdiği modeliyle bir çözüm bulmak için mücadele etti. Elektrik hedeflerini karşılamak için umutlar artık emek sorunlarından muzdarip olan Fiat Grande Panda'ya dönüyor.
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()