SUV'nin yol kapasiteleri hakkında bilmeniz gereken 5 şey

acidizing

New member
2024 yılının elektrikli otomobilinin birçok niteliği var, test sırasında onları vurguladık, ama gerçek bir yol mu? Farklı bir şekilde ifade etmek gerekirse, yola çıkmak ve Renault'un % 100 elektrikli SUV'si ile yüzlerce kilometreyi zincirlemek mantıklı mı? Öğrenmek için, birkaç gün önce î-de-de-France ve Vendée arasındaki en sevdiğimiz test yolculuğumuzda yaptığımız egzersize şımartmaktan daha iyi bir şey yok.

Bu 480 km uzunluğunda rota, bunu birkaç elektrikli araçla yapıyorduk. Her geçiş için görüntülenen amaç: Kendinizi mümkün olduğunca kısa bir yükle sınırlayın. Elektrik SUV'un “Alp Spirit” versiyonuyla, bu nedenle yaklaşık 1.000 km'lik bir gidiş -dönüşte denedik.

Renault Scenic Electric Long Route 6

© Renault Elektrikli Elektrik Testimiz – Haberler

Egzersizin amacı: Gerçek koşullarda test edilmesi, doğallığın uzun yolculuğunda tüketim, aynı zamanda gemide yaşam veya yol planlayıcısının kapasiteleri. Renault Scenic E-Tech'in ilk testimizi tamamlamak için iyi olan bu ikinci testin sonunda, beş dersde durmayı seçtik. Scenic'in ilk gerçek Renault Electric Yolu nasıl olduğunu anlamak için gereklidir.

1 – Gemide düşmeyen konfor


Teknik ve saf performans konuşmadan önce, aksesuar görünebilecek, ama hangisiyle başlayalım. Elektrikli manzarada yaşam ve sürüşü özellikle hoş. Renault, ön veya arkada olsun, iç mekanını ve çevresini ultra rahatsız etmek için mükemmel bir iş çıkardı. Önemli bir yere sahip olmanın yanı sıra, yolcular akustik yalıtım açısından yürütülen çalışmayı da değerlendirebilirler. Elektrikli arabalarda bir sabittir, ancak özellikle otoyolda 130 km/s hızla sürerken hepsi aynı sonuç seviyesine ulaşmaz. Renault Electric SUV ile yuvarlanan sesler açıkça mevcuttur, ancak rahat kalırlar.

Android Automotive çalıştıran merkezi ekran, OpenR House kaplamasına rağmen Android akıllı telefonlara yakın bir navigasyon sunuyor. Enstrümantasyon ekranına gelince, örneğin bir Tesla Model Y'de olduğu gibi, artık düzenli olarak görünmesi gereken sürücü için gerekenleri sunar.

2 – Şehirden önemli ölçüde daha yüksek bir tüketim


% 100 elektrikli Renault Scenic E-Tech'in ilk testimiz sırasında SUV otoyolundaki tüketimi belirleyemedik. Daha sonra şöyle yazdık: “Endülüs'teki Malaga yakınlarında yaklaşık 300 km'lik iki test döngüsümüz, 17 ila 18 kWh/100 km arasında salınan ortalama bir tüketim görmemize izin verdi. Bu rakamları tahmin ederek, otoyolda yaklaşık 370 km'ye ulaşıyoruz, bu da doğal e-teknolojiyi elektrikli bir yol haline getirecek. Tamamen kentsel kullanımda, SUV bu konfigürasyondaki tüketimini azaltmayı başardığı için 600 km'ye yaklaşmak bile mümkün görünüyor. »»

Renault Scenic Electric Long Route 4

© İlk Bacakta Ortalama Tüketimimiz – Haberler

Ve aslında? Bu 87 kWh pil gerçekten ne yapabilir? Sonuç tahminimize oldukça yakın, çünkü 26 kWh/100 km ortalama tüketim ile, bir şarj istasyonunda durmak zorunda kalmadan önce yaklaşık 330 km yuvarlanıyorduk. Tabii ki, bu rakam teorik ve nispeten hafif koşullarda (hafif sıcaklıklar ancak çok fazla rüzgar) 1.000 km'lik bir rotanın sonucu olmaya devam etmektedir. Elbette dış sıcaklık gibi diğer parametrelere bağlı olarak değişebilir, aynı zamanda lastik basıncı veya gemide klima kullanımı da olabilir.

Nihayetinde, hızlı bir yolda gözlenen tüketim, ilk testimiz sırasında aldığımız ikincil yollardan çok daha yüksektir. Bu tamamen normaldir, ancak 625 km özerklik duyurulduğu göz önüne alındığında, biraz daha iyi umut etmek mümkün oldu.

Renault Scenic Electric Long Rota 1

© Dönüşte Ortalama Tüketimimiz – Haberler
3 – Durmadan 300 km sağlanır


Elektrikli otomobiller test protokolümüzde, seyahat edilen 300 km'lik sembolik çubuk, bir otomobilin yol olarak kalifiye olup olmadığını belirler. Testimiz durumunda, yolculuğun iyi bir kısmı için otoyolda 130 km/s'de, doğal bu sonuca zorluk çekmeden ulaşır.

Renault Scenic Electric Long Rota 3

© Ionity'de% 20 ila 80 yük.

Daha fazla söylediğimiz gibi, bu hızda, geleneksel koşullar altında yüklemeyi sürekli 330 km hedeflemek mümkün ve mümkündür. İyi haber şu ki, hız biraz azalır azalır, 110 km/s ile sınırlı porsiyonlarda veya trafik sıkışıklığı oluşumu sırasında tüketim büyük ölçüde azalır, bu da kaçınılmaz olarak özerkliği genişletir.

4 – Yük eğrisi şoku tutar


En azından uzun yolculuklara sayılan pilin boyutu kadar yüklemek için gereken zamandır. Renault'un elektrikli SUV durumunda, akümülatörün büyüklüğü en iyi (87 kWh) öneriyorsa, şarj hızı (150 kW) birkaç korkuya yol açar. Bu güç, 60 kWh pil ile versiyon için 130 kW'a bile indirgenmiştir.

Üretici yine de 37 dakikada % 20 ila % 80 ile onurlu şarj sürelerini duyurdu. Bizim durumumuzda, iki suçlamamızdan birinde bu tahmini doğrulayabildik. % 19 ila 79 arasındaki geçiş 38 dakikada kesin olarak yapılmıştır. İkinci hızlı yükümüz sırasında terminalin beklenmedik bir durağı bizi ikinci bir güvenilir önlemden mahrum etti. Öte yandan, her iki durumda da, şarj eğrisinin oldukça iyi tutulduğunu ve %70'e kadar, doğalın 100 kW'da yüklenmeyi umabileceğini gördük. Bu eşikten sonra, eğri yavaş yavaş çöker ve pilin tam yüküne gitmek neredeyse zaman alır.

Renault Scenic Electric Long Route 7

© Hızlı bir terminalde neredeyse eksiksiz bir yük neredeyse bir saat gerektirir – Haberler

Her üç saatte bir 40 dakikalık durak, kabul edilemez değildir, ancak toplam 330 km'lik bir tam yükle değerlendirileceği akılda tutulmalıdır. Başlangıçta % 80 pil ile özerklik 265 km'ye düşürülür. Hala tek bir durakla toplam 600 km yapıyor, bu da gezilerin iyi bir kısmını bile uzun süre örtmeli.

Bununla birlikte, doğallığın 150 kW yük hızı, özellikle en ciddi rakipleri Tesla Model Y göz önünde bulundurulduğunda, zayıf noktalarından biri olarak düşünülebilir.

5 – Planlayıcı mükemmel değil


Piyasadaki en iyi araçlardan biri olarak kabul edilen Google Planner, elektrikli manzarayı donatan araçtır ve iyi bir nedenle Renault, arayüzünün yönetimi için Google Automotive'e güvenir. Bizim durumumuzda, planlayıcı sadece bir durak döndürerek dış yolculuğa oldukça kesin olduğu kanıtlanmıştır.

Renault Scenic Electric Long Route 5

© Çok iyi bir planlayıcı, ancak bazen göz ardı edilmesi gereken – Haberler

Öte yandan, rota yönetimi aracı hızlı bir şekilde alınır, bu da talimatlarına saygı duymadığınızda başarısız olur. Bir örnek: Bir sonraki otoyol alanında durmak için gerekli rezervlere sahip olarak, Google'ın dönüş yolculuğumuzdaki tavsiyesini görmezden gelmeye karar verdik. Bir sonraki geziyi alıp adımlarımıza geri dönmeyi kısıtlamak için ısrar ettikten sonra, planlayıcı bize 11 kW'lık bir terminalde ekstra bir ücret sunmak için birkaç dakika süreyle yürütüldü … Sadece hedef hedefimize yaklaştığında, yani Scenic'in güzergah planlayıcının nihayet varış varlığımıza ulaşabileceğimizi doğrulamaya devam etmediği için.

Bu, bu tür bir aracın mevcut zayıflıklarına bir örnektir, bu da sadece özerkliği gerçek zamanlı olarak tahmin etmek için daha önce seyahat ettiği birkaç KM'ye dayandırılabilecek. Dahası, Renault'un iki özerklik değerini (otoyolda ve şehirde) gösterme önerisi oldukça iyi bir fikirdir, ancak planlayıcısının (küçük) zayıf yönlerini maskelemez. Sonunda, Google Haritalar aracı risksiz kullanılabilir, sadece önerilerinde oldukça dikkatli olduğunu ve “insan” yansımasının önerilerini kolayca tamamlayabileceğini veya geliştirebileceğini unutmayın.

Test Kararı:


İki aşamada gerçekleştirilen bu 1.000 km testinin sonunda, Renault Scenic E-Tech % 100 Elektrik son aylarda sadece en iyi elektrikli otomobillerden biri değil, aynı zamanda DC terminalinde tekrarlanan bir geçiş korkusu veya hatta sonsuz şarj süreleri korkmadan yola çıkmanızı sağlayan çok dürüst bir elektrik yoludur. Bununla birlikte, 150 kW'lık hızlı yük hızı bizim görüşümüze göre hafif bir zayıflıktır. Bu, Renault Electric SUV'un parasının değeri göz önüne alındığında kabul edilebilir, ancak bu noktada elmasdaki üreticinin küçük bir ek çabanın harikalar yaratacağını düşünmeye yardımcı olamaz. Bu arada, bu yeni elektrikli doğal için başarılı bir görev.

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.