Bir SUV şeklinde ilk Alpin ortaya çıktı ve Porsche'ye macan ile saldırıyor. Eğer Alman daha güçlü ise, sadece Fransız kalıntılarının, ölçekte 220 kilo daha az sayesinde kendi yararına bir ağırlık/güç oranı vardır. Yeni Alpine A390'ın fiyatı, özerkliği ve sürüş keyfi ne olacak?
Alpine nihayet A390 üzerindeki perdeyi kaldırdı ve motorunun, pillerinin, özerkliğinin, ağırlığının ve aynı zamanda fiyatlarının detaylarını ortaya çıkardı. Sonunda onu ilk satır rakibi Porsche Macan'ın önüne yerleştirme fırsatı geçen yıl piyasaya sürüldü. İki elektrikli SUV, Alman markası ve Fransız markası arasında, kendileriyle Cayman ve A110 ile karşı karşıya kaldılar.
Yeni A390, bir konsept şeklinde fotoğraflandığı Paris Motor Show'dan bu yana konuşuldu. Daha sonra, marka bunu bir prototip şeklinde sundu ve Renault R5 E-Tech'den türetilen yeni A290'ın aynı yanlış termal motorunu entegre etmeye karar verdiğini öğrendik. Watts'ı çok fazla işitme zevki kaybetmeden gönderme fırsatı (yolcu bölmesinde, deviialt imzalı 13 hoparlör var), hızı gerçekleştirmek için devre üzerinde gerekli.
A390'ın arkasında hangi platformu buluyoruz? Arabanın oldukça çılgın tasarımına rağmen, değiştirilmiş bir Renault doğal üssüdür. Alpine aslında ailenin ailesi SUV'sinde elmaslarla kullanılan AMPR orta platformunda çalıştı ve fark, parçaların yeni A390'ın performans ve stil gereksinimlerini daha iyi karşılamak için genişletildi. Ağırlık merkezi de düşürüldü. Kitlelerin dağılımı özellikle iyi, % 49'u önde ve % 51'i arkada. Boyutlar açısından, elektrik alpini A390 4.61 m uzunluğunda ve 1.88 m genişliğinde ve 1.53 m yüksekliğindedir.
© Alpine
Alpin A390'ın 3 motoru
Porsche Macan'ın 4S sürümüne dayanmak için Alpine, yeni A390'ı yüksek güçlü bir GTS sürümünde başlattı. GT versiyonuna 70 hp ekler, neredeyse bir saniyenin 0 ila 100 km/s'si hızlanır ve biraz daha yüksek maksimum hız 20 km/s sunar. Daha spesifik olarak, bu aşağıdaki teknik sayfaları verir:
© Alpine
Bu gücü yere iletmek için Alpin, biri önde ve ikisi arkada olan üç motorda (GT ve GTS versiyonunda) sayılır, ayrı ayrı çalışabilir ve tork seviyesini ihtiyaç ve eğrilere göre ayarlar. Alpine sistemini patentledi ve aktif tork vektörü vaftiz etti. Bununla birlikte, marka sırayla kutunun çevikliğini güçlendirmeyi planlıyor ve böylece belirli bir A110 gibi yola ve daha hafif yollara daha yakın. Performansını optimize etmek için elektrikli otomobil, özel olarak geliştirilen Michelin lastiklerinden yararlanır.
Ölçekte, yeni Alpin A390, 2.212 kg ile önemli kütlesini gizlemez. Ancak, yaklaşık 220 kg daha az olan bir elektrikli macan Porsche'den daha hafif olduğu ortaya çıkıyor. Sonuç olarak, A390'ın ağırlık/güç oranı rakibinden daha yüksektir ve 4.54 kg/hp'ye karşı 4.51 kg/hp'dir. GTS versiyonunun 0 ila 100 km/s'si, 0.2 saniyeden Macan 4S'ye kadar biraz daha yüksektir.
© Alpine
Bir Verkor Pil
A390'ın iki GT ve GTS varyasyonu, Verkor'dan Fransızlar tarafından imzalanan 89 kWh'lik bir NMC kimyası pil içeriyor. Böyle bir otomobilin devrede isteklerini topladığından emin olmak için, pil belirli bir soğutma sistemi ile geliştirildi ve performans kaybı olmadan yüksek deşarjlara izin verdi. Bu pilin şarjı maksimum güçle 190 kW'da kapatılmıştır, ancak Alpine, bu sürekli akım şarjıyla % 15'ten % 80'e çıkmanın sadece 25 dakika süreceğini duyurur. Bir AC soketinde, bir seçeneği kontrol ederek 11 kW veya 22 kW'a güvenmek gerekecektir.
© Alpine
Yolda, WLTP döngüsünde 520 ila 555 km arasında özerkliğe güvenmek gerekir, versiyona (GT sürümü daha verimlidir) ve lastik yükselen alpin. Bu, maksimum pil şarj gücü 270 kW'a ( %10 ila %80 arasında) ulaşan Porsche Macan'ın avantajına 86 km'lik bir farka karşılık gelir. Almanca daha ağırsa, bu nedenle daha çok yönlü kalır, çünkü özellikle 92 litre yükleme alanı (A390 için 532 litre) alacaktır.
Fiyatı koymanız şartıyla: 4S sürümü 93.091 Euro gerektirir, yeni Alpine A390'ın GTS sürümünün yaklaşık 76.000 Euro'ya mal olması gerektiğinde (GT sürümü yaklaşık 65.000 Euro başlamalıdır).
Alpine nihayet A390 üzerindeki perdeyi kaldırdı ve motorunun, pillerinin, özerkliğinin, ağırlığının ve aynı zamanda fiyatlarının detaylarını ortaya çıkardı. Sonunda onu ilk satır rakibi Porsche Macan'ın önüne yerleştirme fırsatı geçen yıl piyasaya sürüldü. İki elektrikli SUV, Alman markası ve Fransız markası arasında, kendileriyle Cayman ve A110 ile karşı karşıya kaldılar.
Yeni A390, bir konsept şeklinde fotoğraflandığı Paris Motor Show'dan bu yana konuşuldu. Daha sonra, marka bunu bir prototip şeklinde sundu ve Renault R5 E-Tech'den türetilen yeni A290'ın aynı yanlış termal motorunu entegre etmeye karar verdiğini öğrendik. Watts'ı çok fazla işitme zevki kaybetmeden gönderme fırsatı (yolcu bölmesinde, deviialt imzalı 13 hoparlör var), hızı gerçekleştirmek için devre üzerinde gerekli.
A390'ın arkasında hangi platformu buluyoruz? Arabanın oldukça çılgın tasarımına rağmen, değiştirilmiş bir Renault doğal üssüdür. Alpine aslında ailenin ailesi SUV'sinde elmaslarla kullanılan AMPR orta platformunda çalıştı ve fark, parçaların yeni A390'ın performans ve stil gereksinimlerini daha iyi karşılamak için genişletildi. Ağırlık merkezi de düşürüldü. Kitlelerin dağılımı özellikle iyi, % 49'u önde ve % 51'i arkada. Boyutlar açısından, elektrik alpini A390 4.61 m uzunluğunda ve 1.88 m genişliğinde ve 1.53 m yüksekliğindedir.

© Alpine
Alpin A390'ın 3 motoru
Porsche Macan'ın 4S sürümüne dayanmak için Alpine, yeni A390'ı yüksek güçlü bir GTS sürümünde başlattı. GT versiyonuna 70 hp ekler, neredeyse bir saniyenin 0 ila 100 km/s'si hızlanır ve biraz daha yüksek maksimum hız 20 km/s sunar. Daha spesifik olarak, bu aşağıdaki teknik sayfaları verir:
- Alpin A390 GT: 400 hp, 650 nm, 0.8 saniyede 0 ila 100 km/s, maksimum hızda 200 km/s
- Alpin A390 GTS: 470 hp, 808 nm, 3.9 saniyede 0 ila 100 km/s, 220 km/s hızda maks.

© Alpine
Bu gücü yere iletmek için Alpin, biri önde ve ikisi arkada olan üç motorda (GT ve GTS versiyonunda) sayılır, ayrı ayrı çalışabilir ve tork seviyesini ihtiyaç ve eğrilere göre ayarlar. Alpine sistemini patentledi ve aktif tork vektörü vaftiz etti. Bununla birlikte, marka sırayla kutunun çevikliğini güçlendirmeyi planlıyor ve böylece belirli bir A110 gibi yola ve daha hafif yollara daha yakın. Performansını optimize etmek için elektrikli otomobil, özel olarak geliştirilen Michelin lastiklerinden yararlanır.
Ölçekte, yeni Alpin A390, 2.212 kg ile önemli kütlesini gizlemez. Ancak, yaklaşık 220 kg daha az olan bir elektrikli macan Porsche'den daha hafif olduğu ortaya çıkıyor. Sonuç olarak, A390'ın ağırlık/güç oranı rakibinden daha yüksektir ve 4.54 kg/hp'ye karşı 4.51 kg/hp'dir. GTS versiyonunun 0 ila 100 km/s'si, 0.2 saniyeden Macan 4S'ye kadar biraz daha yüksektir.

© Alpine
Bir Verkor Pil
A390'ın iki GT ve GTS varyasyonu, Verkor'dan Fransızlar tarafından imzalanan 89 kWh'lik bir NMC kimyası pil içeriyor. Böyle bir otomobilin devrede isteklerini topladığından emin olmak için, pil belirli bir soğutma sistemi ile geliştirildi ve performans kaybı olmadan yüksek deşarjlara izin verdi. Bu pilin şarjı maksimum güçle 190 kW'da kapatılmıştır, ancak Alpine, bu sürekli akım şarjıyla % 15'ten % 80'e çıkmanın sadece 25 dakika süreceğini duyurur. Bir AC soketinde, bir seçeneği kontrol ederek 11 kW veya 22 kW'a güvenmek gerekecektir.

© Alpine
Yolda, WLTP döngüsünde 520 ila 555 km arasında özerkliğe güvenmek gerekir, versiyona (GT sürümü daha verimlidir) ve lastik yükselen alpin. Bu, maksimum pil şarj gücü 270 kW'a ( %10 ila %80 arasında) ulaşan Porsche Macan'ın avantajına 86 km'lik bir farka karşılık gelir. Almanca daha ağırsa, bu nedenle daha çok yönlü kalır, çünkü özellikle 92 litre yükleme alanı (A390 için 532 litre) alacaktır.
Fiyatı koymanız şartıyla: 4S sürümü 93.091 Euro gerektirir, yeni Alpine A390'ın GTS sürümünün yaklaşık 76.000 Euro'ya mal olması gerektiğinde (GT sürümü yaklaşık 65.000 Euro başlamalıdır).
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()