COMAC, Airbus ve Boeing'in rakibi imzalandı

acidizing

New member
Çin, ABD'nin Boom Supersonic ile hedefine yaklaştığı bir zamanda 2049 için süpersonik ulaşım uçak pazarına giriş yapıyor. Airbus A320 ve Boeing 737'nin C919 rakibini pazarlayan COMAC, kendi Concord'un vaftiz edilmesini “C949” i istiyor.



Süpersonik ticari ulaşım, Concorde durağından 20 yıl sonra sahnenin önüne geri dönüyor. ABD'ye ek olarak, Çin artık ses hızının ötesinde uçabilen (Mach 1) ve böylece uçuş süresini önemli ölçüde azaltabilen süpersonik ticari düzlemini istiyor. Avrupa Concord'dan daha güvenli ve ekonomik bir cihaz yaratmak istemenin yanı sıra, yarış bugün hayal edilecek dalga izini azaltabilecek bir cihaz gövdesive süpersonik patlamayı, yerleşim alanlarına genel bakış için çok sorunlu azaltın.

Çinli Boeing ve Airbus rakibi COMAC, çalışmasının ilk jetlerini süpersonik bir uçakta tanıttı. Cihaz programı, COMAC başlamaya karar verirse, on yılın yarısının ilk uçuşlarına ve daha kesin olarak 2049'da. Airbus'un mevcut A320'sini ve Boeing'den 737'yi yarışan C919'un önünde, Gelecekteki Comacc SuperSonic Uçak C949 olarak adlandırılacak. 2029 için bir C929 (Boeing 787 ve Airbus A350 rakibi) ve 2039 için C939 (Boeing 777 ve Airbus A330neo rakibi) için tüm şeffaflıkta oluşan bir yol haritasına eklenir.

COMACC C949 Supersonic'in ilk detayları


Firmanın projesindeki büyük duyuruları arasında, Concorde'dan % 50 daha yüksek bir eylem yarıçapına ulaşma hedefi, sadece New York'taki Paris ve Londra'yı birbirine bağlayabilen, sadece varışta yaklaşık on beş dakikalık bir yakıt rezerviyle. Eşdeğer olurdu 11.100 kilometre. COMAC çalışması, Şangay Uçak Araştırma ve Tasarım Enstitüsü tarafından gerçekleştirildi ve Mart ayı sonunda Çin Üniversitesi incelemesi Acta Aeronautica ve Astroneutica Sinica'da yayınlandı.

Ayrıca Pekin de oku, bir şirket 787-8 satışını donduran Boeing'i yasaklamak istiyor
Süpersonik patlama azaltma açısından, dalga sürüklemesindeki azalma sayesinde COMAC AIMS 85 PLDB'nin zeminde bir patlama (insan kulağı tarafından algılanan gürültü) C949 bir yolculuktayken ( Mach 1.6 ve 1.7 arasında 16.000 m), burada Concorde'un süpersonik bir patlaması 110 PLDB'yi aşıyor. Amerikalı mühendislerin süpersonik patlamayı azaltmak için X-59 prototipi üzerinde çalıştığı NASA'da 75 PLDB'yi hedefliyoruz. Bununla birlikte, Boom Supersonic tekrar bu noktaya odaklanmıyor, başlangıç ise okyanusların üzerindeki uçuşlar için gelecekteki bir Concorde (Overture) üretimini hedefliyor.

Boyutlar ve tasarım açısından, C949 COMAC Supersonic uçak 61.2 m uzunluğunu, 68.8 -degree ok kanadını, bir V -Gerenti (uçağın stabilitesi için) hedefler. Kanatların altında, postbustion olmadan çift arka akışlı bir çift turbojet. Kabinde, yolcular bir Embraer ERJ'ninkini hatırlatan bir alanla sınırlandırılmalıdır. 2,2 m genişliğinde ve 1,8 m yüksekliğinde. Sonuç olarak, COMAC çalışmasında uçağın Concorde'daki 100 yolcudan uzakta 28 ila 48 yolcu arasında ağırlanabileceğini açıklıyor.

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.
Kaynak :

Havacılık haftası