X/Twitter'dan Apple'a, büyük platformlar için aptal şapkası

accur

New member
Dünya çapındaki bu seçim yılında, bir Mozilla çalışması, en büyük platformların reklam şeffaflığı açısından eksikliklerini, hatta ilgisizliklerini esefle karşılıyor ve bu durum dezenformasyon ve manipülasyon kampanyalarına yol açıyor.



Mozilla ve CheckFirst araştırmasında incelenen on bir büyük çevrimiçi platformun hiçbiri reklam şeffaflığını sağlamak için yeterli araçlar sunmuyor. Ancak bu, dijital hizmetler düzenlemesinde (DSA) yer alan bir Avrupa yükümlülüğüdür.

Herkes kaybeder


Geçtiğimiz Mart ayında, Avrupa Komisyonu, seçimlerin Haziran başında yapılması ve sonrasında yapılması nedeniyle merkezi bir unsur olan siyasi reklamlarla ilgili yeni kurallar kabul etti. 2024, istisnai bir seçim yılıdır: dünya nüfusunun yarısı oy vermeye çağrılmıştır. 'ifade etmek. Bu ek kurallar (ironik bir şekilde Haziran ayından sonra yürürlüğe girmesi planlanıyor) özellikle seçimler, referandumlar ve yasama süreçleri hakkındaki dezenformasyonu ele alıyor.

Mozilla'nın elde ettiği sonuçlar göz önüne alındığında, platformların bu yeni hükümlere uymak için çok işi olacak çünkü zaten öncekilere saygı duymuyorlar. Reklam kitaplıklarının uyumluluk düzeyini ölçmek için çalışmada 20 parametre (işlevler, veri erişilebilirliği, hassasiyet vb.) test edildi ve hiçbirinin iyi performans göstermediği ortaya çıktı.

Kötü öğrenci ve bu pek çok insanı şaşırtmayacak, şeffaflık araçları ” hayal kırıklığı », Mozilla'ya Notlar. Sosyal ağın reklam kitaplığı yalnızca, reklam içeriğinin açıklanmadığı büyük bir CSV dosyası olarak mevcuttur. Hedefleme ayarlarında ve alıcı verilerinde boşluklar var. Ve tarihteki içeriği aramak neredeyse imkansızdır.

Mozilla Yayın Dizini

© Mozilla

Yapılan ve henüz yapılmayan bu çalışma, Avrupa Komisyonu'nun DSA çerçevesinde X/Twitter reklam dizinine yönelik neden soruşturma başlattığını açıklıyor. Ancak diğer platformlar bu alanda pek iyi durumda değil: Aliexpress, Bing, Snapchat ve Zalando aynı gemide. Alphabet (Google), Booking.com ve Pinterest neredeyse daha iyi bir performans sergilerken App Store, LinkedIn, Meta ve TikTok ” hâlâ veri ve işlevsellik açısından eksiklikler var “.

Hiçbir platform reklam şeffaflığı açısından onları iyi öğrenci yapacak kriterleri karşılamıyor. Genel olarak çalışma, bu çevrimiçi dizinlerin kamuya açık erişilebilirliğindeki farklılıklardan da üzüntü duyuyor: Apple ve Booking, hesaba ihtiyaç duymadan yalnızca bir kitaplık ve API sunmakla kalmıyor, Snap, Pinterest ve Aliexpress'in ise API'si yok. Etkili bir arama motorunun ve sıralama seçeneklerinin eksikliği de çeşitli platformlarda vurgulanıyor.

Diğer bir şikayet ise platformların, örneğin fenomenler arasında, çoğu bu tür içeriği kabul etse bile nadiren “sponsorlu içerik” listelemesidir. Düzenleyicilerin çevrimiçi yayınlanan reklamlarda minimum şeffaflığı elde etmek için yumruklarını masaya vurmaları gerekecek.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Mozilla