Vision Pro App Store bir çöl

Yasmin

New member
Vision Pro'nun uygulama mağazası durağanlaşıyor. Apple'ın platformu geliştiricilerin ilgisini çekmiyor, bu da kulaklığın fiyatı nedeniyle zaten ikna edilmesi zor olan müşterilerin ilgisini çekmede ciddi bir sorun.



Mağaza kataloğuna 10 uygulama eklendi VizyonPro Appfigures tarafından toplanan ve paylaşılan verilere göre Eylül ayında Wall Street Dergisi. Tarafından sunulan 1.770 uygulamadanUygulama Mağazası kulaklığın yalnızca %34'ü yereldir, yani özellikle VisionOS için geliştirilmiştir; geri kalanı kulaklıkta çalıştırılabilen iPhone veya iPad uygulamalarından oluşur.

Vision Pro uygulama mağazasının gecikmesi var


Apple, ağustos ayında Vision Pro App Store'da 2.500 uygulamanın bulunduğunu açıklamıştı. Üreticinin ve Appfigures'un rakamları arasındaki fark, bu uygulamaların çoğunun sıralamada görünecek kadar kullanılmaması ve bu da tespit edilmelerini zorlaştırmasıyla açıklanıyor…

Bu nedenle, Şubat ayında Amerika Birleşik Devletleri'nde, ardından bu yaz Fransa'da ve başka yerlerde piyasaya sürülen karma gerçeklik başlığı için sonuçlar pek de parlak değil. Özellikle iPhone App Store'un 2008'deki lansmanından bir yıl sonra yaşadığı deneyimle karşılaştırıldığında: Katalogda 50.000 uygulama yer alıyordu. Piyasaya sürülmesinden beş ay sonra Apple Watch mağazasında 10.000 uygulama vardı.

Vision Pro, kullanımları daha iyi tanımlanmış ve çok daha uygun fiyatlı (Vision Pro 3.999 €'dan başlıyor) bu iki ürünle eşleşmekten hâlâ çok uzakta. Muhtemelen geliştiricilerin bekle ve gör tutumunu açıklayan şey budur: Kullanıcının olmaması (veya az olması), uygulamalar için istemcilerin olmaması (veya az olması) anlamına da gelir. Ancak aynı zamanda söz konusu platform ilginç uygulamalar sunmuyorsa kullanıcılar acele etmeyecektir… Apple burada eski tavuk-yumurta ikilemiyle karşı karşıya!

Apple Vision Pro Uygulama Mağazası

© Appfigures/WSJ

Vision Pro için uygulamalar tasarlamak da herhangi bir geliştiricinin elinde değildir. Apple tarafından sağlanan yazılım araçları kesinlikle bir simülatör sunuyor ancak hiçbir şey gerçek koşullarda yapılan testlerin yerini tutamaz. Ayrıca üretici, kulaklığın belirli bileşenlerine erişimi kısıtlıyor ve bu da yenilikçi uygulamaların piyasada görünmesini engelliyor. Ve ayrıca VR denetleyicilerinin desteğinin olmaması, oyunların sanal gerçekliğe taşınmasını engelliyor.

Vision Pro ayrıca VisionOS'u görmezden gelmeye karar veren YouTube ve Netflix gibi son derece popüler uygulamaların yokluğundan da muzdarip. Öte yandan Meta, Quest platformu için 3.500 uygulamaya sahip olmakla övünebilir ve Quest 3S sayesinde düşük fiyata bir artış görülmesi bekleniyor.

Bu nedenle, daha ucuz bir modelin pazarlanmasını beklerken “uzaysal hesaplama” platformunu bir kol mesafesi uzaklığında taşımak Apple'a kalmış. Bu, kendi uygulamalarını taşımayı içerecektir: birçoğu uyumlu değildir (Weather, Apple Music Classical, Pages, GarageBand, Final Cut Pro nerede?), ki bu utanç verici. Apple'ın ayrıca Vision Pro'nun heyecanını artırmak için şu anda seyrek olarak sunulan sürükleyici içeriğin sayısını da artırması gerekiyor.

“Submerged”ı okuyun: Apple'ın Vision Pro için tasarladığı ilk gişe rekorları kıran filmini gördük
🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

WSJ