Aralık ayı sonunda yayınlanan bir makalenin yazarları olan Cambridge Üniversitesi'nden iki araştırmacıya göre, yapay zeka devleri dikkatimizi sattıktan sonra, biz daha anlamadan niyetlerimizi satmaya çalışacaklar.
“ Çok çalıştığını söylemiştin, sana konuştuğumuz sinema biletini ayırtabilir miyim? » Cambridge Üniversitesi'nden iki araştırmacı Dr Yaqub Chaudhary ve Dr Jonnie Penn'e göre yapay zeka devleri (AI) yakında ” niyetler ”, hedefli reklamcılığın kazananları (Google, Facebook) dikkatimizi çektikten sonra.
İngiliz üniversitesinin Leverhulme İstihbaratın Geleceği Merkezi'ndeki (LCFI) araştırmacılar, yetkililerin dikkatli olmaması durumunda ” İnsan niyetlerini hedef alan, yönlendiren ve satan herkes için altına hücum “.
İki uzman, dergide yayınlanan bir makalede tartışıyor: Harvard Veri Bilimi İncelemesi 31 Aralık'ta ChatGPT, Mistral AI, Gemini, Claude ve diğer üretken yapay zeka (AI) araçlarının yakında “ kararlarımızı erken bir aşamada tahmin edip etkilemek ve bu “niyetleri”, daha kararımızı vermeden, gerçek zamanlı olarak ihtiyaçları karşılayabilecek şirketlere satmak “.
Bir şirket veya grup, belirli bir ürünün satışını artırmaya, belirli bir hizmeti tanıtmaya, başkanlık seçimlerinde belirli bir adayı tercih etmeye mi çalışıyor? Bu durumda, kişisel verilerimiz için mevcut olana benzer bir müzayede sistemi aracılığıyla yapay zeka devlerine, söz konusu konuşma aracısının açık artırmayı kazanan ürün veya hizmete yönelik konuşmasını “yönlendirmeleri” için ödeme yapmak yeterli olacaktır. .
ChatGPT'nin ortaya çıkışından ve üretken yapay zekanın yarattığı heyecandan bu yana, bu araçlar aslında ” resmi olmayan, konuşmaya dayalı diyalog yoluyla toplanan çok miktarda samimi psikolojik ve davranışsal verilere », araştırmacılara dikkat edin. “ İnsanların sohbet ederken ne söylediği, bunu nasıl söylediği ve gerçek zamanlı olarak sonuçlanabilecek çıkarım türleri, çevrimiçi etkileşimlerin basit kayıtlarından çok daha samimidir. » diye ekliyorlar.
Ve birkaç aydır yapay zeka araçları halihazırda ” İnsanların planlarını ve hedeflerini ortaya çıkarın, çıkarım yapın, toplayın, kaydedin, anlayın, tahmin edin ve nihayetinde manipüle edin ve ticarileştirin “. İki yazar şunu yazıyor: ” önemli yatırımların arkasında ”,“ arkasında Yüksek Lisans'ın geleceği üzerine sansasyonel konuşmalar “, ” merkezi hırs » Yapay zeka devleri üretken yapay zekayı şu amaçlarla kullanacak: ” İnsanın tercihlerini, niyetlerini, motivasyonlarını ve diğer psikolojik ve bilişsel özelliklerini çıkarımlayın “.
Bir hafta sonra, o zamanlar Shopify'da (şimdi OpenAI'de) ürün müdürü olan Miqdad Jaffer, OpenAI geliştiriciler konferansında şunları anlattı:
Olası “endüstriyel ölçekte sosyal manipülasyon”
Somut olarak, konuşma aracıları bu nedenle uzun bir süre boyunca kayıt yapabilirler “ Niyet sinyali veren davranışsal ve psikolojik veriler » ve kararlara yol açan şeyler. “ Bazı niyetler geçici olsa da, kalıcı olan amaçları sınıflandırmak ve hedeflemek reklamverenler için son derece karlı olacaktır. », İki araştırmacıyı yazınız. Bu veriler daha sonra sınıflandırılacak ve çevrimiçi tarih, yaş, cinsiyet, kelime dağarcığı, siyasi yönelimler ve hatta belirli bir kullanıcının nasıl ikna edilebileceği ve dolayısıyla nasıl manipüle edilebileceği ile ilişkilendirilecek.
olduğuna inanan araştırmacıları endişelendiren şey tam zamanı Böyle bir niyet pazarının demokratik standartlarımız üzerindeki muhtemel etkisi üzerinde düşünmek, “Özgür ve adil seçimler, özgür basın ve adil pazar rekabeti dahil”. Çünkü ikincisi için, gerçekten de olası bir sürecin şafağındayız. “endüstriyel ölçekte sosyal manipülasyon”.
“ Çok çalıştığını söylemiştin, sana konuştuğumuz sinema biletini ayırtabilir miyim? » Cambridge Üniversitesi'nden iki araştırmacı Dr Yaqub Chaudhary ve Dr Jonnie Penn'e göre yapay zeka devleri (AI) yakında ” niyetler ”, hedefli reklamcılığın kazananları (Google, Facebook) dikkatimizi çektikten sonra.
İngiliz üniversitesinin Leverhulme İstihbaratın Geleceği Merkezi'ndeki (LCFI) araştırmacılar, yetkililerin dikkatli olmaması durumunda ” İnsan niyetlerini hedef alan, yönlendiren ve satan herkes için altına hücum “.
İki uzman, dergide yayınlanan bir makalede tartışıyor: Harvard Veri Bilimi İncelemesi 31 Aralık'ta ChatGPT, Mistral AI, Gemini, Claude ve diğer üretken yapay zeka (AI) araçlarının yakında “ kararlarımızı erken bir aşamada tahmin edip etkilemek ve bu “niyetleri”, daha kararımızı vermeden, gerçek zamanlı olarak ihtiyaçları karşılayabilecek şirketlere satmak “.
Bir açık artırma sistemiAyrıca şunu okuyun: Shoshana Zuboff'un tavizsiz analizi “İnternet, parmaklıkları veya çıkışı olmayan bir gözetleme hapishanesi haline geldi”
Bir şirket veya grup, belirli bir ürünün satışını artırmaya, belirli bir hizmeti tanıtmaya, başkanlık seçimlerinde belirli bir adayı tercih etmeye mi çalışıyor? Bu durumda, kişisel verilerimiz için mevcut olana benzer bir müzayede sistemi aracılığıyla yapay zeka devlerine, söz konusu konuşma aracısının açık artırmayı kazanan ürün veya hizmete yönelik konuşmasını “yönlendirmeleri” için ödeme yapmak yeterli olacaktır. .
ChatGPT'nin ortaya çıkışından ve üretken yapay zekanın yarattığı heyecandan bu yana, bu araçlar aslında ” resmi olmayan, konuşmaya dayalı diyalog yoluyla toplanan çok miktarda samimi psikolojik ve davranışsal verilere », araştırmacılara dikkat edin. “ İnsanların sohbet ederken ne söylediği, bunu nasıl söylediği ve gerçek zamanlı olarak sonuçlanabilecek çıkarım türleri, çevrimiçi etkileşimlerin basit kayıtlarından çok daha samimidir. » diye ekliyorlar.
Ve birkaç aydır yapay zeka araçları halihazırda ” İnsanların planlarını ve hedeflerini ortaya çıkarın, çıkarım yapın, toplayın, kaydedin, anlayın, tahmin edin ve nihayetinde manipüle edin ve ticarileştirin “. İki yazar şunu yazıyor: ” önemli yatırımların arkasında ”,“ arkasında Yüksek Lisans'ın geleceği üzerine sansasyonel konuşmalar “, ” merkezi hırs » Yapay zeka devleri üretken yapay zekayı şu amaçlarla kullanacak: ” İnsanın tercihlerini, niyetlerini, motivasyonlarını ve diğer psikolojik ve bilişsel özelliklerini çıkarımlayın “.
Bunun kanıtı olarak, ChatGPT'nin arkasındaki şirket olan OpenAI, 9 Kasım 2023 tarihli bir blog yazısında şunları söyledi: “ İnsan toplumunu yansıtan büyük ölçekli veri kümeleriyle ilgilenin (…). Özellikle, tüm dillerde, tüm konularda ve tüm formatlarda, insanın amacını ifade eden verileri (örneğin, bağlantısız parçalar yerine uzun biçimli yazı veya konuşmalar) arıyoruz. “.Ayrıca şunu da okuyun: “LLM'ler berbat”: Meta'nın yapay zeka yöneticisi mevcut üretken yapay zekayı ele alıyor ve çok daha iyisini vaat ediyor
Bir hafta sonra, o zamanlar Shopify'da (şimdi OpenAI'de) ürün müdürü olan Miqdad Jaffer, OpenAI geliştiriciler konferansında şunları anlattı:
Nvidia CEO'su ayrıca LLM'lerin niyet ve arzuyu anlamak için kullanılabileceğini de açıkladı.“ şu anda kendimizi içinde bulduğumuz süreklilik. Chatbot'lar, kullanıcının amacını açıkça elde etmek için müdahale eder (…)”. Altın, ” Kullanıcı amacını anlayarak başlıyoruz, ardından kullanıcının amacını tahmin ediyoruz, ardından kullanıcı eylemini tahmin ediyoruz “.
Olası “endüstriyel ölçekte sosyal manipülasyon”
Somut olarak, konuşma aracıları bu nedenle uzun bir süre boyunca kayıt yapabilirler “ Niyet sinyali veren davranışsal ve psikolojik veriler » ve kararlara yol açan şeyler. “ Bazı niyetler geçici olsa da, kalıcı olan amaçları sınıflandırmak ve hedeflemek reklamverenler için son derece karlı olacaktır. », İki araştırmacıyı yazınız. Bu veriler daha sonra sınıflandırılacak ve çevrimiçi tarih, yaş, cinsiyet, kelime dağarcığı, siyasi yönelimler ve hatta belirli bir kullanıcının nasıl ikna edilebileceği ve dolayısıyla nasıl manipüle edilebileceği ile ilişkilendirilecek.
olduğuna inanan araştırmacıları endişelendiren şey tam zamanı Böyle bir niyet pazarının demokratik standartlarımız üzerindeki muhtemel etkisi üzerinde düşünmek, “Özgür ve adil seçimler, özgür basın ve adil pazar rekabeti dahil”. Çünkü ikincisi için, gerçekten de olası bir sürecin şafağındayız. “endüstriyel ölçekte sosyal manipülasyon”.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.