Üretken yapay zekadan diğer yerlere göre daha fazla endişe duyan Fransızlar, ChatGPT'yi nadiren kullanıyor

accur

New member
Üretken yapay zekanın haberlere çıkması umutları ve birçok korkuyu da artırdı. Peki eğer genel halk chatbotların gücünü duymuşsa, bu çözümler gerçek hayatta kullanılıyor mu? Yapılan bir araştırma, Fransa'nın üretken yapay zeka kullanımının en düşük olduğu ülkeler arasında yer aldığını gösteriyor.



ChatGPT'nin 2022'nin sonunda piyasaya sürülmesinden bu yana, üretken yapay zeka, iyisiyle kötüsüyle tartışmalarda kendini kanıtladı. OpenAI liderliğindeki sektördeki şirketler, bazıları güvenlik ve ekonominin tüm sektörleri için risk oluşturan yeni ürünlerin sayısını artırarak hızlanmaya devam etti. Peki bu yeni şeylerin akını gerçekten kullanımları yönlendiriyor mu? Hiçbir şey daha az kesin değildir.

Fransızlar temkinli ve hatta korkulu


Center for Customer Insight Reveals Insights (Boston Consulting Group'tan) tarafından 21 ülkede 21.000 tüketiciyle yapılan bir ankete göre, üretken yapay zeka geniş çapta tanımlanıyor. Ankete katılanların %80'i ChatGPT'den haberdar ve neredeyse dörtte biri botu en az bir kez kullandı. Ülke bazında farklılıklar oldukça belirgindir.

Ia Chatgpt 2 Anketi

© BCG

Örneğin Fransa'da ankete katılanların %80'i OpenAI botunu duymuş ancak yalnızca %18'i kullanmış. Almanya'da da sonuçlar benzer, ancak Hindistan'dan (%93 ChatGPT'yi biliyor, %45'i kullandı!) veya Fas'tan (%80 / %38) çok uzaktayız. Fransa aynı zamanda üretken yapay zekanın etkisinden en çok korkulan ülkelerden biri: Ankete katılanların %50'si bu teknolojiden “endişelendiklerini” söylüyor; Çin'de bu oran yalnızca %9, Hindistan'da %11 ve hatta Almanya'da %39.

Yapay zekanın işyerine entegrasyonu ankete katılanların %70'ini heyecanlandırıyor, ancak Fransız çalışanların yalnızca %58'i Boston Consulting Group'u AFP'ye ekliyor. Hatta neredeyse üçte biri (%31) bu fikirden endişe duyuyor.

Anket Ia Sohbetgpt 1

© BCG

Genel olarak, gelişmekte olan ülkeler üretken yapay zekaya daha fazla ilgi gösteriyor. Bu durum özellikle yeni teknolojilere daha açık, genç bir nüfusun varlığıyla açıklanabilir. “ Yapay zekanın medyada olumsuz yer aldığı ülkelerde endişe daha da artıyor», Çalışmayı belirtir. İstihdama yönelik tehdit de bu ülkelerde daha gerçekçi görünebilir çünkü oradaki şirketler yapay zekayı faaliyetlerine entegre etme kapasitesine sahiptir.

Anket Ia Chatgpt 3

© BCG

Ortalama olarak, veri güvenliği ve etikle ilgili sorular ana korkulardan biri olarak gösteriliyor (%33), istihdam üzerindeki etki (%30), yapay zekayla bağlantılı “belirsizlik derecesi” (%11) ve çevresel etkinin önünde. bu teknolojinin (%10) Buna karşılık, günlük yaşamdaki iyileşme (%39), tıbbi ve bilimsel araştırmalardaki ilerlemeler (%32) ve yeni sanatsal formlar (%24) ankete katılanları heyecanlandırıyor.

🔴
01net'ten gelen hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

BCG