TikTok, Avrupa Komisyonu'na karşı ilk mücadelesini kaybetti

Yasmin

New member
Çin platformu TikTok, dijital hizmetlere ilişkin Avrupa düzenlemesi olan DMA veya Dijital Piyasalar Yasası'ndan kaçamayacak. Bu Çarşamba, 17 Temmuz'da Adalet Divanı, sosyal ağın ana şirketi olan ByteDance'in gerçekten bir erişim denetleyicisi veya kapıcı olduğuna karar verdi. En önemli dijital oyuncuları belirleyen bu kategoriye giren herhangi bir şirket, rekabet açısından bir dizi yeni yükümlülüğe uymak zorundadır.



Çin sosyal ağı TikTok, yeni Avrupa rekabet kurallarına uymak zorunda kalacak: Bu, bu Çarşamba günü, 17 Temmuz'da konuyla ilgili ilk kararını veren Avrupa adalet sisteminden gelen mesajdır. ByteDance'e ait platform, dijital pazarlar hakkındaki Avrupa düzenlemesi olan DMA'ya göre “kapı bekçileri” veya “erişim denetleyicileri” alanına düştüğü gerçeğine şiddetle itiraz eden dijital devlerden biriydi. Bu titan kategorisi, bu şirketlerin büyüklüğü ve pazar payı nedeniyle rekabet açısından daha katı kurallara tabidir.

Her şey ByteDance'in 16 Kasım'da Avrupa Komisyonu'nun bu kategoriye dahil etme kararına karşı yaptığı itirazla başladı. Sekiz ay sonra Avrupa Adalet Divanı şu kararı verdi: ve Çinli şirketin itirazı reddedildi, bunu 17 Temmuz Çarşamba günü öğrendik. Sonuç olarak TikTok, kapıcı olarak kabul edilen diğer altı teknoloji devi (Apple, Meta, Google, Microsoft, Amazon ve Booking) gibi yeni ve ağır yükümlülüklere uymak zorunda kalacak. Hizmetlerinin rakip uygulamalarla birlikte çalışabilirliğine veya veri paylaşımına ek olarak, kapıcıların artık kendi hizmetlerini rakiplerinin hizmetlerine tercih etmesi beklenmiyor.

Ayrıca okuyun: Booking.com AB'nin artan denetimine giriyor: Neler değişecek?
Brüksel, DMA ile en önemli hizmetleri (mesajlaşma, arama motorları, işletim sistemleri) sunan en baskın dijital oyunculara, daha önce olduğundan çok daha katı yükümlülükler getirmek istedi; bu, baskın konumun olası veya kanıtlanmış suistimallerine son vermeyi amaçlıyordu. Bu kuralların, erişimin kilitleneceği bir pazarda ikincisinin hegemonik hale gelmesini engellemesi bekleniyor. Meta, Apple ve ByteDance bu yeni yükümlülüklerden kaçmaya çalıştı… Çin devi için başarısızlıkla sonuçlandı.

Ayrıca okuyun: Peki Avrupa neden Apple, Google ve Meta'ya bu kadar musallat olmak istiyor?
Mahkemeye göre ByteDance gerçekten de bir bekçi


Lüksemburg'da bulunan Avrupa Mahkemesi, “ Komisyon, ByteDance'in bir bekçi olduğunu düşünmekte tamamen haklıydı “, ve bunun Avrupa yargıçlarının ayrıntılı olarak açıkladığı birkaç nedeni var. Bunlardan ilki: Çin şirketi ” (…) genel piyasa değeri, Avrupa Birliği'ndeki TikTok kullanıcı sayısı ve bu piyasa değeri eşiğine ulaşılan yıl sayısı açısından DMA tarafından öngörülen nicel eşiklere ulaşıldı “, mahkeme not ediyor.

Bir hizmetin kapıcı olarak atanması için aylık 45 milyon kullanıcıyı aşması gerekir. Ayrıca 75 milyar avrodan fazla piyasa değerine ve 7,5 milyar avroluk yıllık ciroya sahip olması gerekir. Ve bu son noktada ByteDance, küresel pazardaki değerinin esas olarak Çin'deki faaliyetlerine atfedilebileceğini savundu. Bu nedenle Çinli dev, AB iç pazarı üzerindeki etkisinin önemli olmadığını ve cirosunun düşük olduğunu düşündü.

Bu görüş Avrupa yargıçları tarafından benimsenmedi. Mahkeme, Komisyon'un ByteDance'in küresel pazarının yüksek değerinin yanı sıra AB'deki çok sayıda TikTok kullanıcısının, bu kullanıcıları paraya dönüştürme konusundaki mali kapasitesini ve potansiyelini yansıttığını değerlendirme hakkına sahip olduğunu belirtti.

“Pazarda köklü bir konum”


TikTok'un çürüttüğü bir diğer argüman ise sosyal ağın sosyal medya pazarında daha çok bir meydan okuyucu olduğu ve bu tanımlamanın onun gelişimini ve ” gerçek kontrolörlerle rekabet etmek “TikTok geçen Kasım ayında bunun ” olacağını açıklamıştı yeni gelen “Kimin tayini engel teşkil edecek”Uzun zamandır bir avuç oyuncunun hakim olduğu bir alanda etkili rekabet “Ancak Avrupa Mahkemesi'ne göre TikTok'un Avrupa pazarı üzerinde önemli bir etkisi var. TikTok, iş kullanıcılarının son kullanıcılara ulaşması için önemli bir ağ geçididir ve ByteDance'in köklü bir pazar konumu vardır ” diye belirtiyorlar.

TikTok, 2018'de Avrupa'da piyasaya sürülmesinden bu yana kullanıcı sayısını çok hızlı bir şekilde artırmayı başardı, ” Kısa sürede Facebook ve Instagram'ın yarısı kadar büyüklüğe ulaşmış ve özellikle genç kullanıcılar arasında oldukça yüksek bir etkileşim oranına ulaşmış Mahkeme, “Bu,” diye ekledi.

TikTok, “Şimdi bir sonraki adımları değerlendireceğiz” diyor


Bu haber hakkında bir TikTok sözcüsüne sorulan soru şu şekilde: Eurohaberhayal kırıklığını dile getirdi. TikTok, mevcutlara önemli rekabet sağlayan rekabetçi bir platformdur. Şimdi bir sonraki adımları değerlendireceğiz, ancak Mart ayındaki son tarihten önce ilgili DMA yükümlülüklerine uymak için adımlar attık. “, metnin yürürlüğe girdiği tarih. Ayrıca Mart ayında Komisyon, Apple, Meta ve Google'ın ana şirketi Alphabet hakkında DMA kapsamında uyumsuzluk soruşturması açılmasına karar vermişti.

Metne uyulmaması halinde, Dijital devler büyük risk alıyor : cezalar bu sefer küresel cirolarının %10'una ve tekrarlanan bir suç durumunda %20'ye ulaşabilir – daha önce öngörülen %4'ten (GDPR, Avrupa Kişisel Veriler Yönetmeliği için) ve %6'dan (DSA, dijital hizmetler yönetmeliği için) çok daha fazla. Ve tekrarlanan suç devam ederse ve şirket DMA'ya uymamaya devam ederse, … sökülecektir. İnatçı, ” transfer ve yapısal ayırma “, Thierry Breton geçen Eylül ayında uyardı. TikTok kesinlikle bu kadar ileri gitmeyecek, ancak Çin platformu bu karara itiraz edebilir. Şirketin bu karara itiraz etmek için iki ay on günü var.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Avrupa Birliği Genel Mahkemesi'nin 17 Temmuz 2024 tarihli kararı