Tesla'nın yarı otonom sürüşü bir kez daha ateş altında

accur

New member
Giderek zorlaşan elektrikli otomobil pazarında fark yaratmak için Tesla, yapay zeka ve otonom sürüşe yatırım yapıyor ve bu da çok iddialı bir robotaksi hizmetinin kurulmasına yol açacak. Ancak bundan önce direksiyonlu ve direksiyonsuz güvenlik sorununu çözmemiz gerekecek.



Tesla'nın ilk çeyrekteki aksaklıklarını unutturmak için Elon Musk bu hafta kimsenin yardımı olmadan sürüş yapabilen robotaksilerin sözünü verdi. Bu aracın usulüne uygun tanıtımı için 8 Ağustos'ta görüşürüz.

Otomatik pilot sürücünün dikkatini azaltır


Ancak yine de böyle bir başarıya ulaşabilecek yazılıma sahip olmanız gerekir. Üretici yıllardır iki çözüm geliştiriyor: Tüm Tesla araçlarına otomatik olarak dahil edilen Autopilot ve beta olarak sunulan daha eksiksiz ve ücretli bir sistem olan FSD (Tam Otomatik Sürüş için). İki teknoloji seviye 2 olarak kabul edilirken (en azından Avrupa'da), tam otonom sürüş seviye 5'tir. Bu nedenle bundan çok uzaktayız ve milyarder Tesla'nın tam otonomi sorununu çözebileceğini hala doğrulasa bile, üretici henüz bu aşamada değil. sıkıntılarının sonu.

Amerika Birleşik Devletleri'nde karayolu güvenliğinden sorumlu federal yönetim olan NHTSA, Ocak 2018 ile Ağustos 2023 arasında Tesla'ların Otopilot modu devredeyken dahil olduğu 1.000'den az kazayla ilgili en azını söylemek gerekirse rahatsız edici bir rapor yayınladı. Bu 956 kaza, 29 ölüme neden oldu.

Tesla'nın sağladığı verilere dayanan bu araştırmanın dersleri arasında şunlar yer alıyor: Görünüşe göre Autopilot ve bazı durumlarda FSD, sürücüyü ellerini direksiyonda tutmaya zorlamak için yeterli çabayı göstermiyorTesla'nın geliştirdiği uyarı sinyallerine rağmen her iki gözü de yolda. NHTSA'ya göre sürücüler eninde sonunda konsantrasyonunu kaybediyor. Ve tepki verme zamanı geldiğinde genellikle çok geçtir.

Soruşturmanın gündeme getirdiği sorunlardan biri de Autopilot'un sürücünün aracın rotasını ayarlamasına izin vermek yerine kendi kendini devre dışı bırakması. Bu davranış sonuçta sürücünün dikkatli kalmasını “cesaretini kıracaktır”. NHTSA ayrıca Tesla'yı, sistemine “Otomatik pilot” adını verdiği için eleştiriyor, bu da aracın kendi kendini yönlendirebileceğini gösteriyor olabilir. Diğer üreticiler ise daha temkinli davranıyor ve “sihirbaz” gibi kelimeler kullanıyor.

Yetkililerin talebi üzerine şirket, geçen Aralık ayında Autopilot'a daha fazla uyarı ekleyen bir yazılım güncellemesi dağıttı. Bu “hatırlatmaya” rağmen (güncelleme her yerden geçerli olduğu için aslında bir hatırlatma sayılmaz), NHTSA, uzmanların bunun yetersiz olduğunu düşünmesi üzerine yeni bir soruşturma başlattı.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Sınır