Amerikalı üretici Çin'deki saldırısına devam ediyor. Bir YL modelinden sonra, altı konforlu yer sunacak şekilde genişleyen Tesla, Model 3'ü 800 kilometrelik özerkliğe ulaşabilen yeni bir versiyona sahip.
Bir Tesla Model 3+ gelir. Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı'na (MIIT) sunulan belgelere göre, Amerikalı üretici kompakt elektrikli sedanının yeni bir varyantını hazırlıyor. Bu, dün açıklanan model gibi ilk başta Çin için ayrılacaktı. Ancak daha sonra başka bir yere çok iyi konuşlandırabilir.
Bu nedenle Tesla, 800 kilometre daha fazla özerklikle gelecek olan bu yeni Model 3+ pazarlama talebinde bulundu. Bunun için araba, mevcut tahrik versiyonundan daha güçlü bir motorla, tüm tekerlekten çekiş olmadan benzersiz bir motor başlatacaktı. LFP pil, LG Energy Solutions tarafından sağlanan NMC kimyasında yüksek bir pil ile değiştirilecektir.
Fransa'da Model 3 Büyük Özerklik Tahrikleri
Bu nedenle otomobil, daha yüksek hafifliğe sahip daha yüksek enerji yoğunluğu, daha fazla güç ve daha fazla özerklik sunacaktı. Bir yük ile 800 km yarıçapa ulaşma tarifi. Şu anda, Model 3'ün Çin versiyonları, seçilen versiyona (itme, büyük özerklik, performans) bağlı olarak 634, 753 ve 623 km sunmaktadır.
Bu değerler, Avrupa'da bulunabilecek WLTP önlemlerinden farklı olan CLTC önlemlerine karşılık gelir. Daha az enerji tüketen testler sayesinde, elektrikli otomobiller, ülkenin trafik koşullarını temsil eden daha büyük özerklikle sergileniyor. Ekim 2024'te Tesla, Fransa'da 700 km özerkliğe sahip yeni bir versiyon başlattı, büyük özerklikten bile daha ekonomik (tek bir elektrik motorunun varlığı sayesinde).
Çin'de Tesla fiyat savaşını zaten kaybetti
Bu yeni Model3+için Çin'e öncelik verilirse, bunun nedeni, sitede Tesla teknolojik olarak da dahil olmak üzere büyük ölçüde yerde kaybediyor. BYD zaten otonom sürüş sistemi ile donatılmış bir milyon kopyaya ulaştı. Xiaomi'de yeni SU7 830 km'ye kadar özerklik sunuyor. Tesla, kıtadaki fiyat savaşını zaten kaybetti, bu yüzden teknolojik niteliklerini korumak zorunda kalacak.
Bir hatırlatma olarak, ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşı, Pasifik'in diğer tarafında yapılan Model S ve Model X'in kaderine karar verdi. Sitede, Şangay fabrikasında üretilen araçları bile karlı olmayı zor buluyor – Tesla'nın brüt marjları %0'a yakın.
Elektek
Bir Tesla Model 3+ gelir. Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı'na (MIIT) sunulan belgelere göre, Amerikalı üretici kompakt elektrikli sedanının yeni bir varyantını hazırlıyor. Bu, dün açıklanan model gibi ilk başta Çin için ayrılacaktı. Ancak daha sonra başka bir yere çok iyi konuşlandırabilir.
Bu nedenle Tesla, 800 kilometre daha fazla özerklikle gelecek olan bu yeni Model 3+ pazarlama talebinde bulundu. Bunun için araba, mevcut tahrik versiyonundan daha güçlü bir motorla, tüm tekerlekten çekiş olmadan benzersiz bir motor başlatacaktı. LFP pil, LG Energy Solutions tarafından sağlanan NMC kimyasında yüksek bir pil ile değiştirilecektir.
Fransa'da Model 3 Büyük Özerklik Tahrikleri
Bu nedenle otomobil, daha yüksek hafifliğe sahip daha yüksek enerji yoğunluğu, daha fazla güç ve daha fazla özerklik sunacaktı. Bir yük ile 800 km yarıçapa ulaşma tarifi. Şu anda, Model 3'ün Çin versiyonları, seçilen versiyona (itme, büyük özerklik, performans) bağlı olarak 634, 753 ve 623 km sunmaktadır.
Bu değerler, Avrupa'da bulunabilecek WLTP önlemlerinden farklı olan CLTC önlemlerine karşılık gelir. Daha az enerji tüketen testler sayesinde, elektrikli otomobiller, ülkenin trafik koşullarını temsil eden daha büyük özerklikle sergileniyor. Ekim 2024'te Tesla, Fransa'da 700 km özerkliğe sahip yeni bir versiyon başlattı, büyük özerklikten bile daha ekonomik (tek bir elektrik motorunun varlığı sayesinde).
Çin'de Tesla fiyat savaşını zaten kaybetti
Bu yeni Model3+için Çin'e öncelik verilirse, bunun nedeni, sitede Tesla teknolojik olarak da dahil olmak üzere büyük ölçüde yerde kaybediyor. BYD zaten otonom sürüş sistemi ile donatılmış bir milyon kopyaya ulaştı. Xiaomi'de yeni SU7 830 km'ye kadar özerklik sunuyor. Tesla, kıtadaki fiyat savaşını zaten kaybetti, bu yüzden teknolojik niteliklerini korumak zorunda kalacak.
Bir hatırlatma olarak, ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşı, Pasifik'in diğer tarafında yapılan Model S ve Model X'in kaderine karar verdi. Sitede, Şangay fabrikasında üretilen araçları bile karlı olmayı zor buluyor – Tesla'nın brüt marjları %0'a yakın.
Kaynak :Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()
Elektek