Y modelinin yeni versiyonunu test ettik. Yeni tasarım, özerklikteki gelişme ve yolcu bölmesindeki ilerleme zaten biliniyorsa, Tesla'nın henüz iletişim kurmadığı ve bizi şaşırtan kayda değer bir gelişme oldu.
Fransa'da piyasaya sürüldüğünde önizlemede keşfettikten sonra, Tesla Model Y'nin yeni versiyonunu denememizin zamanı gelmişti. En çok satan elektrikli otomobil elbisenizi değiştirmeye, iç mekanını biraz değiştirmeye ve bir dizi iyi belirti seçeneği eklemeye karar verdi: Makineye bir oda koymak için yeterli mi? Model Y testimizde (2025) cevap.
Beklentilere kadar bir facelift
Bu yeni Y modelinin tasarımı, temeller aylarca bilinen ve SUV'nin video sunumu sırasında analiz edilen ayrıntılar hakkında oldukça kısa olacağız. Diyelim ki, özetlemek gerekirse, yeni modelin, ona çok uygun daha iddialı ve daha sportif bir tasarım ödünç alarak stilistik güncelleme egzersizinde başarılı olduğunu. Cybertruck ve diğer Cybercab'daki optik ve göz kırpma çalışmaları belirli bir estetik tutarlılığın altını çiziyor. Işıklı arka logo veya ızgaranın ortadan kaybolması gibi küçük inceliklere gelince.
© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Bu çizgi modifikasyonlarının otomobilin sürükleme katsayısında (CX) otomobilin ve uzatma yoluyla özerklik üzerinde de bir sonucu vardır. Buna geri döneceğiz.
İçe binmek
Bu yeni modele tırmanarak en açık farklılıklar açıktır. Yeni ürünlerin sentezi şu şekilde özetlenebilir: Yeni Model 3'ün tüm yenilikleri Y modeline entegre edilmiştir. Hala birkaç nüans var. Tesla, iç mekanının genel tasarımını bozmadı, hala saflaştırılmış ve merkezi ekranın çevresinde peyzaj formatında ifade ediliyor. Ancak, ayrıntılı olarak, malzemelerin ve plastiklerin kalitesi bir çentik var, pencerelerin bileşimi değişti, ses sistemi gelişti … ve ilerleyen tüm rahatlık.
© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Model 3'te olduğu gibi en belirgin yönü de ses yalıtımı ile ilgilidir. Hava ve haddeleme sesleri öncekinden çok daha iyi filtrelenir ve sürüş çok daha sessiz ve hoş bir ortamda yapılır.
© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Konfor, ayrıca iyi kullanılan havalandırmalı ve ısıtmalı koltuklarla da tartışılmaktadır, ayrıca klima için ayrıcalıklı oldukları takdirde tüketimi azaltır.
Son olarak, arkadaki yolcular, önemli bir yere sahip olmanın yanı sıra, iki Bluetooth kulaklığın bağlanabileceği ana ekranla aynı bağlı hizmetlere sahip küçük bir 8 inç ekranla eğlenebilirler. Bu ekranın altında, iki USB-C bağlantı noktası da akıllı telefonunuzu veya tabletinizi 65 W'ye yüklemenize izin verir, bu da çok kayda değerdir.
© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Tüketim ve özerklik: hafif bir gelişme
Bu noktadaki ilerleme oldukça marjinal olduğu için modelin selefini unutmasını sağlayacak özerklikte değildir (versiyona bağlı olarak % 3'ten % 5'e). Esasen, modelin farklı versiyonlarının 500 ila 586 km arasında özerklik sunmasına izin veren tasarım değişikliğidir.
© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Testimiz sırasında, test yolumuz bizi otoyollardan uzakta tuttuğu için SUV tüketimine sadece özet bir genel bakış elde edebiliriz. Ayrıca, potansiyeline daha iyi bir bakış için bu daha uzun bir otoyol yolculuğunda test etmek gerekecektir. Bu arada, Tesla tarafından ilan edilen tüketimin bize abartılı görünmediğini söylemek mümkündür. Tüm tekerlekten çekişli büyük özerklik versiyonumuzda, resmi değer 14.9 kWh/100 km'dir, neredeyse esas olarak kasabada veya ikincil ağda yuvarlayarak gözlemlediğimiz şeydir. Tabii ki, bu rakam sadece hız ilerledikçe artabilir, ancak değiştirildiği sürüm olarak, yeni model otoyolda yeniden şarj için büyük ölçüde 300 km'yi aşmalıdır.
Yolda yeni Model Y değeri nedir?
O orada, bu model y testinin büyük sürprizi! Tesla, tasarım sürecindeki değişiklikler veya Model Y'nin yeni versiyonu için süspansiyonların ayarlanması hakkında bazı göstergeler vermişti, ancak bu değişikliklerin sürüş hissi üzerinde sonuçları olacağını gerçekten öne sürmemişti. Şimdi durum böyle. Tabii ki, SUV daha katı bir şasi yapısı benimseyerek bir süper otomobil haline gelmedi, ancak bu yeni versiyonun yönünde, pilotu biraz daha hoş hale getiren belirgin bir fark var.
© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Aynı şey, özellikle arkada yolun pürüzlülüğünü çok daha iyi filtreleyen ve sıkı eğrilerde daha fazla yanıt veren süspansiyonlarla da aynı şey geçerlidir. Tabii ki, model orada bir aile aracı olarak kalıyor, ancak bu iyileştirme yol davranışı yeni bir karşılama.
Her zaman kategorisinin kraliçesi
© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Kuşkusuz, Tesla Model Y (2025), Tesla Electric SUV tarifinde devrim yaratmadı. Yeni tasarımı, daha premium kabini ve elektrikli arka koltukları, otomobilin algılanan kalitesini artırmaya yardımcı oluyor. Tesla, örneğin özerklikte marjı iyileştirmesine bile izin veren akıllı ve iyi dengelenmiş bir güncelleme gerçekleştirdi. Ancak her şeyden önce, bu ilerleme Model Y'nin fiyat konumlandırılmasını değiştirmeden yapılır. Kuşkusuz, fatura 1000 Euro artar ve şimdi 44.990 Euro'da başlar, ancak kalite performans / fiyat oranı hala Y modelinden lehinedir. Yarışma paletini genişletmiş ve % 100 elektrikli Megane e-Tech ile Renault veya Ioniq 5 ile Hyundai gibi bazı üreticilerin beklemeye devam etse bile, Kaliforniya markası başını başlatmış gibi görünüyor.
Fransa'da piyasaya sürüldüğünde önizlemede keşfettikten sonra, Tesla Model Y'nin yeni versiyonunu denememizin zamanı gelmişti. En çok satan elektrikli otomobil elbisenizi değiştirmeye, iç mekanını biraz değiştirmeye ve bir dizi iyi belirti seçeneği eklemeye karar verdi: Makineye bir oda koymak için yeterli mi? Model Y testimizde (2025) cevap.
Beklentilere kadar bir facelift
Bu yeni Y modelinin tasarımı, temeller aylarca bilinen ve SUV'nin video sunumu sırasında analiz edilen ayrıntılar hakkında oldukça kısa olacağız. Diyelim ki, özetlemek gerekirse, yeni modelin, ona çok uygun daha iddialı ve daha sportif bir tasarım ödünç alarak stilistik güncelleme egzersizinde başarılı olduğunu. Cybertruck ve diğer Cybercab'daki optik ve göz kırpma çalışmaları belirli bir estetik tutarlılığın altını çiziyor. Işıklı arka logo veya ızgaranın ortadan kaybolması gibi küçük inceliklere gelince.

© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Bu çizgi modifikasyonlarının otomobilin sürükleme katsayısında (CX) otomobilin ve uzatma yoluyla özerklik üzerinde de bir sonucu vardır. Buna geri döneceğiz.
İçe binmek
Bu yeni modele tırmanarak en açık farklılıklar açıktır. Yeni ürünlerin sentezi şu şekilde özetlenebilir: Yeni Model 3'ün tüm yenilikleri Y modeline entegre edilmiştir. Hala birkaç nüans var. Tesla, iç mekanının genel tasarımını bozmadı, hala saflaştırılmış ve merkezi ekranın çevresinde peyzaj formatında ifade ediliyor. Ancak, ayrıntılı olarak, malzemelerin ve plastiklerin kalitesi bir çentik var, pencerelerin bileşimi değişti, ses sistemi gelişti … ve ilerleyen tüm rahatlık.

© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Model 3'te olduğu gibi en belirgin yönü de ses yalıtımı ile ilgilidir. Hava ve haddeleme sesleri öncekinden çok daha iyi filtrelenir ve sürüş çok daha sessiz ve hoş bir ortamda yapılır.

© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Konfor, ayrıca iyi kullanılan havalandırmalı ve ısıtmalı koltuklarla da tartışılmaktadır, ayrıca klima için ayrıcalıklı oldukları takdirde tüketimi azaltır.
Son olarak, arkadaki yolcular, önemli bir yere sahip olmanın yanı sıra, iki Bluetooth kulaklığın bağlanabileceği ana ekranla aynı bağlı hizmetlere sahip küçük bir 8 inç ekranla eğlenebilirler. Bu ekranın altında, iki USB-C bağlantı noktası da akıllı telefonunuzu veya tabletinizi 65 W'ye yüklemenize izin verir, bu da çok kayda değerdir.

© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Tüketim ve özerklik: hafif bir gelişme
Bu noktadaki ilerleme oldukça marjinal olduğu için modelin selefini unutmasını sağlayacak özerklikte değildir (versiyona bağlı olarak % 3'ten % 5'e). Esasen, modelin farklı versiyonlarının 500 ila 586 km arasında özerklik sunmasına izin veren tasarım değişikliğidir.

© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Testimiz sırasında, test yolumuz bizi otoyollardan uzakta tuttuğu için SUV tüketimine sadece özet bir genel bakış elde edebiliriz. Ayrıca, potansiyeline daha iyi bir bakış için bu daha uzun bir otoyol yolculuğunda test etmek gerekecektir. Bu arada, Tesla tarafından ilan edilen tüketimin bize abartılı görünmediğini söylemek mümkündür. Tüm tekerlekten çekişli büyük özerklik versiyonumuzda, resmi değer 14.9 kWh/100 km'dir, neredeyse esas olarak kasabada veya ikincil ağda yuvarlayarak gözlemlediğimiz şeydir. Tabii ki, bu rakam sadece hız ilerledikçe artabilir, ancak değiştirildiği sürüm olarak, yeni model otoyolda yeniden şarj için büyük ölçüde 300 km'yi aşmalıdır.
Yolda yeni Model Y değeri nedir?
O orada, bu model y testinin büyük sürprizi! Tesla, tasarım sürecindeki değişiklikler veya Model Y'nin yeni versiyonu için süspansiyonların ayarlanması hakkında bazı göstergeler vermişti, ancak bu değişikliklerin sürüş hissi üzerinde sonuçları olacağını gerçekten öne sürmemişti. Şimdi durum böyle. Tabii ki, SUV daha katı bir şasi yapısı benimseyerek bir süper otomobil haline gelmedi, ancak bu yeni versiyonun yönünde, pilotu biraz daha hoş hale getiren belirgin bir fark var.

© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Aynı şey, özellikle arkada yolun pürüzlülüğünü çok daha iyi filtreleyen ve sıkı eğrilerde daha fazla yanıt veren süspansiyonlarla da aynı şey geçerlidir. Tabii ki, model orada bir aile aracı olarak kalıyor, ancak bu iyileştirme yol davranışı yeni bir karşılama.
Her zaman kategorisinin kraliçesi

© Tesla Model Y (2025) – Maeva Arnaud – Haberler
Kuşkusuz, Tesla Model Y (2025), Tesla Electric SUV tarifinde devrim yaratmadı. Yeni tasarımı, daha premium kabini ve elektrikli arka koltukları, otomobilin algılanan kalitesini artırmaya yardımcı oluyor. Tesla, örneğin özerklikte marjı iyileştirmesine bile izin veren akıllı ve iyi dengelenmiş bir güncelleme gerçekleştirdi. Ancak her şeyden önce, bu ilerleme Model Y'nin fiyat konumlandırılmasını değiştirmeden yapılır. Kuşkusuz, fatura 1000 Euro artar ve şimdi 44.990 Euro'da başlar, ancak kalite performans / fiyat oranı hala Y modelinden lehinedir. Yarışma paletini genişletmiş ve % 100 elektrikli Megane e-Tech ile Renault veya Ioniq 5 ile Hyundai gibi bazı üreticilerin beklemeye devam etse bile, Kaliforniya markası başını başlatmış gibi görünüyor.
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()