şehirden kırsala, hiçbir şey bu VAE'yi korkutamaz

Yasmin

New member
Bir SUV gibi kesilmiş olan e-Explorer'ın bu yeni versiyonu, şehir içi kullanımda da arka yollardaki kadar konforludur. Bu, eksiksiz donanım ve her zaman mükemmel olan Bosch motoru sayesindedir.



İyi donanımlı ve çok yönlü, elektrik destekli bir bisiklet. Fransız üretici Lapierre, e-Explorer'ın 2024 versiyonuyla tasarlamak istediği şey buydu; burada 4.5 “Yüksek” (kapalı çerçeve) versiyonuyla test edildi ve 2.700 Euro fiyatla pazarlandı. Her şeyden önce göze çarpan şey, gerçek maceracı görünümüdür. Kaslı çerçevesi belirli bir güç ve denge hissi uyandırırken, 2,2 inç kesitli büyük lastikleri (5,6 santimetre, 27,5 inç jantlar) modelin çok amaçlı yetenekleri hakkında yalan söylemiyor. . Buna 80 mm hareket mesafesine sahip Suntour çatalını da eklersek hem şehir içi hem de çok daha zorlu yolların üstesinden gelmeye hazır bir bisiklet elde ediyoruz.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek2

Ana anahtar gibi. © JSZ/Haberler

Neredeyse bir dağ bisikletini hak eden bu ilk özelliklere ek olarak, e-Explorer aynı zamanda her türlü hava koşulunda şehirde dolaşmak için ihtiyacınız olan her şeyle donatılmıştır: çamurluklar (ayaklarınızı çamur sıçramalarından koruyacak kadar uzun). su), bagaj rafı (25 kg'a kadar MIK uyumlu), zincir koruması ve aydınlatma (30 lüks güce sahip Spanninga Axendo). Bu nedenle bütünü çok tutarlı; Dijon üreticisi, modelini kentsel kullanım için de mükemmel bir şekilde tasarladı.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek9

Suntour çatalı. © JSZ/Haberler

Alüminyum çerçevenin kaplaması iyi bir şekilde yapılmıştır. Parlak yeşil tonu göze çarpmasa da motosikletin sahte sportif ruhuna katkıda bulunuyor. Boya, bazı grafik detaylar ve kırmızı logolarla zenginleştirilmiş kalitelidir. Kaynaklar görünür olmasına rağmen yine de ince bir şekilde yapılmıştır. Ancak diyagonal tüp içerisine yerleştirilen pili koruyan plastik kapaktan üzüntü duyuyoruz. Yalnızca, pili her çıkarmak istediğinizde değiştireceğiniz iki küçük plastik çeyrek dönüşlü vidayla tutulur. Her şeyin talihsiz tasarımına ek olarak, her şey pratik değildir ve sizi akümülatörü (hala bir kilitle sabitlenmiş olan) yerinde bırakmaya teşvik eder.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek18

Korkunç pil kapağı. © JSZ/Haberler
Mükemmel Bosch motor, hatta giriş seviyesi


Üretici, her şeyi motorize etmek için işleri yarım bırakmadı ve Smart System versiyonunda Bosch'un Active Line Plus ünitesini seçti. Alman markanın giriş seviyesi modelinin bu versiyonu, ilave 10 Nm tork (50 Nm) ekliyor ve maksimum gücü (başlangıçta 586 W yerine) 600 W'a çıkarıyor. Konumuna rağmen bu motor şehir içinde ve toprak yollarda kullanım için yeterince verimlidir. Güç konusunda asla cimri davranmaz, kullanımda esnektir ve bu bisikletin 25 kg'lık ağırlığını her türlü tırmanışa taşıyacak kadar güçlüdür.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek21

Giriş seviyesi versiyonunda bile Bosch motoru mükemmeldir. © JSZ/Haberler

Bosch'un, sağlanan gücü duruma göre uyarlayan Otomatik modunu özellikle seviyoruz: düz zeminde orta ve en dik yokuşlarda tam kapasite. Bir kere tadına baktıktan sonra diğer modlara bir daha dokunmamanız gerektiğini söyleyebiliriz çünkü hem kullanımda hem de elektrik tüketiminde etkili olduğunu görüyoruz. Böylece, 500 Wh'lik bataryası sayesinde, ağırlıklı olarak şehir içi ve çok sayıda tepeye yayılan rotalarda günlük kullanım kapsamında yaklaşık 60 kilometreyi defalarca katetmeyi başardık. Bu kadar konforlu bir yardıma sahip diğer motosikletlerin nadiren elde ettiği bir performans. Bu PowerTube'u yeniden şarj etmek, sağlanan 4A şarj cihazının yaklaşık 4 saat 30 dakika sürecektir.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek20

500Wh pil. © JSZ/Haberler
Başvuruyu tamamlayın, ancak zorunlu değil


Elbette bir Bosch motorunun Akıllı Sistem versiyonu, eBike Flow uygulamasına bağlantı anlamına gelir. Ultra eksiksiz ve Haberler tarafından test edilmiş diğer modellerde de görülen bu özellik, çok sayıda ayar ve özellik sunuyor. Örneğin, her bir yardım modunun yoğunluğunu ve davranışını hassaslaştırmak mümkündür. Apple Health, Komoot veya Strava gibi belirli hizmetlere genel bağlantının yanı sıra haritalama ve rehberlik de sunulmaktadır. Akıllı telefonunuzu bisiklet gidonuna takarak, hem rotayı hem de bisikletin çalışması için gerekli tüm bilgileri görüntülemek üzere Sürüş Ekranını kullanmak da mümkündür: hız, kalan mesafe, varış süresi, menzil, kullanılan mod ve sürüşün işleyişi. farlar. Uygulamanın yakın zamanda yapılan bir güncellemesinin artık bu ekranın yalnızca yatay değil dikey modda görüntülenmesine de olanak tanıdığını ve bunun da navigasyon için pratik olduğunu unutmayın.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek23

Sürüş Ekranının iki yönü. © JSZ/Haberler

Uygulamanın bu şekilde kullanılması, e-Explorer'ın bir ekranı olmaması, ancak gidonun üzerinde bulunan basit bir LED Uzaktan Kumandası olması nedeniyle daha pratik olacaktır. Ekran olmadan yalnızca seçilen yardım modunu ve pil seviyesini bildirir. Bisiklet elbette uygulama olmadan tamamen kullanılabilir, ancak akıllı telefon aynı zamanda menzil içinde olmadığında kontağını kilitlemenize de olanak tanıyarak ek güvenlik sağlar.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek10

Bisikleti kontrol etmek için basit LED Uzaktan Kumanda. © JSZ/Haberler
Nihai çok amaçlı


Ancak motorun mükemmel kapasiteleri şasinin, ekipmanının ve bileşenlerinin davranışını gölgelememelidir. Sürüş pozisyonu her şeyden önce çok hoş, yarı eğimli, yine de ileriyi görebilmek için başınızı düz tutmanıza olanak tanıyor. Ayrıca bu bisikletin üzerinde tünemiş olduğunuzu hissedersiniz, görünürlük açısından pratiktir, ağırlık merkezinin oldukça yüksek olduğunu hissettiğiniz dar dönüşlerde biraz daha azdır. Bununla birlikte, büyük WTB Bee Line lastikleri, ön lastiğin zeminle temas halinde kalmasını sağlayan çatalın daha da fazla yardımcı olduğu etkili kavrama sayesinde bunu telafi ediyor. Ön ve arkadaki devasa 180 mm Shimano hidrolik fren diskleri, acil durumlarda kendinizi güvende hissetmenize yardımcı olmak için keskin, güçlü frenleme sağlar.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek5

Güvenilir ve emniyetli lastikler. © JSZ/Haberler

Öte yandan, bisikletin şehir içi çevikliğine ve özellikle arabaların arasına gizlice girmeye yardımcı olmayan oldukça geniş 680 mm'lik gidon konusunda biraz daha az heyecanlıyız. Ancak süspansiyonlu çatal ve büyük lastiklerin de sağladığı konfor, bunu fazlasıyla telafi ediyor. Bütünün SUV izlenimini daha da vurgulayan e-Explorer açıkça çukurlardan veya kaldırımlardan korkmuyor ve canlı olmasa da tam bir dinginlikle ilerliyor. Shimano Cues'un 9 vitesli şanzımanı, tıpkı donattığı bisiklet gibi oldukça güvenilir ve esnektir.

Lapierre E Explorer 4.5 Yüksek15

Shimano Cues aktarma organları. © JSZ/Haberler
🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.