Porsche, hibrit hale gelen yeni 911'i tanıttı

Yasmin

New member
Bu sadece bir yeniden şekillendirme değil, Porsche 911 type 992'nin 2. aşaması, modele özel, tamamen yeni bir motorun açılışını yapıyor. Hibrit, hem yolda hem de pistte performansı ileri taşıyor.



Porsche, 911'in elektrifikasyonuyla ilgili yıllardır süren gizeme son vermek için bize 28 Mayıs'ta bir randevu verdi. Alman markası, Macan'ı %100 elektrikli hale getiren 718 Boxster ve Cayman'ın üretimini durdurduktan sonra nihayet bu işe başladı. 911 konusu ve bugün 911 tipi 992'nin kariyer ortasında yeniden şekillendirilen versiyonunu tanıtıyoruz. Programda, markanın meraklılarını ve 911 sevgililerini şok etmemesi gereken, tamamen yeni bir hibrit motorun gelişi yer alıyor.

“T-Hybrid” adı verilen bu yeni Porsche 911 hibrit, düz 6 ile geliyor. Buradaki fikir, son Panamera gibi bir plug-in hibrit sunmak değil. Bu nedenle bağımsız bir elektrik motoru olmayacak, bunun yerine PDK kutusunun ve iki turbonun elektrifikasyonu olacak. Üstelik sadece GTS versiyonu hibrit olacak ve bu yeni 911 tip 992 faz 2'de sunulan Carrera 3.0, mekanik olarak hiçbir şeyi değiştirmiyor. Porsche, “Hibrit yalnızca performansı artırmak için var” diye duyuruyor.

İşte o zaman marka, 610 Nm tork için 541 bg güce sahip ve tartıda 1.595 kg ile kontrol altında kalan bir ağırlığa sahip yeni hibrit 911 Carrera GTS'yi duyurdu. Eski Porsche 911 tip 992 GTS'ye kıyasla, yeni hibrit sistemi ve bataryası sayesinde 61 hp ilave 50 kiloluk ek ağırlık. Yeni 911 hibritinin verimliliğini artırmak için yeni Phase 2'ye ön taraftaki hava girişlerinde aktif bir sistem eşlik ediyor.

Porsche 911 Hibrit 2024 GT

Yeni Porsche 911 type 992 “phase 2″nin tasarımı, burada “T-Hybrid” motora sahip GTS versiyonunda © Porsche

Arkada lastiklerin genişliği artıyor ve Porsche 911'de spoyler ile cam arasındaki dikey çubuk sayısı 9'dan 5'e çıkıyor. Diğer büyük değişiklik ise dairesel sayaçların uçlarıyla birlikte kabinde. Yeni Porsche Macan, yeni Cayenne veya Taycan'da bulunanlara benzer bir panelle, tamamen dijitalleşmeye yer açmak için eski ekranlar ortadan kalktı. Bu nedenle 911 gerçekten de serideki diğer modellerle uyumludur.

Neyse ki bunun tersi de geçerli. Taycan'dan Macan'a ve Panamera'ya kadar Porsche'nin en yeni modelleri de 911'in DNA'sını taşıyor. Özellikle tasarım açısından. Ürün yelpazesi ikiye ayrılıyor: bir tarafta hibritler (Panamera ve Cayenne) ve %100 elektrikli (Taycan ve Macan). Bu nedenle 911, düz altı silindirden yararlanan tek model olduğundan ayrıcalıklı bir muameleye sahiptir.

Porsche 911 Hibrit 2024 İç Mekan

2024 model yeni Porsche 911'in iç mekanında iğne sayacı ve dairesel ekranlar terk ediliyor. Serinin geri kalanından alınan dijital panele yer açın © Porsche
Performans açısından yeni Porsche 911 hibritin değeri nedir?


Planlama Drag yarışı Ünlü otomotiv gazetecisi Mat Watson ile eski Formula 1 sürücüsü Mark Webber arasındaki konuşmada Porsche, yeni 911 T-Hybrid'in yeteneklerini göstermek için Tesla'dan ilham aldı. 400 metrenin üzerinde 911 Carrera GTS'nin iki nesli karşı karşıya. Sonunda bitiş çizgisinde yaklaşık on metrelik bir fark oluştu. Nürburging'de de fark çok açık: 20.832 kilometrelik rotanın ardından 8,7 saniyelik fark.

Bu nedenle hızlanmada Porsche, 0'dan 100 km/saat hıza 3 saniyede, yani eski GTS'den 0,4 saniye daha kısa sürede ulaşıyor. Klasik 992 Carrera için Sport Chrono paketini tercih etmeniz durumunda 3,9 saniyeye ulaşıyoruz. Yeni Porsche 911 type 992 T-Hybrid, en yüksek hızda, hibrit sistemi olmayan eski nesle kıyasla fazla bir değişiklik olmadan 312 km/saat hıza ulaşıyor.

Porsche 911 Hibrit 2024 Aero

Yeni 911 © Porsche'nin ön kısmında bulunan aktif aerodinamik sistem
Porsche 911 “T-Hybrid” nasıl çalışıyor?


Peki bu yeni hibrit sistem nasıl çalışıyor ve Porsche, kendi başına bir elektrik motoruna sahip olmadan 911'in performansını artırmayı nasıl başarıyor? Bunu anlamak için öncelikle turboya bakmak gerekir. Elektrifikasyon sayesinde en fazla ek gücü sunacak olan şey esas olarak budur. Bir elektrik sistemi eklendiğinde, turbo daha erken devreye girebilecek ve sadece motor devrinde yakalanan egzoz gazlarına güç sağlamak için güvenmeyecek.

Tersine, yüksek hızda, 400 volt mimariye sahip küçük akü, frenleme sırasında yenilenmenin yanı sıra kapasitelerini de turbo aracılığıyla geri kazanabilecektir.

İkinci elektromotor ikincildir ancak hafife alınmamalıdır. Doğrudan debriyaja iletilen ek 54 hp ve 150 Nm tork ile Cayenne ve Panamera E-Hybrid'de bulunan klasik mantığı takip ediyor. Turbolardaki elektrik motorları gibi bu yeni ünite de ağırlık dağılımını sağlamak amacıyla enerjisini yeni Porsche 911'in ön kısmında yer alan 400 voltluk aküden alacak. Kapasite açısından yalnızca 1,9 kWh sunar ancak hızlanma aşamaları arasında çok hızlı şarj olmanıza olanak tanır.

Porsche 911 2024 Carrera Serisi

2024'teki yeni 911 serisi: Carrera, Carrera GTS ve Targa GTS. Yalnızca GTS “T-Hybrid” sistemine sahiptir © Porsche
Cezadan kaçamayacak hibrit Porsche 911


Yeni bir plug-in hibrit Porsche 911'e sahip olmamanın dezavantajı, GTS T-Hybrid versiyonunda bile Fransa'da yine de 60.000 Euro ceza ödemek zorunda kalacak olmanızdır. Porsche, motor sporları bilgisinin yeni varisini Carrera Coupé versiyonunda 131.700 euro, Carrera GTS hibrit versiyonunda ise 174.900 euro fiyatla pazarlayacak. Bu GTS versiyonuyla birlikte bir Targa versiyonu da mevcut.

O halde şimdilik ne Carrera S, ne Turbo, ne Turbo S ve GT3. Şimdi bu versiyonlardan hangisinin korunacağını, hangisinin kesin olarak terk edileceğini göreceğiz.


🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.