Amerikan uzay ajansı, sektörü sonsuza dek değiştirecek ve onu daha sürdürülebilir hale getirecek “dönüştürücü çözümler” olan en iyi hava projelerine beş hibe teklif etti. Electra, JetZero, Georgia Tech, Pratt and Whitney ve Aurora Flight Sciences büyük kazananlar oldu.
NASA, Çevresel Sürdürülebilirlik için Gelişmiş Uçak Konseptleri 2050 (AACES) programının bir parçası olarak havacılık projelerine beş ödül verdi. Hepsi yarın için en sürdürülebilir uçağı tasarlamanın peşinde ve çoğu uzun vadeli olan projeleri finanse etmek için fonlara ihtiyaç duyacaklar. Toplamda dört şirket ve bir üniversite 11,5 milyon dolar tutarında ödüle layık görüldü.
“Birkaç on yıl sonra kendinizi bir havaalanında hayal edin. Bir yolcu uçağı neye benziyor? Mevcut uçaklardan daha verimli olacak ve daha az emisyon salacak. Ne tür tasarım veya teknoloji bunu mümkün kılacak? NASA, sürdürülebilir uçaklar için mümkün olanın sınırlarını zorlamayı amaçlayan beş yeni tasarım çalışmasını devreye alarak bu soruları yanıtlamaya çalışıyor.”bir basın bülteninde okuyabiliyoruz.
Küçük bir zarf ama araştırmacıların ve akademisyenlerin araştırmalarını derinleştirmelerine ve birkaç yıl içinde Amerikan ajansının her zaman yanlarında olacak şekilde bir şeyler başarmalarına olanak tanıyacak. NASA'nın Havacılık Araştırma Misyonu Direktörlüğü yönetici yardımcısı Bob Pearce konu hakkında konuşuyordu.
“AACES gibi girişimler aracılığıyla NASA, uçak verimliliğinin nasıl daha da artırılacağı, havacılığın çevresel etkisinin nasıl azaltılacağı ve “2040'lar, 2050'ler ve sonrasında ABD'nin teknolojik rekabet gücünün nasıl artırılacağı” konusunda geniş bir perspektif yelpazesinden yararlanabiliyor.
© Electra
Electra ve JetZero NASA tarafından ödüllendirildi
Başlangıç olarak, teknolojisi zaten çalışan ve şimdi daha verimli yeni gövdeler ve yeni kanatlar hayal etmek için araştırmalarını derinleştirmeye çalışan elektrikli uçağıyla ödüllendirilen startup Electra oldu.
JetZero (ZeroAvia'nın bir rakibi), ticari havacılıkta yakıt haline getirmek ve sera gazı emisyonlarını azaltmak amacıyla kriyojenik sıvı hidrojenle çalışan reaktörleri üzerinde hâlâ çalışıyor.
Aurora Flight Sciences'ta çalışmalar daha geniş ve daha fazla sayıdadır. Girişimin Boeing'e ait olduğu ve özellikle belirli kullanımlara yönelik otonom uçaklar konusunda araştırma vitrininin bir parçası olduğu söylenmelidir. Şirket, NASA ödülünden elde ettiği fonla 2050 ufku için teknolojilerin ve uçak konseptlerinin tüm olanaklarını sunmayı amaçlıyor.
Akademide, Georgia Teknoloji Enstitüsü'nden araştırmacılar, ATH2ENA elektrikli tahrikli uçak konseptine entegre etme planıyla alternatif yakıt teknolojileri üzerine derinlemesine bir çalışma yürütecek.
© Aurora Uçuş Bilimleri
Son olarak, yine NASA tarafından ödüllendirilen Amerikalı uçak motoru üreticisi Pratt & Whitney, havacılık sektöründe enerji verimliliğiyle bağlantılı daha kesin bir ayrıntıyı araştırıyor. Şirket, hidrojen veya yenilenebilir bir yakıtla çalışırken bile uçak motorlarının mümkün olduğu kadar ekonomik olabilmesi için termal ve itiş verimliliği çalışmaları üzerinde çalışıyor.
NASA programının diğer tüm kazananları gibi onun da eğitimlerini 2026 ortasına kadar tamamlaması gerekecek. Oradan Amerikan ajansı onları takip etmeye devam edebilir ya da etmeyebilir.
NASA
NASA, Çevresel Sürdürülebilirlik için Gelişmiş Uçak Konseptleri 2050 (AACES) programının bir parçası olarak havacılık projelerine beş ödül verdi. Hepsi yarın için en sürdürülebilir uçağı tasarlamanın peşinde ve çoğu uzun vadeli olan projeleri finanse etmek için fonlara ihtiyaç duyacaklar. Toplamda dört şirket ve bir üniversite 11,5 milyon dolar tutarında ödüle layık görüldü.
“Birkaç on yıl sonra kendinizi bir havaalanında hayal edin. Bir yolcu uçağı neye benziyor? Mevcut uçaklardan daha verimli olacak ve daha az emisyon salacak. Ne tür tasarım veya teknoloji bunu mümkün kılacak? NASA, sürdürülebilir uçaklar için mümkün olanın sınırlarını zorlamayı amaçlayan beş yeni tasarım çalışmasını devreye alarak bu soruları yanıtlamaya çalışıyor.”bir basın bülteninde okuyabiliyoruz.
Küçük bir zarf ama araştırmacıların ve akademisyenlerin araştırmalarını derinleştirmelerine ve birkaç yıl içinde Amerikan ajansının her zaman yanlarında olacak şekilde bir şeyler başarmalarına olanak tanıyacak. NASA'nın Havacılık Araştırma Misyonu Direktörlüğü yönetici yardımcısı Bob Pearce konu hakkında konuşuyordu.
“AACES gibi girişimler aracılığıyla NASA, uçak verimliliğinin nasıl daha da artırılacağı, havacılığın çevresel etkisinin nasıl azaltılacağı ve “2040'lar, 2050'ler ve sonrasında ABD'nin teknolojik rekabet gücünün nasıl artırılacağı” konusunda geniş bir perspektif yelpazesinden yararlanabiliyor.
© Electra
Electra ve JetZero NASA tarafından ödüllendirildi
Başlangıç olarak, teknolojisi zaten çalışan ve şimdi daha verimli yeni gövdeler ve yeni kanatlar hayal etmek için araştırmalarını derinleştirmeye çalışan elektrikli uçağıyla ödüllendirilen startup Electra oldu.
JetZero (ZeroAvia'nın bir rakibi), ticari havacılıkta yakıt haline getirmek ve sera gazı emisyonlarını azaltmak amacıyla kriyojenik sıvı hidrojenle çalışan reaktörleri üzerinde hâlâ çalışıyor.
Aurora Flight Sciences, Boeing'in bir yan kuruluşuAyrıca okuyun Helikopterlerden 80 yıl sonra FAA yeni bir uçak kategorisi yaratıyor
Aurora Flight Sciences'ta çalışmalar daha geniş ve daha fazla sayıdadır. Girişimin Boeing'e ait olduğu ve özellikle belirli kullanımlara yönelik otonom uçaklar konusunda araştırma vitrininin bir parçası olduğu söylenmelidir. Şirket, NASA ödülünden elde ettiği fonla 2050 ufku için teknolojilerin ve uçak konseptlerinin tüm olanaklarını sunmayı amaçlıyor.
Akademide, Georgia Teknoloji Enstitüsü'nden araştırmacılar, ATH2ENA elektrikli tahrikli uçak konseptine entegre etme planıyla alternatif yakıt teknolojileri üzerine derinlemesine bir çalışma yürütecek.
© Aurora Uçuş Bilimleri
Son olarak, yine NASA tarafından ödüllendirilen Amerikalı uçak motoru üreticisi Pratt & Whitney, havacılık sektöründe enerji verimliliğiyle bağlantılı daha kesin bir ayrıntıyı araştırıyor. Şirket, hidrojen veya yenilenebilir bir yakıtla çalışırken bile uçak motorlarının mümkün olduğu kadar ekonomik olabilmesi için termal ve itiş verimliliği çalışmaları üzerinde çalışıyor.
NASA programının diğer tüm kazananları gibi onun da eğitimlerini 2026 ortasına kadar tamamlaması gerekecek. Oradan Amerikan ajansı onları takip etmeye devam edebilir ya da etmeyebilir.
Kaynak :01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
NASA