Microsoft Teams: Özellikler ve fiyatlara genel bakış

semaver

New member


  1. Microsoft Teams: Özellikler ve fiyatlara genel bakış

Microsoft Teams, dijital ekip çalışması için bir araçtır. Çevrimiçi toplantılar, grup sohbetleri ve işbirlikçi belge düzenleme, özelliklerden sadece birkaçıdır. Aşağıda Teams ile nasıl verimli bir şekilde birlikte çalışabileceğinizi öğrenin.


Reklamcılık



Microsoft Teams Nedir?


Microsoft Teams, şirketler ve proje grupları için bir iletişim platformu görevi görür. Rakibi Slack'e benzer şekilde Teams, sohbetler, haber akışları ve bireysel gruplar sunar. Her ekibin ayrıca paylaşımlı ve kişisel depolama alanı vardır.

Teams'in özel özelliklerinden biri de evrensel kullanılabilirliğidir: akıllı telefonunuzda, tabletinizde, dizüstü bilgisayarınızda veya ev bilgisayarınızda olsun – sohbetlere, gruplara, paylaşılan dosyalara ve aramalara her yerden erişebilirsiniz. Teams'de çalışma grupları kurma hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.







Microsoft Teams ana sayfası iyi bir genel bakış ve tüm önemli işlevlere hızlı erişim imkanı sunar.



Hangi işlevler var?


Ofis 365
Office 365 uygulamaları doğrudan Microsoft Teams'e entegre edilmiştir. Bu, normal Office belgelerini gerçek zamanlı olarak ve aynı anda meslektaşlarınız ve proje ortaklarınızla düzenleyebileceğiniz anlamına gelir. Düzenlenen belgelerin sinir bozucu bir şekilde ileri geri gönderilmesi artık gerekli değildir ve işbirliği daha net hale gelir. Ücretli tarifelerden biriyle Office paketi masaüstü sürümü olarak sizin için kullanılabilir. Aksi takdirde, çevrimiçi bir sürümle yetinmek zorundasınız.

İş uygulamalarının entegrasyonu
250'den fazla diğer iş uygulaması Microsoft Teams'e entegre edilebilir. Örneğin, bunlar arasında Trello ve Evernote bulunur. Bu, projeleri doğrudan planlamanıza veya paylaşılan notlar oluşturmanıza olanak tanır. Anket oluşturma yazılımı da dahildir. Tarifeye bağlı olarak, SharePoint Online, Yammer, Planner ve Stream gibi Office serisinden diğer programlar da dahildir.







Uygulamalar kullanarak proje yönetimi veya iletişim gibi pratik araçlarla ekiplerinizi genişletebilirsiniz.



Konferans görüşmeleri
Skype'ın daha da geliştirilmesi sayesinde Teams'de sesli ve görüntülü sohbetler de mümkün hale geldi. Konferans işlevi toplantıların tamamen dijital olarak yapılmasını sağlar. Burada Teams'de bir video konferansın nasıl kurulacağını gösteriyoruz. Bu arada, her konferanstan sonra oturum özetleri de oluşturulabilir. Bu şekilde, toplantıya katılmayan kişiler doğrudan neyin tartışıldığını öğrenebilir.

Çıkış Odaları
2020'nin sonunda yapılan bir güncellemeyle, telefon konferansları “ayrılma odaları” olarak adlandırılanları da içerecek şekilde genişletildi. Bunlar büyük bir toplantı içindeki daha küçük oda birimleridir. Ayrılma odaları, örneğin grup çalışmalarına bölünmek için kullanılabilir. Bu ayrılma odalarını oluşturan ve istedikleri zaman aralarında geçiş yapabilen konuşmacılar vardır. Konuşmacılar ayrıca tüm odalarda aynı anda duyurular yayınlayabilir veya herkesin tekrar ana toplantıya katılabilmesi için odaları kapatabilir. Bu şirketler için kesinlikle önemlidir, ancak okul dersleri için de geçerlidir.

Sohbet
Microsoft Teams ayrıca bir sohbet işleviyle birlikte gelir. Sohbetler daha iyi bir netlik için gruplara ve kategorilere yapılandırılabilir. Teams'in temel sürümünde bir sohbette 300'e kadar kişi birbirleriyle iletişim kurabilir.







Sohbet yoluyla 300'e kadar meslektaşınızla iletişim kurabilirsiniz.



Haber akışı
Şu anda doğrudan iletişime ihtiyacınız yoksa ancak çalışma grubunuzla bilgi paylaşmak istiyorsanız, haber akışını kullanabilirsiniz. Sosyal medya akışına çok benzer şekilde yapılandırılmıştır. Çalışma grubunuz veya projenizle ilgili en son haberler kronolojik sırayla listelenir.

Bulut depolama
Yüklenen dosyalar Teams'de bir bulut aracılığıyla paylaşılır. Temel sürümde, bulutun 10 GB depolama alanı vardır. Ücretli sürümlerde, satın alınan lisans başına 1 TB depolama alanına ve ek 10 GB depolama alanına sahip olabilirsiniz.

kişiselleştirme
Metin boyutu, aralık ve biçim, Teams'de kişisel tercihlere göre özelleştirilebilir. Gerekirse, metinler de okunur ve videolar canlı altyazılarla sağlanır. Botlar ve araçlar da Teams'i kişiselleştirmek ve özelleştirmek için birçok başka yol sunar.







Teams istemcisini ayarları kullanarak özelleştirebilirsiniz. Koyu mod da burada bulunabilir.



Takımları kişiselleştirme hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? İşte bazı yararlı ipuçları:

Teams'de toplantı nasıl olabilir?


Fonksiyonların aralığına bağlı olarak, grup görüşmesi için bir randevu önceden planlanabilir. Daha sonra bir hatırlatma pingi alırsınız. Bu şekilde, toplantıyı kesinlikle zamanında hatırlarsınız. Toplantı daha sonra bir grup sohbetinde görüntülü konferans olarak başlayabilir. Görüntülü sohbete ek olarak, hala tüm yüklenen dosyalara erişebilir, belgeleri meslektaşlarınızla birlikte düzenleyebilir veya bağlantılı uygulamalardan birinde plan yapabilir ve çalışabilirsiniz. Ekip toplantıları için en önemli ipuçlarını burada sizin için bir araya getirdik:

Microsoft Teams'in maliyeti ne kadar?


Ücretsiz temel planda, Microsoft Teams teorik olarak herhangi bir sorun olmadan kullanılabilir. Ancak, temel işlevlerden bazıları şunlardır: kısmen veya hiç dahil değil.

Aksi takdirde ücretli paketler, Office 365 aboneliklerinin farklı modellerinde daha geniş bir işlev yelpazesi sunar. Aşağıda farklı paketlerin ve ilişkili işlevlerinin bir özeti verilmiştir:

Microsoft Teams (ücretsiz)
Microsoft Teams Temelleri
Microsoft 365 İş Temel
Microsoft 365 İş Standardı
Fiyat (yıllık abonelik)​

ücretsiz​

Kullanıcı başına 3,70 €/ay​

5.60 € kullanıcı başına/ay​

Kullanıcı başına aylık 11,70 €​

Sohbetteki maksimum kullanıcı sayısı​

100​

300​

300​

300​

Sohbete dosya ekle​

Kullanıcı başına 2 GB​

Kullanıcı başına 10 GB​

Kullanıcı başına 1 TB​

Kullanıcı başına 1 TB​

Outlook, Word, Excel ve PowerPoint'in masaüstü sürümleri​

HAYIR​

HAYIR​

HAYIR​

Evet​

Kişisel dosyalarınızı OneDrive'da saklayın ve paylaşın​

HAYIR​

Kullanıcı başına 10 GB​

Kullanıcı başına 1 TB​

Kullanıcı başına 1 TB​

Çevrimiçi sesli ve görüntülü aramalar​

Evet​

Evet​

Evet​

Evet​

Kayıt toplantıları​

HAYIR​

Evet​

Evet​

Evet​

Office 365 Hizmetleri Kullanım Raporları

HAYIR​

Evet​

Evet​

Evet​

Telefon ve web desteği (7/24)​

HAYIR​

Evet​

Evet​

Evet​

Hızlı Dağıtım​

HAYIR​

HAYIR​

HAYIR​

HAYIR​




(gibi)