Meta, üretken yapay zekayı kârlı hale getirmek istiyor ancak hemen değil

acidizing

New member
Üretken yapay zeka, Meta'nın çok para kazanmasını sağlayacak… ama hemen değil. Şirketin son sonuçları sırasında Mark Zuckerberg, yatırımcılardan sabır diledi ve geçmiş ve gelecekteki yatırımların eninde sonunda kârlı olacağına söz verdi.



Meta veri deposunda olduğu gibi, ister yeni ana dil modeli Llama 3'ün son sunumuyla perde arkasında, ister bir asistan olan Meta Yapay Zeka'nın piyasaya sürülmesiyle genel halka açık olsun, Meta artık tamamen üretken yapay zeka üzerinde çalışıyor. Facebook'ta, Instagram'da, WhatsApp'ta ve internette ortaya çıktı. Grubun yapay zekayı kullanıcılarına empoze etme konusundaki inatçılığını ortadan kaldıramazsak, karlılık sorunu ortaya çıkmaya başlıyor.

Yapay zekayı kârlı hale getirmeye yönelik fikirler


Meta'nın üç aylık sonuçlarının sunumu sırasında konuyla ilgili sorular sorulan Mark Zuckerberg, erteleme konusunda ısrar etti. Şimdilik, grubun eyleminde kargaşaya neden olma riski taşıyan yatırımların zamanı geldi (durum bu: Wall Street'in bu perşembe açılışından bu yana %13 düştü). “ Henüz para kazanmadan yeni bir ürünün geliştirilmesine yatırım yaptığımız stratejimizin bu aşamasında, eylemlerimizde tarihsel olarak çok fazla dalgalanma gözlemlediğimizi vurgulamak önemlidir. », kurucuyu ve CEO'yu hatırladı.

Meta Yapay Zeka Botu 3

©Meta
Meta Yapay Zeka Botu 2

©Meta

Daha sonra üretken yapay zekayı karlı hale getirmenin farklı olasılıklarını tartıştı : İşletmeler için mesajlaşmayı hızlandırın, botla yapılan sohbetlerde reklamları veya ücretli içeriği görüntüleyin, kullanıcıları daha güçlü AI modellerine (OpenAI ve ücretli ChatGPT aboneliği gibi) erişim için ücretlendirin. “ Ayrıca yapay zeka, uygulamalarımıza olan etkileşimi artırmamıza zaten yardımcı oluyor; bu da doğal olarak daha fazla reklam gösterilmesine ve reklamların daha fazla değer sunacak şekilde doğrudan iyileştirilmesine yol açıyor ” diye de hatırlattı.

Mark Zuckerberg'in bir diğer favorisi olan metaverse unutulmadı. Bu sanal evrenin geliştirilmesinden sorumlu olan Reality Labs bölümü Meta için dipsiz bir kuyudur: 2020'den bu yana kayıpları 45 milyar dolara (!) ulaştı. İlk çeyrekte satışlar 3,85 milyar $ zararla 440 milyon $'a ulaştı.

Bir yıl önce bugün, aynı Zuckerberg, bu aktivitenin kayıplarının her geçen yıl artacağını açıklamış ve metaverinin başarısızlık nedeniyle halı altına süpürülmediğini doğrulamıştı. Ayrıca metaevreni gerçeğe dönüştürmek için yapay zekaya da güveniyor… çok gerçek.

Meta veriyi kaydetmek için AI'daki Meta sayımlarını okuyun
Yönetici bu günün gelmesini beklerken Ray-Ban bağlantılı gözlüklere odaklandı ve şöyle tanımladı: ideal cihaz » Bir yapay zeka asistanı için: Kullanıcının gördüğünü görür ve duyduğunu duyar; bu da kullanıcıya, soruları tam olarak yanıtlayabilmesi için mümkün olduğunca eksiksiz bir bağlam sağlar. Ürün yelpazesi, yeni bir stil ve ek işlevlerle yakın zamanda güncellendi.

Üretken yapay zeka ve metaveri Meta'nın geleceğine dair bahisleri temsil ediyorsa, şirket her zaman sosyal ağlarının, yani Facebook ve Instagram'ın ilk üç aylık dönemde mükemmel sonuçlar elde etmesine olanak tanıyan iyi şansına güvenebilir. 28,65 milyar dolarlık gelir %27 artış gösterdi ve net gelir önceki yıla göre ikiye katlanarak 12,37 milyar dolara yükseldi. Şirketin gelirinin %98'i reklamlardan geliyor.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

CNBC