Meta için ne gibi sonuçlar doğurur?

accur

New member
Bir abonelik ödeyin veya kişisel verilerinizi vermeyi kabul edin: Instagram ve Facebook'ta bulunan bu model, Avrupalı bir düzenleyicinin görüşüne konu oldu. İkincisi, böyle bir alternatifin “çoğu durumda” kişisel verilere ilişkin Avrupa düzenlemesiyle (RGDP) uyumlu olmadığını düşünmektedir. Mark Zuckerberg'in grubu Meta için ne gibi sonuçlar doğuracak?



WhatsApp, Facebook ve Instagram'ın ana şirketi Meta, Avrupa Veri Koruma Kurulu'nun (EDPS veya İngilizce EDPB) 17 Nisan Çarşamba günü sunduğu görüş sonrasında “Onay veya Ödeme” modelini değiştirmek zorunda kalacak mı? Avrupa'nın kişisel verilere ilişkin düzenlemesi olan GDPR'nin doğru şekilde uygulanmasını sağlayan kuruluş, Hollanda, Norveç ve Almanya'daki veri koruma makamlarının talebi üzerine “Öde ya da rıza göster” modelini kararlaştırdı.

Kasım 2023'ten bu yana Meta platformlarında karşımıza çıkan bu sistemdir. Facebook veya Instagram kullanıcılarının iki seçeneği vardır: Ya kişisel verilerinin toplandığını kabul ederler, bu durumda platformlara “ücretsiz” erişim sağlarlar. Ya ödeme yaparlar Abone olmak ve böylece hedefli reklamların hedefi olmaktan kaçınmak için artık ayda 9,99 veya 12,99 Euro ödemeniz gerekiyor.

Bu yeni sistem, Mark Zuckerberg'in grubu tarafından, platformun GDPR'ye uymasını talep eden çeşitli Avrupa mahkeme kararlarının ardından uygulamaya konuldu. Bu metin, platformların, kişisel verilerinin herhangi bir şekilde işlenmesinden önce kullanıcıdan bilgilendirilmiş onay almasını gerektirir.

Ancak EDPS'e göre, bu gereklilik “rıza veya ödeme” modellerinde karşılanmamaktadır: “ Çoğu durumda “bu mümkün olmayacak” büyük çevrimiçi platformlar » GDPR gerekliliklerine uymak için “ bilgilendirilmiş onam “, Eğer onlar ” kullanıcıları yalnızca kişisel verilerin davranışsal reklam amaçları doğrultusunda işlenmesine izin vermekle abonelik ödemesi arasında bir seçimle karşı karşıya bırakır », diye yazıyor komite 17 Nisan Çarşamba günü yayınlanan basın açıklamasında.

Komite, temel hak olan veri korumanın ücretli işlevselliğe dönüştürülmemesi gerektiğini söylüyor


EDPS birkaç aydır bu tür bir model üzerinde çalışıyor; bunu uygulayan tek kişi Meta değil. Ve basın açıklamasında alıntılanan başkanı Anu Talus'a göre, ” Bugün gördüğümüz sistemler genellikle bireylerin ya ödeme yapmasını ya da tüm verilerinin kullanımına izin vermesini gerektiriyor “. Ancak büyük platformlar” Temel veri koruma hakkını, kullanıcıların faydalanmak için ödeme yapması gereken bir işlevselliğe dönüştürmekten kaçınmalıdır “, o ekler.

Bu nedenle alternatif abonelik veya veri kullanımı bir ” kullanıcılar için gerçek seçim “. Çünkü “ çoğu kullanıcı bir hizmeti kullanmak için veri işlemeye izin verir ve yaptıkları seçimlerin sonuçlarını tam olarak anlamazlar diye devam ediyor.

Verilen tavsiyeler Meta’ya özel değil, daha ziyade hedeflere yöneliktir” önemli platformlar », genel olarak büyük çevrimiçi platformlar olarak tanımlanır, örneğin VLOP » DSA (Dijital Hizmetler Yasası veya dijital hizmetlere ilişkin Avrupa düzenlemesi) kapsamında veya ” erişim denetleyicileri » DMA (Dijital Piyasalar Yasası veya dijital pazarlara ilişkin Avrupa düzenlemesi) anlamında – Meta'nın kapsamına giren iki isim.

Ayrıca okuyun: Peki Avrupa neden Apple'ı, Google'ı ve Meta'yı baltalamaya bu kadar hevesli?
Bu görüşün kapsamı nedir?


Bu, Meta'nın sistemini acilen değiştirmesi gerektiği anlamına mı geliyor? Temasa geçtiğimiz ve bu görüşün etkisini ve önemini en aza indiren Amerikalı gruba göre kesinlikle hayır. “ Geçen yıl, Avrupa Birliği Adalet Divanı (CJEU), abonelik modelinin şirketlerin kişiselleştirilmiş reklamcılık için insanların rızasını almaları için yasal olarak geçerli bir yol olduğuna karar verdi. EDPS'in dünkü görüşü bu kararı değiştirmiyor ve reklamsız abonelik AB yasalarına uygun », Meta sözcüsü Matthew Pollard'ın e-postasında altı çizili.

Ancak Avrupa Komitesi'nin böyle bir sisteme karşı çıkması için kampanya yürüten ve iki tanesi için şikayette bulunan hak savunma dernekleri için EDPS'in görüşü iyi bir haber.

Ayrıca okuyun: “Sis perdesi”: Ücretli abonelik ile Facebook ve Instagram'ın yeniden saldırı altında hedeflenmesi arasındaki seçim
Ancak NOYB birliğini kuran Avusturyalı avukat Max Schrems, düzenleyici kurumun daha da ileri gidebileceğine inanıyor. Bir basın açıklamasında alıntılanan ikincisi şu gerçeği memnuniyetle karşılıyor: “ EDPS, “Ödeme veya Onay” modeli hakkında daha incelikli bir tartışma başlattı ve en azından büyük platformların bu modeli kullanamayacağını açıkladı. “. Ama o kalıyor (EDPS'in) görüşünün oldukça temkinli olduğundan ve sınırlı gerçeklere dayandığından endişe duyuyor “.

Ayrıca şunu okuyun: “Onay ya da ödeme”: Bu STK'lara göre, AB Meta sistemini doğrularsa, kişisel verilerimizin korunması zayıflayacak
Çünkü eğer komite bir yandan kınama yapıyor gibi görünüyorsa “ vakaların çoğunda » sistemi « ödeme veya rıza “Bir yandan da özellikle büyük platformlar için bir değerlendirmeyi çağrıştırıyor, ” duruma göre “, ” eğer ücretler [d’abonnement] uygun bir çözüm mü ve eğer öyleyse ne kadar “. İkincisi ayrıca ” Kendinize, bir kullanıcının bu ücretleri ödemeyi reddetmesinin ne gibi olumsuz sonuçlar doğuracağını (önemli bir hizmetten dışlanma, profesyonel ağlara erişimden mahrum kalma, içerik kaybı vb.) sorun. “. Bu, ücretli bir aboneliğin belirli koşullar altında pekala kabul edilebileceği anlamına gelir.

EDPS ayrıca yakın zamanda geliştirmeyi planladığını da açıklıyor “ “Onay veya Ödeme” modellerine ilişkin yönergeler“. Avrupa genel merkezi İrlanda'da bulunan Meta'nın İrlanda yetkilisi (DPC) gibi gizlilikten sorumlu Avrupalı düzenleyiciler, dijital devlere karşı harekete geçmek için bu görüşe dayanmak zorunda kalacaklar.

Ayrıca şunu da okuyun: “LLM'ler berbat”: Meta'nın yapay zeka yöneticisi mevcut üretken yapay zekayı ele alıyor ve çok daha iyisini vaat ediyor
🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

17 Nisan 2024 tarihli EDPS görüşü