Çinli otomobil üreticisi, Brezilya'daki fabrikasında inşaat ortaklarından birinde çalışan işçilerin çalışma koşullarına ilişkin açıklamaların ardından kargaşa içinde. 25 gün ara vermeden çalışan çalışanlar için köleliğe yakın muamelenin resmi kanıtı olan destekleyici fotoğraflar.
Otomobil üreticilerinin programları sıkı olabilir ve kayma riskleri çok büyük olabilir; markalar için 2024'te maliyetleri düşürmek ve orada üretim yapmak için her şeyi yapmaya hazır, en ucuz otomobil olacak. Brezilya'da, Çin devi BYD'nin gelecekteki fabrikasının sahasında yetkililer, Jinjiang Construction Brazil Ltd şirketi tarafından istihdam edilen 163 Çin kökenli işçiyi kurtardıklarını açıkladı. Bunun iyi bir nedeni var: çalışma koşulları köleliğe yakın, çok ağır koşullar altında. sınırlı haklar, geç ödeme ve dinlenme olanakları, insan onuruna yakışmayan bir durumdur.
Brezilyalı yetkililerin ülkenin kuzeydoğusundaki Bahia eyaletine müdahalesinin ardından BYD, işin tamamen durdurulması da dahil olmak üzere yükümlülüklere boyun eğdi. BYD, ortağı Jinjiang Construction Brazil Ltd. ile ilişkisini sonlandırdığını ve Brezilya'daki fabrika projesinin beklemeye alındığını söyledi. Çinli taşeron firma da çalışanlarının haklarını korumayı ve çalışanlarını otellere transfer etmeyi taahhüt etti. BYD Brezilya'nın kıdemli başkan yardımcısı Alexandre Baldy, markanın imajını kurtarmaya çalışıyordu:
© Brezilyalı yetkililer
BYD bunu biliyordu
İşçilerin yaşadığı felaket koşulları arasında, yataklarında şilte olmayan konut ve 31 işçinin paylaştığı banyoyu sayabiliriz. Programları nedeniyle sabah 4'te kalkıp sabah 5.30'da hazır olmaları gerekiyordu. Onları tutmak için BYD ile çalışan şirket pasaportlarını sakladı ve altı aydan önce ayrılmak isteyen işçilere ödeme yapılmadı.
Bloomberg
Otomobil üreticilerinin programları sıkı olabilir ve kayma riskleri çok büyük olabilir; markalar için 2024'te maliyetleri düşürmek ve orada üretim yapmak için her şeyi yapmaya hazır, en ucuz otomobil olacak. Brezilya'da, Çin devi BYD'nin gelecekteki fabrikasının sahasında yetkililer, Jinjiang Construction Brazil Ltd şirketi tarafından istihdam edilen 163 Çin kökenli işçiyi kurtardıklarını açıkladı. Bunun iyi bir nedeni var: çalışma koşulları köleliğe yakın, çok ağır koşullar altında. sınırlı haklar, geç ödeme ve dinlenme olanakları, insan onuruna yakışmayan bir durumdur.
Brezilyalı yetkililerin ülkenin kuzeydoğusundaki Bahia eyaletine müdahalesinin ardından BYD, işin tamamen durdurulması da dahil olmak üzere yükümlülüklere boyun eğdi. BYD, ortağı Jinjiang Construction Brazil Ltd. ile ilişkisini sonlandırdığını ve Brezilya'daki fabrika projesinin beklemeye alındığını söyledi. Çinli taşeron firma da çalışanlarının haklarını korumayı ve çalışanlarını otellere transfer etmeyi taahhüt etti. BYD Brezilya'nın kıdemli başkan yardımcısı Alexandre Baldy, markanın imajını kurtarmaya çalışıyordu:
“BYD Auto do Brasil, özellikle işçi haklarının ve insan onurunun korunmasıyla ilgili olarak Brezilya mevzuatına tam olarak saygı gösterme taahhüdünü yineliyor”.
© Brezilyalı yetkililer
BYD bunu biliyordu
İşçilerin yaşadığı felaket koşulları arasında, yataklarında şilte olmayan konut ve 31 işçinin paylaştığı banyoyu sayabiliriz. Programları nedeniyle sabah 4'te kalkıp sabah 5.30'da hazır olmaları gerekiyordu. Onları tutmak için BYD ile çalışan şirket pasaportlarını sakladı ve altı aydan önce ayrılmak isteyen işçilere ödeme yapılmadı.
BYD, daha fazla söze gerek kalmadan, geçtiğimiz haftalarda taşeron işçilerin çalışma ve yaşam koşullarına ilişkin “ayrıntılı bir çalışma” yaptığını ve inşaat şirketinden “defalarca” iyileştirme talebinde bulunduğunu açıkladı. Bu nedenle Çinli otomobil üreticisi, Brezilyalı yetkililer müdahale edene kadar sorunun farkındaydı. Brezilya'daki fabrikasının gelecek yıl faaliyete geçmesi bekleniyordu. Ülke, Ocak-Kasım 2024 arasında 66.000 adet sattığı için lider bir pazarı temsil ediyordu.Ayrıca okuyun BYD, Macaristan'ın ardından Türkiye'de de yeni fabrikaya imza atacak
Kaynak :01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Bloomberg