Hyundai'nin şimdiye kadar çıkardığı en güçlü otomobili test ettik

Yasmin

New member
10 yıldır motor sporlarının içinde olan Hyundai, elektrikli vitesinin sayaçları patlatmasını beklemiş olacak. Aslında en güçlü arabası bir aküyle donatılmıştır. Daha da kötüsü, bu bir SUV! Ama yine de açıkça söyleyelim, Ioniq 5 N, sportiflik ve sürüş keyfi açısından bizi en çok şaşırtan otomobillerden biri.


Ioniq 5 N, zaten harika bir stile sahip olan ancak belki de yolda biraz karakterden yoksun bir SUV'un süperşarjlı versiyonu olarak düşünülebilir. Kia'nın teknik kuzeni EV6 ile biraz daha dinamik sürüşe sahip, daha kolay bir kontrast oluşturacak konforlu bir otomobilden bahsetmekten mutluluk duyduk. Ioniq 5'in bu kadar gelişebileceğini ve yollara, özellikle de pistlere böyle bir karakter getirebileceğini hayal etmekten çok uzaktaydık!

Ioniq 5 N Deneme 6

© Ioniq 5N

Çünkü evet, Ioniq 5'i test etmek için birkaç bölümlü yol ve klasik rotayla yetinmedik, aynı zamanda onu bir piste çıkarıp birkaç köklü turdan sonra ve aynı zamanda belirli pistlerde de sınırlarını zorlamayı başardık. Drift veya hızlanma üzerine atölye çalışmaları.

Ioniq 5'ten Ioniq 5 N'ye kadar şaşırtıcı derecede büyük bir fark


Şubat 2022'de test ettiğimiz en üst düzey aile SUV'si Ioniq 5 ile geçtiğimiz günlerde elimize aldığımız N versiyonu arasında bir değil, birkaç dünya fark var. İlki, Koreli'nin 800 V platforma sahip olma konusunda neredeyse tek başına olduğu bir dönemde Hyundai'nin teknolojik üstünlüğüne ikna etmek için benzersiz bir stile ve rekor bir şarj hızına dayanıyordu.

Ioniq 5 N Deneme 5

© Ioniq 5 N sürüklenme modunda

Hyundai Ioniq 5 ailesinin pazarlanması ile bu N versiyonunun pazarlanması arasında iki yıl geçtiyse, bu boşuna değil: Hyundai mühendisleri, direksiyonu daha sportif hale getirmek için sadece ikinci bir motor ekleyip süspansiyonların ve direksiyonun sağlamlığını ayarlamadı. Özellikle elektrik ve yazılım kısmında, aylarca süren ve bu çok özel modelin pazara sunulmasıyla sonuçlanan gerçekten derinlemesine bir çalışma vardı.

Elbette bazı fiziksel gelişmeler de var. Ioniq 5 N, klasik alter egosundan daha uzun, daha geniş ve daha alçaktır. Şasisinin yaklaşık kırk ek kaynak noktasıyla güçlendirildiği açıktır. Artık ön abaküsteki hava girişleri mecazi değil, aslında piyasadaki diğer elektrikli cihazların kolaylıkla yapamayacağı şekilde pili soğutmaya hizmet ediyor. Son olarak bu spor modelde süspansiyonlar kontrol altına alınıyor (bu büyük sonuçları olan bir değişiklik) ve lastikler Pirelli P Zero'ya geçiyor. İtalyan aksesuar üreticisi tarafından bu modele özel olarak uyarlandılar.

Ioniq 5 N Deneme 3

© Ioniq 5 N fırlatma kontrolü tatbikatında

Ioniq 5 N'nin tür değişikliğinde mekanik gelişmeler büyük rol oynuyor ancak değişiklikler en az başka bir açıdan da önemli: yazılım. Burada da SUV'un yol hissini kökten değiştiriyorlar.

Teknolojik bir canavar


Hyundai mühendisleri bu araç üzerinde göz korkutucu bir iş çıkardılar. Öyle ki, bunun iki yıl önce test ettiğimiz aile SUV'siyle aynı araba olduğunu anlamak çok zor. Bu işin büyük kısmı her şeye rağmen yazılımdan oluşuyor ve eğer kontrollü süspansiyonlar ve güçlendirilmiş şasi Ioniq 5 N'nin davranışında rol oynuyorsa, bu aynı zamanda araç bilgisayarı ve bunun için özel olarak geliştirilen birçok teknoloji için de geçerli. modeli. .

Ioniq 5 N Testi 1

© Ioniq 5 N spor menüsü

Bu çalışmanın en görünür yanı aracın ana ekranında “N”ye ayrılmış menüde bulunuyor. Aynı durum Ioniq 5'in bu versiyonuna özel dört düğmenin yanı sıra “manuel” modda vites değiştirmeye izin veren iki düğmenin bulunduğu direksiyon simidi için de geçerli. Bu kısma daha ayrıntılı olarak geri döneceğiz. Bu dört düğmeden ikisi tamamen programlanabilir. Bizim durumumuzda, ilki, arabadaki konfor ve sessizliğe odaklanan ayarlarla aracı “şehir” moduna geçirmemize izin verdi. İkincisi onu “Yarış” moduna, yani pistin ayarlarına dönüştürdü. Daha yaygın olarak, sol üstteki düğme bir moddan diğerine (eko, konfor, spor) geçiş yapmanızı sağlar; elektrikli araçlarda oldukça yaygın bir düğmedir. Son olarak, son düğme olan kırmızı lütfen, N Grin Boost için NGB olarak adlandırılır. Biraz arabanın “Turbo” veya “Nitro” fonksiyonuna benziyor. Maksimum torku 600 hp'den 650 bg'ye çıkarmak için mümkün olan maksimum gücü arayan ekstrem bir mod. Bu mod 10 saniye sürer ve tekrar devreye girmeden önce 10 saniyelik bir “bekleme süresi” (veya duraklatma) gerektirir.

Ioniq 5 N Testi 12

© Çok çekici kırmızı düğmeye sahip benzersiz bir direksiyon simidi…

Hyundai mühendisleri ayrıca sürücünün torku ön ve arka motor arasında milimetrik olarak dağıtmasına olanak sağlamak için iki motorunun belirli yönleri üzerinde de çalıştı. Aynı şey, Ioniq 5'in viraj dönüşünü iyileştirmek için yavaşlarken performansını optimize eden N Pedal teknolojisi için de geçerli. Nasıl ? Kütlelerin dağılımı üzerinde algoritmik olarak oynayarak ve böylece otomobilin çeviklik kazanmasını sağlayarak.

Son olarak bu sportif SUV'da bizi en çok cezbeden teknolojiler arasında kesinlikle benzersiz pil yönetimi yer alıyor. Aslında pil sıcaklığı yönetimi Ioniq 5N için gerçek bir konudur ve elektrikli bir otomobilde performans ararken kesinlikle önemli bir husustur. Oldukça nadir görülen Ioniq 5'in enstrümantasyon ekranında, hem pilin hem de iki motorun gerçek zamanlı sıcaklığını veren bir widget bulunur. Eşsiz bir çift soğutma sistemi ve diğer birkaç özel optimizasyonla birleştiğinde, spor SUV'un mantıksal olarak zayıflamadan önce nispeten uzun bir süre boyunca yeteneklerinin tam ölçüsünü vermesine olanak tanıyor. Böylece Ioniq 5 N, ünlü Nürburgring'de arka arkaya iki turu yüksek hızda tamamlayabilen tek elektrikli araç oldu. Diğer elektrikçilerin Alman pistinde çok yönlü iki yarış yapmadan önce dinlenmeye ve soğumaya ihtiyacı var.

Ioniq 5 N Testi 2

© Ioniq 5 N'de devrede
Termal olarak geçebilecek elektrik


Ioniq 5'in en önemli özelliği aynı zamanda yazılımıdır: sekiz vitesli mekanik şanzıman simülatörüdür. Bu bilgi termal motor uzmanlarını kolayca gülümsetebilir, hatta alay edebilirdi ve itiraf edelim, bu işlevselliği keşfetme fikrine en azından şüpheyle yaklaştık.

Ioniq 5 N'nin direksiyonunda geçirdiğimiz birkaç saniye bu özelliğe ikna olmamız için yeterliydi. Her şey orada! Gürültü, duyumlar, his… Hız arttıkça, vites kutusunun simüle edilen gürültüsü kesinlikle daha az inandırıcı görünüyor, böylece dahili ses sisteminin sınırlarına ulaşılıyor, ancak sonuç her şey tek kelimeyle muhteşem. Vites kutusuyla dalga geçtiğinizde vites değişimini, vites küçültmeyi ve hatta vites değiştirmeyi kulaklarınızla duyabilirsiniz. Daha da iyisi: Araç termal bir araç gibi davranıyor ve bu hissi veriyor.

Ioniq 5 N Testi 9

© Ioniq 5N

Çok basit, Ioniq 5 şaşırtıcı bir şekilde kendini bir termik olarak göstermeyi başarıyor. Arabanın davranışı ve gürültüsü termal bir aracın özelliklerini tam olarak simüle eder, öyle ki yönünüzü kaybedersiniz. Belki daha da etkileyici: Önceden programlanmış bir düğmeye basit bir basış, klasik elektrik moduna geçmenize, gürültüyü sıfıra indirmenize ve otomobilin davranışını kökten değiştirmenize olanak tanır. O andan itibaren Ioniq 5 N bir kez daha neredeyse geleneksel bir aile SUV'sine dönüştü. Neredeyse dedik…

Ioniq 5 N rekabete karşı


Kendi türünde oldukça benzersiz olan Kore spor SUV'u aynı zamanda kendi nişinde de neredeyse yalnızdır. Aslında Ioniq 5 N'nin anahtarlarını iade ettiğinizde şu soru hemen ortaya çıkıyor. Bu araba kimin için? Kim kendi kategorisinde tarihi bir referans olmayan, ne de inkar edilemez sportifliği olan bir Alman SUV'u için neredeyse 80.000 Euro ödemeye hazır.

Bu Ioniq 5 N'nin ticari geleceğini belirleyecek olan şüphesiz bu sorunun cevabıdır. Çünkü şu an için ve hatta yakın gelecekte Hyundai'nin sportif SUV'sinin gerçek bir rekabeti yok gibi görünüyor. Tesla Model Y Performansı şüphesiz en doğal olarak karşı çıkacağımız model olacaktır. Ancak hemen şunu söyleyelim, hızlanma konusundaki çatışmadan çıktığımızda, Kaliforniyalı sürücü davranış ve yol tutuş açısından kıyaslanamaz.

Ioniq 5 N Testi 11

© Ioniq 5N

Diğer “doğal” rakip ise ticarileşmeye yakın olmasına rağmen henüz yola çıkmadı. Bu, Hyundai gibi 800 V'luk bir platform yerleştirme fikrine sahip olan elektrikli Porsche Macan. Ancak Porsche'nin SUV'unun sportifliği konusunda çok az şüphemiz olsa da, Ioniq 5 N'den çok daha yüksek olması gereken fiyatı konusunda da daha az şüphemiz var.

Test kararı:


Hyundai, bu kesinlikle büyüleyici Ioniq 5 N ile çıtayı çok yükseğe koydu. Bu kadar karakter ve sportiflik sergileyen bir elektrikli otomobil nadiren bulunur. Daha önce hiçbir üretici bir termiğin davranışını ve hissini bu ölçüde simüle edebilen bir mod sunmamıştı. Belki de en etkileyici olanı, tüm bunların basit bir tıklamayla devre dışı bırakılabilmesidir. O andan itibaren şiddetli Ioniq 5 N, herkesin bagetini ve çocuklarını almasına olanak tanıyan, pistten çıkan günlük bir SUV'a dönüşüyor. Bu benzersiz çok yönlülük, bu Ioniq 5 N'nin süper gücüdür ve aynı zamanda onu bu yılın favori modellerimizden biri yapan da budur.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.