Avrupa'da önümüzdeki yıldan itibaren siyasi reklamlar artık Google ve YouTube'da gösterilmeyecek. Şirket, arama motorunun, platformlar ve reklamverenler için “yasal belirsizlikler” getiren yeni bir düzenlemeye tepki gösterdiğinden yakınıyor.
Çevrimiçi siyasi reklamcılık, bir konuyu kamusal tartışmaya taşımak ve önerilerde bulunmak için vazgeçilmez hale geldi. Bir aday seçmek için bile! Ancak siyasi reklamcılık, “normal” reklamcılığa göre çok daha fazla düzenlemeye tabidir. Örneğin Fransa'da, Google görüntülenemiyor” Genel seçimin yapılacağı ayın birinci gününden üç ay önce başlayan dönemde »ve bu 2021'den beri.
Google neden Avrupa'da siyasi reklamları durduruyor?
Arama motoru daha da ileri giderek, Ekim 2025'ten itibaren tüm siyasi reklamları Avrupa Birliği'nde tamamen yasaklamaya karar verdi. AB tarafından Mart ayında kabul edilen siyasi reklamların şeffaflığı ve hedeflenmesine ilişkin yeni düzenleme (TTPA) önümüzdeki sonbahardan itibaren geçerli olacak. Ve Google'a göre şunu içeriyor: ” Siyasi reklamverenler ve platformlar için büyük operasyonel zorluklar ve yasal belirsizlikler “.
Şirket, siyasi reklamın ne olduğuna ilişkin çok geniş bir tanım yapılmasından üzüntü duyuyor: “ güvenilir bir şekilde ve geniş ölçekte tanımlanması zor olan çok çeşitli konulardaki duyuruları içerebilir “. Ayrıca bir “ var Yerel seçimlere ilişkin güvenilir veri eksikliği ”, bu da reklamların tam olarak tanımlanmasında baş ağrısını temsil ediyor. Nihayet, ” temel teknik yönergeler » zamanında sonuçlandırılamayabilir.
“ Düzenleme sonuçta, gereksinimlerine uymamızı sağlayacak gerekli netliği ve kesinliği sağlamadı. », Siyasi reklamları durdurma kararını değerlendirmeye devam edecek olan Google'ı ekler. Grup teknoloji ve insan kaynağına yatırımlarına devam edecek” Hizmetlerimizde güvenilir bilgiler görüntülemek ve yanlış bilgilerle ve zararlı içeriklerle mücadele etmek için gerekli “. Reklam artık bunun bir parçası olmayacak.
Google
Çevrimiçi siyasi reklamcılık, bir konuyu kamusal tartışmaya taşımak ve önerilerde bulunmak için vazgeçilmez hale geldi. Bir aday seçmek için bile! Ancak siyasi reklamcılık, “normal” reklamcılığa göre çok daha fazla düzenlemeye tabidir. Örneğin Fransa'da, Google görüntülenemiyor” Genel seçimin yapılacağı ayın birinci gününden üç ay önce başlayan dönemde »ve bu 2021'den beri.
Google neden Avrupa'da siyasi reklamları durduruyor?
Arama motoru daha da ileri giderek, Ekim 2025'ten itibaren tüm siyasi reklamları Avrupa Birliği'nde tamamen yasaklamaya karar verdi. AB tarafından Mart ayında kabul edilen siyasi reklamların şeffaflığı ve hedeflenmesine ilişkin yeni düzenleme (TTPA) önümüzdeki sonbahardan itibaren geçerli olacak. Ve Google'a göre şunu içeriyor: ” Siyasi reklamverenler ve platformlar için büyük operasyonel zorluklar ve yasal belirsizlikler “.
Şirket, siyasi reklamın ne olduğuna ilişkin çok geniş bir tanım yapılmasından üzüntü duyuyor: “ güvenilir bir şekilde ve geniş ölçekte tanımlanması zor olan çok çeşitli konulardaki duyuruları içerebilir “. Ayrıca bir “ var Yerel seçimlere ilişkin güvenilir veri eksikliği ”, bu da reklamların tam olarak tanımlanmasında baş ağrısını temsil ediyor. Nihayet, ” temel teknik yönergeler » zamanında sonuçlandırılamayabilir.
“ Düzenleme sonuçta, gereksinimlerine uymamızı sağlayacak gerekli netliği ve kesinliği sağlamadı. », Siyasi reklamları durdurma kararını değerlendirmeye devam edecek olan Google'ı ekler. Grup teknoloji ve insan kaynağına yatırımlarına devam edecek” Hizmetlerimizde güvenilir bilgiler görüntülemek ve yanlış bilgilerle ve zararlı içeriklerle mücadele etmek için gerekli “. Reklam artık bunun bir parçası olmayacak.
Kaynak :01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.