Gelecekteki Carastomotal Crash Testinin perde arkasında

acidizing

New member
Roket lansmanında olduğu gibi, salonun hoparlörlerindeki geri sayım sesleri, bulunduğumuz kulübenin sağlam pencerelerini geçiyor. Sessizlik daha derin ve daha derindir. Oda aydınlatması, kirişlerini odanın ortasına odaklayan güçlü spotlara yol açtı. Gerisi karanlığa daldı. Bir polis sorgusu hazırlanıyor gibi görünüyor.

Sayım sona ererken, dört model sabırla şoku bekliyor. Beş, dört, üç, iki, bir … gerilim yüksekliğindedir. Standlarda nefesini hatırlıyoruz. Artık hiçbir şey hareket etmiyor, her şey donuyor. Oda steril ve elverişsiz hale geldi.

Volvo'daki çarpışma testi merkezindeki büyük odaya katılan iki koridordan birinin dibinden, elektrikli bir otomobilin rulosu sessizliğe ihanet edecek. Hızlanıyor. Gizem bütün olarak kalır: hiçbir şey bilmiyoruz, bunu durdurulduğunda prototipte gösterildiğine göre şok 55 km/s'de gerçekleşmelidir. Bir araba nihayet sağa doğru yuvarlanıyor.

Projektörler tarafından aydınlatılan ve saniyede binlerce görüntü kaydedebilen aşırı güçlü kameralar tarafından filme alınan sahne donmuş, son saniye huzurunu görüyor: tahriş edilemez çarpışmayı bekliyoruz. Ancak aniden, hareketli araba otomatik acil frenlemeye başlar. Ex90 ağı diğer araçtan bir metreye kadar durduracak kadar erken. Tekrar sessizlik. Odaya gülün.

Dizi bitmedi. Küçük halka açık kulübeye bakan başka bir tünelde, başka bir yarış arabası görünür. Durmayacak. Parklı prototipin dikeyinde, iki kapısına girecek ve onu iki metre geçirecek. Pencereler molası, gövdeli deforms ve hava yastıkları tetiklenir. Perde.


Sanal dünyadaki fiziksel dünyanın


4 Haziran'dayız ve “tek bir sırayla üç elektrikli otomobili içeren ilk kamu kazası testine” katıldık, bizi mikroteknolojiler profesörü olan Haglund'a, nanobilim ve fotonikte tebrik ediyor, Güvenlik merkezi Volvo'dan. Bu yıl 25. yıldönümünü kutlayan site, yılda 250'den fazla çarpışma testi gerçekleştiriyor. Sinir merkezidir, çünkü yeni bir modelin her sürümü için 130 araba kurban edilir.

Volvo Güvenlik Merkezi Asa Haglund

© Volvo Cars
Volvo Güvenlik Merkezi Anders Bell

© Volvo Cars

Böyle bir hasar ve böyle bir cihazla, üreticinin çarpışma testleri pahalıdır. “Çeyrek milyon avro,” dedi site yöneticisi, Volvo'nun İsveç kalbinin yakınındaki Göteborg'da ziyaret eden gazetecilere. Onlar sayesinde marka, üç noktalı güvenlik kemeri icatından bu yana, yol güvenliğinde bir sonraki devrimin yazarı olmayı ve böylece referans yerini alanda tutmayı amaçlayan mükemmelliği hedefliyor.

Kaza testinin kendisi bugün 66 yaşında. 10 Eylül 1959'da Mercedes tarafından baştan sona erdirilen ilk çarpışmadan bu yana yüzyılın dörtte birinden fazlası geçti. Tüm bu süre boyunca iyi gelişmemiş gibi görünüyor. İlke aynı kalır ve tekerleği yeniden icat etmek zor olurdu. Araçlar her şeyden önce büyüdü.

Volvo Çökme Testi Güvenlik Merkezi Koridoru

© Haberler
Volvo Crash Testi Elan

© Haberler
Volvo Güvenlik Merkezi Kemerler Eklemler

© Volvo Cars
Volvo Crash Test Araçları

© Haberler

Volvo'da, çarpışma testlerinin ana kulübesi artık mafsallı bir kol şeklinde başka bir cihaz tarafından desteklenmektedir. Kentsel mobilyalarla çarpışmaları simüle etmek için 850 -ton beton blok da mevcuttur. Uzayda, momentum taklidi de yarı otonom sürüş yardımlarını test etmeye hizmet eder. Dışarıda, bir çarpışma testi alanı arazi Ayrıca arabaları test etmek için koyar.

Bununla birlikte, görünüşün gölgesinde, en çok takdir yetkisine göre, çarpışma testi hayal ettiğimizden çok daha etkileyici bir hızda dönüştürülür. Çok fazla ipucu yok. Çökme testleri sırasında engebeli otomobillerin bagajında yüzlerce elektronik kablonun varlığının yanı sıra, sert bir değişikliği tahmin edecek hiçbir şey yoktur.

Volvo çarpışma test verileri

© Haberler
Volvo Veri Çarpışma Testi

© Haberler

Böylece bunun farkına varabiliriz, Åsa Haglund buzu kırar. “Az önce gördüğünüz bu dizi bir ilk olsa bile, bilgisayarda 80.000'den fazla tekrarlandı”Açıkladı. Kazanın lejyon olduğu sanal bir dünyada, gerçek dünya sahneleri binlerce kez simüle edilir ve tekrarlanır. Önceki günlerde şahit olduğumuz çarpışma testi, aynı karoser deforme olmuş ve aynı buz parçaları bin parçaya ayrıldı.

Bu sanal dünya, otomobil üreticilerinin gelişiminin merkezinde bile olmuştur. Fiziksel kaza testleri yapma maliyetlerine rağmen, simülasyon öncülük etti. Gerçek dünyadaki duruşmaların sadece düşünülemezliğin gerçekleşemeyeceğini doğrulamak için korunduğu noktaya kadar her şeyi dikte eden kişidir. Her şey önceden hesaplanır ve bir kazanın rastgele boyutuna, milyonlarca parametreye rağmen, bilgisayar her şeyi tahmin etmeye çalışır: sonuç beklendiği gibi olmalıdır.

Volvo Crash Future Security Rood

4 Haziran 2025, 7090 numarası olan kaza testinin arkasında, aynı sekansta 80.000'den fazla simülasyon yapıldı. © Volvo Cars
Gerçekliği analiz edin, aksi takdirde


Açıkçası, bilgisayar simülasyonları yeni değil. Günümüzde değişimler ölçeklerdir: kaydedilen verilerin gücü ve miktarı hesaplama. Gösterinin ardından Volvo yapmak için acele edilen çarpışma testi sırasında ilgili prototiplerin gövdesini açmanız yeterlidir. Gömülü bilgisayarlar, saniyelerin onda biri için astronomik miktarlarda veri kaydedilir.

Böyle bir miktar veri ile, diğer otomobil üreticileri gibi Volvo, Gafams gibi devler, Nvidia'daki işlemciler gibi satın almak için gerçek teknoloji şirketleri haline geldi. Sunucular veri merkezlerinde tam hızda çalışır. Yarının yol güvenliği “55 yıllık veri, 50.000 kaza ve 80.000 kişi dahil”açıklandı 01net Anders Bell, Mühendislik ve Teknoloji Sorumlu Volvo Direktörü.

Anders Bell, bazı kaza türlerinin analiz edilecek gerçek dünya verilerine bağlı olduğunu söyledi. “120 km/s sonra yollarda neler olup bittiğine güveniyoruz”tanıdı. Bir saha ekibi sayesinde mümkün olan bir çalışma. Bir düzine daha fazla çalışanın eşlik ettiği Ronja Örtlund, görevini çok sağlam otomobillerin olduğu bir atölyenin ortasında sundu. Sigorta şirketlerinin işbirliği ile İsveç'teki en kötü kazanın verilerini geri kazandı.

Volvo kaza araştırma ekibi

İsveç'te Volvo'yu içeren kaza analizinden sorumlu ekip. Çökme testi modernleşiyor ve sanal olsa bile, yerdeki gerçeklik merkezi bir sütun olmaya devam ediyor. © Volvo Cars

“Size bu kazalarda yer alan her sürücünün hikayesini anlatacağız. İsimlerinden bahsetmeyeceğiz ve sizden fotoğraf çekmemenizi, gizliliklerine ve yaşadıklarının arkasındaki şoka saygı duymanızı istiyoruz”Bu enkazlar üzerindeki perdeyi kaldırmadan önce yöneticiyi duyurdu. Bunlardan birini tanımak zor. Birkaç ay önce, ters yönde dolaşan başka bir araba engellemeden önce otoyolda sürüş, bir sedandı.

Yapay zeka ile gerçekliği yeniden yaratın


Kazalar çok sayıda, çok sık trajik ve inanılmaz bir şiddet. Ancak hayal edilemez olanı tahmin etmek için asla yeterli olmayacaklar. Volvo kazalarının evriminin üçüncü kısmının odaklandığı şey: tanımlanmış durumları simüle etmekle sınırlı olmak yerine, artık belirli bir durumun versiyonlarını çarpmak, gerçekliğin tüm karmaşıklığını çoklu faktörleriyle yeniden yaratmak sorusudur. “Yapay zeka sayesinde gerçeği yeniden yaratabiliriz”Dedi Zenseact Profesörü ve Başkan Yardımcısı, Volvo'nun teknolojik ortağı Erik Coelingh.

Volvo IA dizileri.

Veri analizinde hızlanmak için Volvo, aynı gerçek yaşam sahnesinin yeni versiyonlarını oluşturmak için yapay zekaya güveniyor. © Haberler

“Ve gerçeklik milyonlarca rastgele parametre, her saniye verilen milyonlarca olasılık,” diye tanıttı. AI'nın yardımıyla Volvo, veri üretmek ve ondan öğrenmek için yeni bir simülasyon yöntemi başlattı. Bunu yapmak için, dolaşımda saatlerce araba videosunu kaydetmeye gerek yok. “On saniyelik gerçek yaşam dizileri” yeterlidir.

Kameralara ve aracın tüm sensörlerinin verilerine dayanarak, bu kısa ekstraktlardan, “AI, senaryoları değiştirmemize ve binlerce farklı versiyonun altında onları reddetmemize izin veriyor”Detaylı Mikael Ljung Aust, Erik Coelingh ile birlikte. Ayrıca, otonom arabalara entegre olacak ve milyonlarca kilometreden fazla sistem eğitmek zorunda kalacak olan yarının modellerini eğitmenin bir yolu.

Asa Haglund Volvo 2025

Åsa Haglund, Volvo Güvenlik Merkezi'nden sorumlu. © Haberler

Hızlı bir şekilde, ancak acele etmeden, verimsiz bir şekilde hareket etme riski altında yapmak gerekecektir. Üreticilerin kalkınma merkezlerinin arkasında, Avrupa'daki Euroncap gibi bağımsız kuruluşlar her zaman çok iyi bir göz modernliği görmezler. Volvo Güvenlik Merkezi'ni ziyaret etsek de, üretici yarı özerk sürüş sistemlerinin entegrasyonunda güvenlik eksikliği nedeniyle Tesla ile sabitlendi. Porsche, Renault, Toyota veya Kia daha iyisini yapıyordu.

“Arabalarımızı ve gerçek dünya için sistemlerimizi geliştiriyoruz, bu da gittikçe daha karmaşık olan, diğer arabaları ve çarpışma testlerinden çok daha fazla senaryo içeriyor. Euroncap ile çok iyi bir işbirliğimiz var ve bu son değerlendirme hakkında daha fazla bilgi edinmeye çalışacağız”Bu son sonuçlardan bahsettiğimizde Åsa Haglund hakkında yorum yaptı.

Ayrıca Fransa'nın artık yollardaki ölüm sayısını azaltamıyor: 2030'da her şey değişmeli
Zorluk aynı zamanda güvenlik argümanıyla ilgilenen genç markalara, arabalarını satmak da olacak. Otonom sürüş sistemini “Tanrı'nın Gözü” ni vaftiz eden BYD Çin'de Temmuz ayı başlarında, aralıklarında bir milyondan fazla otomobilin sürüş sistemine sahip olduğunu açıkladı. En hızlı satmak için, müşterinin ek maliyet ödemesini sağlama sorusu yoktur. Bir olay durumunda hasara gelince, sigorta değil, marka pahasına olacak.

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.