Portekizli iş lideri Carlos Tavares artık Stellantis otomotiv grubunun CEO'su değil. On beş markasıyla sanayi devi krizde ve Ekim ayında bu yılki çift haneli faaliyet karı hedefinden vazgeçti.
Stellantis, Yönetim Kurulunun 1 Aralık Pazar günü Carlos Tavares'in İcra Kurulu Başkanı olarak istifasını derhal geçerli olmak üzere kabul ettiğini duyurdu. Şirket liderinin yaklaşan emekliliğini duyurmasının üzerinden bir aydan biraz fazla bir süre sonra, 2020 yılında PSA ve FCA'nın birleşmesinden doğan, dünyanın üçüncü büyük otomobil grubundaki görevi sona erdi. büyük ölçüde kısaltılmıştır. 66 yaşındaki Portekizli, gemide bir yıl daha pilotluk yapmak zorunda kaldı, ancak bazı nedenlerden dolayı “farklı bakış açıları”ayrılışı aceleciydi.
“Stellantis'in kuruluşundan bu yana elde ettiği başarı, kilit hissedarlar, Yönetim Kurulu ve CEO arasındaki mükemmel uyumdan kaynaklanmaktadır. Ancak son haftalarda farklı bakış açılarının ortaya çıkması, Yönetim Kurulu ve CEO'nun bugünkü kararı almasına neden oldu. diyor Stellantis'in 2021'den bu yana bağımsız yöneticisi olan Henri de Castries. Stellantis Başkanı John Elkann şunu ekledi: “Yıllarca süren özverili hizmeti ve PSA ile Opel'in dönüşümünü tamamlayan Stellantis'in yaratılmasında oynadığı rol için Carlos Tavares'e teşekkürlerimizi sunuyoruz”.
Önümüzdeki aylarda Stellantis grubunun başkanlığını hâlâ John Elkann'ın yaptığı yeni bir geçici yürütme komitesiyle çalışmak zorunda kalacak. Önemli açıklama: Gelecekteki daimi CEO'nun atanması şu şekilde olacaktır: “doğru yolda”Yönetim Kurulu'nun özel bir komitesinin oyu ile 2025 yılının ilk yarısında sonuçlanacak. Bu gerekli olacak çünkü Stellantis zaten zor bir durumda ve yıllık mali yılının sonuna yaklaşıyor ve bu onun çift haneli faaliyet marjı hedeflerine ulaşmasına izin vermeyecek.
Bir hafta önce Carlos Tavares sahadaydı
Geçtiğimiz günlerde Carlos Tavares Fransa'yı dolaştı ve Brittany'deki Rennes'e gitti; Stellantis ise STLA-Medium platformunun yeni modelinin üretimi için gerekli ekipmanın nakliyesini tamamladı. Bununla birlikte üzücü bir haber daha var: Fransa'da üretilen son Citroën'in 2028 yılına kadar üretim garantisine sahip olacak fabrikalarda üretiminin başlaması, ancak bu sürenin daha da uzun olması gerekmiyor. Bu sırada Stellantis Rennes'deki CFDT bölümünün sendika delegesi Laurent Valy zaten kınanıyordu. “Grubun stratejik seçiminde önemli bir boşluk”.
“Muhteşem, olağanüstü konfor ve modern tasarıma sahip bu yeni modeli başarılı bir şekilde sanayileştirmek için çalışanların yapması gereken işler var. Bu nedenle çalışanların yapmaları gereken işe odaklanmaları gerekiyor. Kendilerine teşekkür ediyorum ve sitenin dönüşümünden dolayı kendilerini tebrik ediyorum”Carlos Tavares sendikalara France Bleu üzerinden yanıt verdi. Daha sonra var olduğuna inandı “Endişelenme” sahip olmak.
Stellantis grubu, Carlos Tavares'in 2026'da ayrılacağını duyururken geçen Ekim ayında AFP'ye şunu belirtti: “Ocak 2021'de imzalanan beş yıllık sözleşmenin bitiminden bir yıldan biraz fazla bir süre sonra, bir yönetim kurulunun bu öngörü olmadan, pozisyonun önemi nedeniyle gerekli öngörüyle konuya bakması son derece normaldir. gelecekteki tartışmalar. O sırada Carlos Tavares grubun zorluklarını fark etti ve bir geçişten bahsetti. “Çok çalkantılı bir geçiş dönemi” grup içinde.
Carlos Tavares: Otomobil için 5 önemli tarih
Dünyanın her yerindeki tüm pazarlarda faaliyet gösteren on beş markadan oluşan bir gruba liderlik etmeden önce Carlos Tavares, kariyerinde son on yılda Fransız ve Avrupa otomobil endüstrisi için en önemli olanlardan bazıları da dahil olmak üzere birçok dönem yaşadı. Renault, Peugeot, DS, Opel, FCA…
Stellantis, Yönetim Kurulunun 1 Aralık Pazar günü Carlos Tavares'in İcra Kurulu Başkanı olarak istifasını derhal geçerli olmak üzere kabul ettiğini duyurdu. Şirket liderinin yaklaşan emekliliğini duyurmasının üzerinden bir aydan biraz fazla bir süre sonra, 2020 yılında PSA ve FCA'nın birleşmesinden doğan, dünyanın üçüncü büyük otomobil grubundaki görevi sona erdi. büyük ölçüde kısaltılmıştır. 66 yaşındaki Portekizli, gemide bir yıl daha pilotluk yapmak zorunda kaldı, ancak bazı nedenlerden dolayı “farklı bakış açıları”ayrılışı aceleciydi.
“Stellantis'in kuruluşundan bu yana elde ettiği başarı, kilit hissedarlar, Yönetim Kurulu ve CEO arasındaki mükemmel uyumdan kaynaklanmaktadır. Ancak son haftalarda farklı bakış açılarının ortaya çıkması, Yönetim Kurulu ve CEO'nun bugünkü kararı almasına neden oldu. diyor Stellantis'in 2021'den bu yana bağımsız yöneticisi olan Henri de Castries. Stellantis Başkanı John Elkann şunu ekledi: “Yıllarca süren özverili hizmeti ve PSA ile Opel'in dönüşümünü tamamlayan Stellantis'in yaratılmasında oynadığı rol için Carlos Tavares'e teşekkürlerimizi sunuyoruz”.
Önümüzdeki aylarda Stellantis grubunun başkanlığını hâlâ John Elkann'ın yaptığı yeni bir geçici yürütme komitesiyle çalışmak zorunda kalacak. Önemli açıklama: Gelecekteki daimi CEO'nun atanması şu şekilde olacaktır: “doğru yolda”Yönetim Kurulu'nun özel bir komitesinin oyu ile 2025 yılının ilk yarısında sonuçlanacak. Bu gerekli olacak çünkü Stellantis zaten zor bir durumda ve yıllık mali yılının sonuna yaklaşıyor ve bu onun çift haneli faaliyet marjı hedeflerine ulaşmasına izin vermeyecek.
Bir hafta önce Carlos Tavares sahadaydı
Geçtiğimiz günlerde Carlos Tavares Fransa'yı dolaştı ve Brittany'deki Rennes'e gitti; Stellantis ise STLA-Medium platformunun yeni modelinin üretimi için gerekli ekipmanın nakliyesini tamamladı. Bununla birlikte üzücü bir haber daha var: Fransa'da üretilen son Citroën'in 2028 yılına kadar üretim garantisine sahip olacak fabrikalarda üretiminin başlaması, ancak bu sürenin daha da uzun olması gerekmiyor. Bu sırada Stellantis Rennes'deki CFDT bölümünün sendika delegesi Laurent Valy zaten kınanıyordu. “Grubun stratejik seçiminde önemli bir boşluk”.
“Muhteşem, olağanüstü konfor ve modern tasarıma sahip bu yeni modeli başarılı bir şekilde sanayileştirmek için çalışanların yapması gereken işler var. Bu nedenle çalışanların yapmaları gereken işe odaklanmaları gerekiyor. Kendilerine teşekkür ediyorum ve sitenin dönüşümünden dolayı kendilerini tebrik ediyorum”Carlos Tavares sendikalara France Bleu üzerinden yanıt verdi. Daha sonra var olduğuna inandı “Endişelenme” sahip olmak.
Stellantis grubu, Carlos Tavares'in 2026'da ayrılacağını duyururken geçen Ekim ayında AFP'ye şunu belirtti: “Ocak 2021'de imzalanan beş yıllık sözleşmenin bitiminden bir yıldan biraz fazla bir süre sonra, bir yönetim kurulunun bu öngörü olmadan, pozisyonun önemi nedeniyle gerekli öngörüyle konuya bakması son derece normaldir. gelecekteki tartışmalar. O sırada Carlos Tavares grubun zorluklarını fark etti ve bir geçişten bahsetti. “Çok çalkantılı bir geçiş dönemi” grup içinde.
Carlos Tavares: Otomobil için 5 önemli tarih
Dünyanın her yerindeki tüm pazarlarda faaliyet gösteren on beş markadan oluşan bir gruba liderlik etmeden önce Carlos Tavares, kariyerinde son on yılda Fransız ve Avrupa otomobil endüstrisi için en önemli olanlardan bazıları da dahil olmak üzere birçok dönem yaşadı. Renault, Peugeot, DS, Opel, FCA…
- 1981: 23 yaşındaki genç Portekizli, test mühendisi olarak Renault'ya katıldı
- 2005: Carlos Tavares ilk kez Nissan'ın “Amerika” bölgesinden sorumlu olacak.
- 2011: Carlos Tavares, Carlos Ghosn'un Renault'daki 2 numarası oldu.
- 1 Nisan 2014: Carlos Tavares, Renault-Nissan'dan istifa ettikten sonra Peugeot ve Citroën ile PSA grubuna katıldı. Birkaç ay içinde DS Automobiles'i başlı başına bir marka haline getirdi.
- 16 Ocak 2021: Carlos Tavares, PSA Grubu ile FCA Grubunun (Fiat Chrysler Automobiles) birleşmesinden doğan Stellantis otomobil grubunun ilk genel müdürü oldu.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.