Volvo'nun en büyük başarılı başarısı Ex30'un en son versiyonunu test etmemizi seçen “Midsommar” ın yaz kutlamalarının ortasında topraklarında. Avrupa'daki en iyi elektrikli araç satışlarının sıralamasında ikinci, küçük İsveç SUV (ama yine de biraz Çinli) bir versiyonda hafifçe döndü ” Memleket boyunca », Daha maceracı, ama gerçekten daha ucuz değil.
Ex30'un bu kahverengi versiyonu, markanın memleketi Göteborg'un birkaç kilometre kuzeyindeki İsveç kıyısında deneyebildiğimiz. Volvo'nun kompakt SUV'sinin Cross Country adını hak edip etmediğini kontrol etmek için ideal bir oyun alanı.
© Le Volvo Ex30 Cross Country Action – Thomas Antoine
Bazı iyi besleme değişiklikleri
Klasik bir Volvo EX30 ve Cross Country sürümü arasındaki farklar nelerdir? Her şeyden önce estetiktirler. Kompakt SUV çizgileri o kadar fazla hareket etmedi, hayranları kendilerini güvence altına alıyorlar, ancak hala canavarı desteklerinde daha agresif ve daha sağlam hale getirmek için gerekli bazı burslara maruz kaldılar.
© Çatıda Kayak ile Toplam Backpacker modunda – Haberler
Aslında, EX30, hafif görünen 19 mm arttı, ancak klasik bir versiyonun yanına konulduğunda açık. Bu yeni yükseklik, en güzel etkiye sahip 19 inçlik jantlara tüm -Terre Lastiklerin entegrasyonunu vurgular. Bu geliştirme, daha sağlam hale getirmek için şaside bazı değişiklikleri de işaret eder.
© Topografik desenler öne güzel bir rahatlama sağlar – Thomas Antoine – Volvo
Bu yapısal değişikliklerin kenarlarında, sadece estetik modifikasyonlar da vardır, ancak bu kros versiyonunu çok spesifik hale getirir. Bu, marka logosunu entegre eden, aynı zamanda IGN haritalarını ve genel olarak güzel zamları uyandıran bir topografik motifin entegre olan iki büyük siyah plastik bant için geçerlidir. İlk başta oldukça şaşırtıcı olan bu ek, EX30 tarafından çok takdir edilen görünüme gerçek bir destek veriyor. Son olarak, alt kısımda, SUV'nin diğer varyasyonlarının kros versiyonunu tekrar ayırt etmek için kalkan ve çıkarıcı üzerinde güzel bir çalışma var.
© Volvo Ex30 Cross Country'nin “Aero” jantları – Haberler
İçeride statüko
Volvo, SUV'nin maceracı versiyonuna görünüm ve belirli bir stil vermek için önemli çabalarda bulunursa, bu çabaların arabanın içinde devam etmediği açıktır. Bu EX30 krosunun iç kısmı, orijinal EX30 ile önemli ölçüde aynıdır. Bu açık bir şekilde bir sürprizden başka bir şey, ancak iç mekanın, gözlemcilerin bir kısmını Volvo'nun küçük SUV'sine vermek için not üzerindeki bir kısmı olduğu gerçeği göz önüne alındığında, bu yönün altı çizilmelidir.
© Hillle du Volvo Ex30 Cross Country – Thomas Antoine
Ex30 ile ilk toplantımız sırasında Kasım 2023'te söylediklerimiz bu özünde: ” Zarafet izlenimi dokunuşa biraz dağılıyor, kullanılan malzemelerin doğası ondan uzak değil, ama bütün hala Volvo'nun olağan standartlarından oldukça uzak. Farklı bir şekilde ifade etmek gerekirse, bazı plastik kaplamalarda, üreticinin olağan hedefi olan Mercedes'e göre Dacia'ya daha yakınız ».
Bir buçuk yıl sonra, bu his devam eder ve eğer Volvo seçimini sadece iç kısmı için geri dönüştürülmüş malzemelere başvurabilirse, bunların ne görünürde ne de dokunmaya en iyi etkiye sahip olmadığını da düşünebiliriz. Bu tasarruf arayışı, bir “giriş seviyesi” modelinde (yaklaşık 40.000 Euro) kabul edebiliyorsa, sadece ultra kaplamasında mevcut olan aralığın amiral gemisinde en prim.
© The Fruck hala azaltılmış – Haberler
Öte yandan, her zaman bir yarı -capacle, Harman Kardon ses çubuğunun yüce entegrasyonunu veya sadece 12.3 -inç merkezi ekran, sürücü, yolcular ve araba arasında tek bir arayüz ortaya çıkaran pürüzsüz bir gösterge tablosu arayışını takdir ediyoruz.
© Volvo Ex30 Cross Country
Ve elbette, Volvo Google Automotive'e kemik olarak dinlenmiyorsa, bu seçim başarılı olmazdı. Sonunda EX30'un ilk sürümlerinde alaycı bir şekilde ortaya çıkan birçok hatadan çıkarılan Google İşletim Sistemi, yadsınamaz bir varlıktır.
Konfor tarafında, çok basit, kros versiyonu sadece ultra kaplamada mevcuttur, aralıktaki en yüksek, bu nedenle modelin direksiyon simidi ve ısıtmalı (ön) koltuklar gibi seçeneklerle en iyi sunduklarından yararlanır. Özellikle kışın kayda değer.
© Volvo Ex30 Cross Country
© Volvo Ex30 Cross Country
© Volvo Ex30 Cross Country
© Volvo Ex30 Cross Country
Yoldaki menzilin maceracı nedir?
Pek çok değişiklik, özellikle şaside, sürüş hissi üzerinde sonuçsuz değildir. Bununla birlikte, EX30 durumunda, bunlar, Volvo SUV'un başlatıldığı ilk testi sırasında veya birkaç ay sonra İsveç buzunda ikinci bir kullanım sırasında olsun, bunlar bizim tarafımızda çok takdir edilmişti.
© Volvo Ex30 Cross Country – Thomas Antoine
Nispeten yüksek ağırlığına (neredeyse 2 ton) rağmen, küçük Volvo SUV dinamik nitelikleriyle bizi şaşırtmayı başardı. Onun “büyük” kardeşi biraz daha nüanslı hisler sunuyor, ancak tatsız olmaktan uzak. Gerçekten de, 2 tonluk sınırlardaki bir ağırlığa rağmen, Ex30 kros, 315 kW (428 hp) birleşik güce ve maksimum 543 nm'lik bir torkla aks üzerindeki iki motora güvenebilir.
© Country ve Güçlü, onu sürmek her zaman bir zevk – Thomas Antoine
Sonuç olarak, hızlandırıcıdaki her desteğin arkasındaki tekme mevcuttur. Kategorinin en iyi zamanlarından biri olan 3.7 saniyede 0 ila 100 km/s çekim ile sonuçlanır. Ne yazık ki, Ex30 krosu eğrilere biraz zorlanır olmaz bu hız hafifçe kaybolur. Hafif bir şekilde hafife alma eğilimi, ancak her şeyden önce konfor tarafına daha fazla eğilen bir sürüş yazımı. Bu noktada, 19 mm'lik yükseltilmiş şasi Volvo mühendislerini bir seçim yapmaya zorladı. Spor sürüş meraklıları tam tersini yapacak: EX30 Twin Motor Classic.
Özerkliğe geri dön
EX30'un bir kros versiyonuna dönüştürülmesi için gerekli değişiklikler kurban yaptı: özerklik. Bununla birlikte, kahverengi sürüm aynı 69 kWh NMC bataryaya sahiptir (64 kWh yük yükü).
Temel olarak, 450 km'lik bir aralık sunar (eşdeğer ikiz motor versiyonunda). Kroslarda, WLTP'de 23 km 427 km'ye düşmesi için kesilir. Bunun teorik bir tahmin olduğunu ve boşluğun gerçekte, özellikle otoyolda daha önemli olabileceğini unutmayın.
© Test döngülerinden birinin sonunda özerkliğimiz – Haberler
Bizim için, Ex30 krosunun tekerleğini her biri yüz kilometrelik iki döngüde alabildik. İkisinden sadece biri bir otoyol kısmı (110 km/s ile sınırlı) içeriyordu. Bu nedenle EX30'un bu versiyonunun gerçek özerkliğine karar vermemiz imkansızdır. Öte yandan, iki test seansımızda gördüğümüz şey, nispeten doğru olan 17 kWh ve 18 kWh/100 km arasında salınan bir tüketimdir.
Yararlı hassasiyet: EX30'un kros versiyonu, şarj açısından kesinlikle hiçbir şey değiştirmez. Bu, sadece ortalama 155 kW ile kapatılmıştır. Volvo'nun vaadi, sadece 26 dakika sürecek olan% 10 ila% 80'dir, ancak bu senaryo açıkça garanti edilmez.
© 3 dejeneratif frenleme modları ve sizi ortadan kaldırırsa bir öğretme modları! – Thomas Antoine
Öte yandan, masa rejeneratif frenleme konusunda daha basittir. Volvo, sürüş paletleri ile ayarlanabilir olmayı seven üç yoğunluk seviyesine sahip temellere gitti. Ne yazık ki, bir moddan diğerine geçmek için sürüş seçeneklerine girmek gerekecektir.
Cross Country, zengin bir spor?
Volvo'nun bu kros versiyonunu tüm tekerlek sürücüsünde eski 30 ile sınırlandırması için küçük reklam SUV fiyatı üzerinde bir sonucu vardır. Klasik versiyonundaki EX30 40.000 Euro'nun biraz altında başlarken (tam olarak 39.100 €), Ülke İkiz Performans 428 HP Cross'un ilk fiyatı 55.900 Euro).
© Volvo Ex30 Cross Country İsveç Kıyıları – Haberler
Tabii ki, bu karşılaştırma en adil değil, klasik ülkenin daha fazla ölçülmesi gerektiği klasik iki motor versiyonu, Twin Performance 428 HP'dir, ancak yine de, takılarından yararlanmak için 2.000 Euro'dan biraz fazla eklemeniz gerekir.
Bu fiyat, özellikle yolcu bölmesinde yapılan az sayıda uzlaşma (tek bir merkezi ekran, markanın standartları, çok sayıda geri dönüştürülmüş malzeme vb. İle ilgili olağandışı algılanan kalite) göz önüne alındığında, EX30 kroslarını ayrı ve zor erişilebilir bir kategoriye yerleştirir. Her şeyden önce, maceracı SUV, tahrik versiyonunun aksine, otomobilin Ghent'te üretildiği için muhtemelen yetkili ekolojik bonusdan yararlanamayacak.
© The Volvo Ex30 Kuzey Denizi tarafından Cross Country – Haberler
Test Kararı:
Kros versiyonu şüphesiz Volvo kataloğunda bir orijinaldir. Mevcut ikiz motorlu versiyondan daha ağır, daha pahalı, daha az çevik … ilgi soruları. Bu sırt çantasının bazı temiz varlıkları olduğunu hızlı bir şekilde unutmak için hızlı bir şekilde unutulur: yükseltilmiş bir şasi, “yolsuz” modu ve bazı estetik unsurlar, yüzleşelim, çok memnuniyet verici.
Ancak, karmaşık veya dik arazide, daha genel olarak dağlarda belirli bir kullanımınız olmadığı sürece, Ex30 kros, hayatta kalmış ve her şeyden önce rekabet ettiğini iddia ettiği ikiz motordan daha az sportif görünecektir. EX30'un ilk testimizde olduğu gibi, daha fazla özerklik isteyenler için tek veya tek genişletilmiş öfke versiyonuna geri dönmeyi tavsiye ederken, sadece kataloğun en kaslı versiyonunun performansını selamlayabiliriz. Orada Cross Country Versiyon Kesinlikle bir başarı, ancak bu daha ucuz alternatifler de bizim için daha dengeli görünüyor.
Ex30'un bu kahverengi versiyonu, markanın memleketi Göteborg'un birkaç kilometre kuzeyindeki İsveç kıyısında deneyebildiğimiz. Volvo'nun kompakt SUV'sinin Cross Country adını hak edip etmediğini kontrol etmek için ideal bir oyun alanı.

© Le Volvo Ex30 Cross Country Action – Thomas Antoine
Bazı iyi besleme değişiklikleri
Klasik bir Volvo EX30 ve Cross Country sürümü arasındaki farklar nelerdir? Her şeyden önce estetiktirler. Kompakt SUV çizgileri o kadar fazla hareket etmedi, hayranları kendilerini güvence altına alıyorlar, ancak hala canavarı desteklerinde daha agresif ve daha sağlam hale getirmek için gerekli bazı burslara maruz kaldılar.

© Çatıda Kayak ile Toplam Backpacker modunda – Haberler
Aslında, EX30, hafif görünen 19 mm arttı, ancak klasik bir versiyonun yanına konulduğunda açık. Bu yeni yükseklik, en güzel etkiye sahip 19 inçlik jantlara tüm -Terre Lastiklerin entegrasyonunu vurgular. Bu geliştirme, daha sağlam hale getirmek için şaside bazı değişiklikleri de işaret eder.

© Topografik desenler öne güzel bir rahatlama sağlar – Thomas Antoine – Volvo
Bu yapısal değişikliklerin kenarlarında, sadece estetik modifikasyonlar da vardır, ancak bu kros versiyonunu çok spesifik hale getirir. Bu, marka logosunu entegre eden, aynı zamanda IGN haritalarını ve genel olarak güzel zamları uyandıran bir topografik motifin entegre olan iki büyük siyah plastik bant için geçerlidir. İlk başta oldukça şaşırtıcı olan bu ek, EX30 tarafından çok takdir edilen görünüme gerçek bir destek veriyor. Son olarak, alt kısımda, SUV'nin diğer varyasyonlarının kros versiyonunu tekrar ayırt etmek için kalkan ve çıkarıcı üzerinde güzel bir çalışma var.

© Volvo Ex30 Cross Country'nin “Aero” jantları – Haberler
İçeride statüko
Volvo, SUV'nin maceracı versiyonuna görünüm ve belirli bir stil vermek için önemli çabalarda bulunursa, bu çabaların arabanın içinde devam etmediği açıktır. Bu EX30 krosunun iç kısmı, orijinal EX30 ile önemli ölçüde aynıdır. Bu açık bir şekilde bir sürprizden başka bir şey, ancak iç mekanın, gözlemcilerin bir kısmını Volvo'nun küçük SUV'sine vermek için not üzerindeki bir kısmı olduğu gerçeği göz önüne alındığında, bu yönün altı çizilmelidir.

© Hillle du Volvo Ex30 Cross Country – Thomas Antoine
Ex30 ile ilk toplantımız sırasında Kasım 2023'te söylediklerimiz bu özünde: ” Zarafet izlenimi dokunuşa biraz dağılıyor, kullanılan malzemelerin doğası ondan uzak değil, ama bütün hala Volvo'nun olağan standartlarından oldukça uzak. Farklı bir şekilde ifade etmek gerekirse, bazı plastik kaplamalarda, üreticinin olağan hedefi olan Mercedes'e göre Dacia'ya daha yakınız ».
Bir buçuk yıl sonra, bu his devam eder ve eğer Volvo seçimini sadece iç kısmı için geri dönüştürülmüş malzemelere başvurabilirse, bunların ne görünürde ne de dokunmaya en iyi etkiye sahip olmadığını da düşünebiliriz. Bu tasarruf arayışı, bir “giriş seviyesi” modelinde (yaklaşık 40.000 Euro) kabul edebiliyorsa, sadece ultra kaplamasında mevcut olan aralığın amiral gemisinde en prim.

© The Fruck hala azaltılmış – Haberler
Öte yandan, her zaman bir yarı -capacle, Harman Kardon ses çubuğunun yüce entegrasyonunu veya sadece 12.3 -inç merkezi ekran, sürücü, yolcular ve araba arasında tek bir arayüz ortaya çıkaran pürüzsüz bir gösterge tablosu arayışını takdir ediyoruz.

© Volvo Ex30 Cross Country
Ve elbette, Volvo Google Automotive'e kemik olarak dinlenmiyorsa, bu seçim başarılı olmazdı. Sonunda EX30'un ilk sürümlerinde alaycı bir şekilde ortaya çıkan birçok hatadan çıkarılan Google İşletim Sistemi, yadsınamaz bir varlıktır.
Konfor tarafında, çok basit, kros versiyonu sadece ultra kaplamada mevcuttur, aralıktaki en yüksek, bu nedenle modelin direksiyon simidi ve ısıtmalı (ön) koltuklar gibi seçeneklerle en iyi sunduklarından yararlanır. Özellikle kışın kayda değer.

© Volvo Ex30 Cross Country

© Volvo Ex30 Cross Country

© Volvo Ex30 Cross Country

© Volvo Ex30 Cross Country
Yoldaki menzilin maceracı nedir?
Pek çok değişiklik, özellikle şaside, sürüş hissi üzerinde sonuçsuz değildir. Bununla birlikte, EX30 durumunda, bunlar, Volvo SUV'un başlatıldığı ilk testi sırasında veya birkaç ay sonra İsveç buzunda ikinci bir kullanım sırasında olsun, bunlar bizim tarafımızda çok takdir edilmişti.

© Volvo Ex30 Cross Country – Thomas Antoine
Nispeten yüksek ağırlığına (neredeyse 2 ton) rağmen, küçük Volvo SUV dinamik nitelikleriyle bizi şaşırtmayı başardı. Onun “büyük” kardeşi biraz daha nüanslı hisler sunuyor, ancak tatsız olmaktan uzak. Gerçekten de, 2 tonluk sınırlardaki bir ağırlığa rağmen, Ex30 kros, 315 kW (428 hp) birleşik güce ve maksimum 543 nm'lik bir torkla aks üzerindeki iki motora güvenebilir.

© Country ve Güçlü, onu sürmek her zaman bir zevk – Thomas Antoine
Sonuç olarak, hızlandırıcıdaki her desteğin arkasındaki tekme mevcuttur. Kategorinin en iyi zamanlarından biri olan 3.7 saniyede 0 ila 100 km/s çekim ile sonuçlanır. Ne yazık ki, Ex30 krosu eğrilere biraz zorlanır olmaz bu hız hafifçe kaybolur. Hafif bir şekilde hafife alma eğilimi, ancak her şeyden önce konfor tarafına daha fazla eğilen bir sürüş yazımı. Bu noktada, 19 mm'lik yükseltilmiş şasi Volvo mühendislerini bir seçim yapmaya zorladı. Spor sürüş meraklıları tam tersini yapacak: EX30 Twin Motor Classic.
Özerkliğe geri dön
EX30'un bir kros versiyonuna dönüştürülmesi için gerekli değişiklikler kurban yaptı: özerklik. Bununla birlikte, kahverengi sürüm aynı 69 kWh NMC bataryaya sahiptir (64 kWh yük yükü).
Temel olarak, 450 km'lik bir aralık sunar (eşdeğer ikiz motor versiyonunda). Kroslarda, WLTP'de 23 km 427 km'ye düşmesi için kesilir. Bunun teorik bir tahmin olduğunu ve boşluğun gerçekte, özellikle otoyolda daha önemli olabileceğini unutmayın.

© Test döngülerinden birinin sonunda özerkliğimiz – Haberler
Bizim için, Ex30 krosunun tekerleğini her biri yüz kilometrelik iki döngüde alabildik. İkisinden sadece biri bir otoyol kısmı (110 km/s ile sınırlı) içeriyordu. Bu nedenle EX30'un bu versiyonunun gerçek özerkliğine karar vermemiz imkansızdır. Öte yandan, iki test seansımızda gördüğümüz şey, nispeten doğru olan 17 kWh ve 18 kWh/100 km arasında salınan bir tüketimdir.
Yararlı hassasiyet: EX30'un kros versiyonu, şarj açısından kesinlikle hiçbir şey değiştirmez. Bu, sadece ortalama 155 kW ile kapatılmıştır. Volvo'nun vaadi, sadece 26 dakika sürecek olan% 10 ila% 80'dir, ancak bu senaryo açıkça garanti edilmez.

© 3 dejeneratif frenleme modları ve sizi ortadan kaldırırsa bir öğretme modları! – Thomas Antoine
Öte yandan, masa rejeneratif frenleme konusunda daha basittir. Volvo, sürüş paletleri ile ayarlanabilir olmayı seven üç yoğunluk seviyesine sahip temellere gitti. Ne yazık ki, bir moddan diğerine geçmek için sürüş seçeneklerine girmek gerekecektir.
Cross Country, zengin bir spor?
Volvo'nun bu kros versiyonunu tüm tekerlek sürücüsünde eski 30 ile sınırlandırması için küçük reklam SUV fiyatı üzerinde bir sonucu vardır. Klasik versiyonundaki EX30 40.000 Euro'nun biraz altında başlarken (tam olarak 39.100 €), Ülke İkiz Performans 428 HP Cross'un ilk fiyatı 55.900 Euro).

© Volvo Ex30 Cross Country İsveç Kıyıları – Haberler
Tabii ki, bu karşılaştırma en adil değil, klasik ülkenin daha fazla ölçülmesi gerektiği klasik iki motor versiyonu, Twin Performance 428 HP'dir, ancak yine de, takılarından yararlanmak için 2.000 Euro'dan biraz fazla eklemeniz gerekir.
Bu fiyat, özellikle yolcu bölmesinde yapılan az sayıda uzlaşma (tek bir merkezi ekran, markanın standartları, çok sayıda geri dönüştürülmüş malzeme vb. İle ilgili olağandışı algılanan kalite) göz önüne alındığında, EX30 kroslarını ayrı ve zor erişilebilir bir kategoriye yerleştirir. Her şeyden önce, maceracı SUV, tahrik versiyonunun aksine, otomobilin Ghent'te üretildiği için muhtemelen yetkili ekolojik bonusdan yararlanamayacak.

© The Volvo Ex30 Kuzey Denizi tarafından Cross Country – Haberler
Test Kararı:
Kros versiyonu şüphesiz Volvo kataloğunda bir orijinaldir. Mevcut ikiz motorlu versiyondan daha ağır, daha pahalı, daha az çevik … ilgi soruları. Bu sırt çantasının bazı temiz varlıkları olduğunu hızlı bir şekilde unutmak için hızlı bir şekilde unutulur: yükseltilmiş bir şasi, “yolsuz” modu ve bazı estetik unsurlar, yüzleşelim, çok memnuniyet verici.
Ancak, karmaşık veya dik arazide, daha genel olarak dağlarda belirli bir kullanımınız olmadığı sürece, Ex30 kros, hayatta kalmış ve her şeyden önce rekabet ettiğini iddia ettiği ikiz motordan daha az sportif görünecektir. EX30'un ilk testimizde olduğu gibi, daha fazla özerklik isteyenler için tek veya tek genişletilmiş öfke versiyonuna geri dönmeyi tavsiye ederken, sadece kataloğun en kaslı versiyonunun performansını selamlayabiliriz. Orada Cross Country Versiyon Kesinlikle bir başarı, ancak bu daha ucuz alternatifler de bizim için daha dengeli görünüyor.
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()