En iyi Tesla için her iki dünyanın da en iyisi mi?

accur

New member
Tesla sürücülerinin birbirlerini bir far ışığıyla veya el sallayarak selamlamalarının üzerinden zaman geçti. 2023 yılının en çok satan otomobil modelinin (1,2 milyon adet) direksiyonuna geçtiğinizde, ayrı bir gruba ait olma hissi artık eskisi gibi değil. Bununla birlikte, tüm Model Y'ler eşit yaratılmamıştır ve her birinin avantajları ve dezavantajları (kısa bir şekilde söylemek gerekirse güç veya özerklik) olmasına rağmen, cazip bir fiyata mükemmel bir uzlaşma sunan bir model de vardır. Bu seçilmiş yetkili, adını güçlü yanlarından alıyor: Model Y Grande Autonomie Propulsion. Her şey söylendi. Peki bu evlilik kağıt üzerinde sağlam görünüyorsa gerçekte de bu kadar sağlam mı?

Mükemmel özerklik ve Tahrik: mükemmel kombinasyon mu?


Model Y'nin bu nispeten yeni versiyonu neden tüm kutuları işaretliyor gibi görünüyor? Burada her şey paranın karşılığı ile ilgili. 44.990 Euro değerindeki Tesla SUV'nin bu versiyonu yalnızca ekolojik bonusa (yıl sonuna kadar -4.000 Euro) hak kazanmakla kalmıyor, aynı zamanda önemli bir özerkliğe de sahip. Sonuçta, sahibinin kabul etmesi gereken tek uzlaşma, iki motordan birini göz ardı etmek ve yalnızca birini arka tekerleklerde tutmaktır. Önemli olan… Bu tür hızlanmalar gerçekleştirebildiğinizde (0'dan 100 km/saat'e hızlanma 5,9 saniyede gerçekleşir, yani Propulsion versiyonundan 1 saniye daha iyi ve Long Autonomy versiyonundan 0,9 saniye daha az), mevcut güç yeterli görünüyor . Bu göz kamaştırıcı hızlanmalar, serideki en iyi özerklik (19'' Gemini jantlarla donatıldığında 600 km) ile birleştirilmiştir.

Tesla Modeli Y 5

© Haberler

Bu nedenle ortaya çıkabilecek soru şudur: Neden Uzun Özerklik Tahrik Sistemi dışında bir versiyon seçilsin? Performans modeline özel bir ilginiz olmadığı sürece bu soru pek akla gelmiyor.

Uzun süredir gecikmiş yeni bir versiyon


Estetik söz konusu olduğunda Tesla'da işler oldukça yavaş gelişiyor. Model Y'nin 2021 yılında Fransa'da pazara sunulduğunda test ettiğimiz ilk versiyonu ile 2024 damgasını taşıyan bu versiyonu arasında dolayısıyla çok büyük bir fark bulunmuyor. En azından görünüş olarak, çünkü dış özellikleri az olsa da hemen hemen aynı. İçeride birçok detay değişiklik gösterdi.

Tesla Model Y7

© Haberler

Çünkü üç yılda bazı şeylerin değişme zamanı geldi. Kabinin algılanan kalitesinin arttığı iç kısımda olduğu kadar dışarıda da pek bir şey yok. Tabii ki, araçtaki merkezi unsur, hem otomobilin kontrol merkezi hem de onunla etkileşimin ana aracı olan yatay formattaki 15 inçlik geniş ekran olmaya devam ediyor. Ana avantajı: Durdurulduğunda veya şarj etme aşamalarında Netflix veya YouTube gibi mevcut çok sayıda medyadan yararlanmak için idealdir. En büyük dezavantaj: Aynı zamanda bir gösterge ekranı görevi de görüyor ve sürücünün hızını öğrenmek için düzenli olarak sağa bakmasını gerektiriyor. Burada Tesla OS'nin işleyişi ve iyi fikirleri hakkında ayrıntılara girmeyeceğiz; Tesla'nın arayüzü ve işletim sistemi, ister Model 3'ün ister Model 3'ün direksiyonu başında olsun, daha önceki testlerimizde derinlemesine analizlere konu olmuştu. Y. Bu makalede yeni özelliklere veya… yeni özelliklerin yokluğuna odaklanacağız.

Gerçek şu ki, marka gözlemcileri aylardır Model Y'nin önemli ölçüde yenilenmesini bekliyor. Model 3'e hoş bir makyaj yapıldı. Bu, SUV için çoktan gecikmiş bir gelişme ve bu da muhtemelen üreticisinin neden bitirme seviyelerini artırdığını da açıklıyor.

Tesla Model Y 10

© Haberler

Geri kalanı için, Model Y kendine özgü niteliklerini, yani 5 yolcunun tam konfor içinde seyahat edebileceği geniş bir kabin alanını koruyor. Ama aynı zamanda 858 L'lik devasa bir bagaja, kaputun altında önde bulunan bagajın 117'si ekleniyor.

Paris – Tesla Model Y Yüksek Otonom Tahrik Sisteminde Vendée


Sözde bir yol arabasının otonomisini test etmenin gerçekten yola çıkmaktan daha iyi bir yolu var mı? Model Y'yi, testlerimizde sıklıkla kullandığımız ve Paris bölgesinden Vendée sahiline kadar uzanan bir rotada test etmeye karar verdik. En iyi elektrikli araç modellerinin tek durakta ve yaklaşık 30 dakikalık şarjla bağlanmayı başardığı, çoğunlukla otoyoldan 479 km.

Tesla Model Y 6

© Haberler

Ve Model Y'nin bu versiyonunun en konforlu olduğu yer şüphesiz bu tür yolculuklardır. Ne için ? Oldukça basit çünkü bu seyahat programları aynı zamanda Amerikan markasının itibarını oluşturduğu avantajları da vurguluyor. Bu üç eksene dayanmaktadır:

  • Kısıtlanmış tüketim
  • Yoğun ve verimli bir Süperşarjör ağı
  • Kusursuz bir rota planlayıcı
Ve aslında, gidiş-dönüş yolculuğumuzda, Model Y'nin bu üç kesin noktada hatalı olamayacağını doğrulayabildik. Otoyolda ortalama tüketimimiz 20 kWh/100 km'nin biraz altına ayarlandı; bu, özellikle aracın boyutu göz önüne alındığında mükemmel bir puan. Bu noktada sektördeki diğer oyuncuların ilerlemesine rağmen Tesla bir adım önde olmayı sürdürüyor. Süperşarjlar söz konusu olduğunda denklem aynıdır. Tesla başarısını her geçen yıl artırıyor ve bugün Fransa ve Avrupa'da çok yoğun bir ağa sahip. Tek dezavantajı: Çoğu zaman bu çok sayıda ve verimli terminal ana güzergah üzerinde değildir ve şarj sırasında otoyoldan çıkmanızı gerektirir. Bu, elbette geleneksel bir operatörle (Ionity, TotalEnergies, Engie, Fastned, vb.) şarj etmeyi tercih etmediğiniz sürece, rakip bir elektrikli otomobille yapılan bir yolculuğa eklenmesi gereken birkaç dakikalık küçük bir ekstradır. Bununla birlikte, Supercharger'ların etrafındaki ortamın da yıllar içinde geliştiğini unutmayın. Altı yıl önce aynı yolculuğu elektrik gücüyle ilk kez yaptığımızda Tesla Model S'teydik. Yolculuğun ortası şarjı A11 üzerindeki bir alışveriş merkezinin ruhsuz bir otoparkında yapılmıştı. Altı yıl sonra kendimizi birkaç kilometre uzakta, çok daha sıcak bir ortamda, Supercharger kullanıcılarına kahve ve tuvalet sunan ortak otelden birkaç adım uzakta buluyoruz. Yüke gelince, biri çıkışta diğeri dönüşte olmak üzere 30 ila 40 dakika süren iki duraklama yaptık. Arıza, 150 kW'tan fazla güç sağlamak istemeyen terminallerde yatmaktadır; Model Y Yüksek Otonom Tahrik Sisteminin teorik gücü ise 250 kW'tır.

Tesla Modeli Y 1

© Haberler

Ancak işin en önemli kısmı, ne zaman duracağınızı, orada ne kadar kalacağınızı ve vardığınızda kalan mesafeyi tam olarak hesaplayabilen rota planlayıcıdır. Ancak Tesla'nın aracı yalnızca güvenilir bir yol haritası sunmakla kalmıyor, sürücünün tercihlerine göre onu neredeyse anında değiştiriyor. Rotayı değiştirmesi veya belirtilen ilk şarjı atlamaya karar vermesi, planlamacıyı rakiplerinin çoğunda olduğu gibi hatalı hale getirmez; tam tersine, ikincisi derhal eşit derecede güvenilir bir alternatif önermekle sorumludur. Hiç de karmaşık değil; 2024 yılında Tesla hâlâ piyasadaki en iyi rota planlayıcıya sahip. Google Haritalar dışında Google Automotive ile ilişkilendirildiğinde (Renault'da olduğu gibi) ciddi bir rakibi bulunmuyor.

Tesla Modeli Y2

© Haberler

Bu nedenle Model Y Grande Autonomie Propulsion'ı bu elektrikli yol otomobilleri kategorisine yerleştirmek gerekli olacaktır. Kaliforniya SUV'u otoyol yolculuğumuzu başarıyla tamamladı.

Model Y yollarda, değeri ne kadar?


Model Y'nin bu versiyonu, Tesla SUV'un direksiyonundaki sürüş hissini kökten değiştirmiyor. Geçen yılın en çok satan otomobilinin güçlü yönleri artık iyi biliniyor: uzun yolculuklarda ilgi çekici konfor, ışık hızında hızlanma ve genel olarak iyi yol tutuşu. Düşük hızda sönümleme ve geniş dönüş yarıçapı gibi limitleri de iyi belgelenmiştir. Bu noktada Yüksek Otonomili Tahrik versiyonunda sürpriz bulunmuyor. Bu nedenle sürüşü özellikle keyifli olan dinamik bir elektrikli SUV'dur.

Tesla Modeli Y 11

© Haberler
Test kararı:


Model Y'nin sonsuz yeni versiyonunu beklerken, bu Yüksek Otonomili Tahrik kaplaması açık ara en uygun seçim gibi görünüyor. Bu elbette Tesla için geçerli ancak bu denklem pazarın geri kalanına da uygulanabilir. Bugün başka kim böyle bir kalite/fiyat/özerklik oranı sunuyor? Dürüst olmak gerekirse çok fazla insan yok. %100 elektrikli Scénic'i ile Renault buna yaklaşıyor ve Google arayüzü veya “Fransa'da üretilmiştir” damgası gibi diğer argümanları sergiliyor, ancak bu karşılaştırmaya dayanabilecek neredeyse tek mevcut model.

Geri kalanı için, Model Y Yüksek Otonomili Tahrik, şu anda bu fiyat aralığındaki en ilginç elektrikli otomobil modelidir… ve hatta tamamıyla en ilginç modeldir.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.