Elektrikli Renault 5'e gürleyen (ve daha ucuz) bir tepki

Yasmin

New member
Peki ya R5 E-Tech ve Citroën ë-C3'e en ciddi rakip Güney Kore'den gelseydi? Hyundai, insanların konuşmasını sağlayacak uygun fiyatlı elektrikli şehir otomobili Inster'ı tanıttı.



Otomobillerin elektrifikasyonunda önemli bir oyuncu olan Hyundai, nihayet elektrikli şehir otomobili pazarıyla mücadele ediyor. Kona ve onun ailesi Ioniq 5 ile son yılların en çok dikkat çeken elektrikli modellerinden birini üreten Koreli marka, şimdi daha kompakt ama aynı zamanda daha uygun fiyatlı elektrikli otomobillerden oluşan yeni bir pazara yöneliyor.

Garip bir şekilde Hyundai'nin gelecekteki elektrikli otomobili bir Ioniq olmayacak. Buna Inster adı verilecek. En bilgili takipçiler için bu, gerçekte 2021'den bu yana Kore pazarına sunulan Casper modelinin %100 elektrikli versiyonudur. Alışılmadık tasarımı, küçültülmüş boyutları ve ciddi teknik özellikleriyle Inster, artık kendisini elektrikli Renault 5 ve Citroën ë-C3'ün en ciddi rakiplerinden biri olarak sunuyor.

Hyundai İnter

©
Alışılmadık ve samimi bir tasarım


Büyük yuvarlak farları, genişletilmiş çamurlukları, düz tavanı ve küçük SUV görünümüyle Inster, Hyundai araçlarında olduğu gibi şüphesiz kimseyi kayıtsız bırakmayacak. Bununla birlikte Ioniq 5'ten daha az bölücü olan küçük şehir otomobili oldukça kompakt boyutlara (3,82 m uzunluk) sahiptir ve R5 E-Tech'inkinden 10 cm daha kısadır.

Yeni Hyundai Inster Ön

©

İçeride, Hyundai'nin ortaya çıkardığı fotoğraflarda, elektrikli bir giriş seviyesinden şüphelenmek çok zor. Ancak dikkatli olun, üreticiler çok düzenli olarak en pahalı versiyonlarının, en iyi donanıma sahip olanların resimlerini yayınlıyor. Ancak, Inster, dijital gösterge paneli ve 10 inçlik merkezi bir ekrana sahip olmakla övünebilirken, diğerleri akıllı telefon tutucusuyla yetiniyor.
Geri kalan kısımda ise iç mekanın bakımlı olduğu ve 2.58'lik dingil mesafesinin de teyit ettiği üzere belli bir yaşanabilirlik hissi verdiği görülüyor.

Elektrikli şehir arabaları arasında en büyük özerklik


Inster'ın teknik özellikleri de unutulmamış. Elbette, 800 V'luk bir platform ve harika şarj güçleri beklemeyin. Burada uzlaşma sağlanmış durumda ve bunun iyi bir nedeni var, araç şehir içi kullanıma yönelik. Ancak, iki versiyonunda da 42 kWh veya 49 kWh'lik önemli bir batarya olacak ve bu da 300 ila 355 km arasında seyahat etmesini sağlayacak ve bu da onu kağıt üzerinde kategorisindeki en iyi otonomiye sahip araç yapıyor.
Şarj tarafında ise çok abartılı olmasa da ciddi bir performans söz konusu: AC'de 11 kW, hızlı şarjda ise 120 kW'a kadar.


Bu iki akülü versiyonun her biri nispeten mütevazı bir motorla ilişkilendirilecek: Giriş seviyesi versiyonda 97 bg ve üst donanımda 115 bg. Son iyi haber: Hyundai, Inster'ın bizim ülkelerimizde pazarlanmasına başlamadan önce oyalanmak niyetinde değil. 2025'in başında çok agresif bir fiyatla gelmesi bekleniyor. Hyundai tarafında ise yaklaşık 22.000 avroluk bir fiyattan bahsedildi; bu da onu ë-C3 ve Dacia Spring ile doğrudan rekabete sokacak ve dolayısıyla en ucuz elektrikli Renault 5'in 25.000 avroluk fiyatından çok daha düşük olacak.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Hyundai