Elektrikli dağ bisikletlerinin Porsche'si Santa Cruz Vala'yı test ettik

acidizing

New member
Santa Cruz'un en yeni e-MTB'si kült markanın hayranları için bir gizem. Klasik şasi, VPP'nin sonu, Bosch motor… Vala hâlâ bir Santa Cruz mu? Bu soruyu cevaplamak için test ettik.



Bisiklet dünyasında ve daha spesifik olarak dağ bisikleti dünyasında Santa Cruz ikonik bir markadır. Karbon kadroları ve bıçak geometrisiyle tanınan, 1993 yılında kaykaycı Rob Roskopp tarafından kurulan şirket, Roc d'Azur 2024 için yeni bir elektrikli dağ bisikletinin lansmanını yaptı. Adıyla anılan Vala, Bosch motorunun en son versiyonuyla donatıldı. Performance Line CX ve yalnızca 21,4 kg ağırlığındadır. Ayrıca süspansiyon veya batarya açısından oldukça radikal seçimler yapıyor. Ücretli seçenekler mi? Estérel bölge parkındaki Vala'da gezintiye çıkarak bunu bilmek istedik.

Tasarım ve kaplamalar: Metinde Santa Cruz


Santa Cruz'un itibarı iyice yerleşmiştir. Markanın şasisine verdiği önemi ve bisikletlerinin dinamik performansını bildiğimizde “Bisikletin Porsche'si” tabiri tesadüf değil. Diğer ortak nokta ise tabii ki fiyatı: Santa Cruz VTTAE bir Porsche fiyatına (kullanılmış olsa bile) mal olmasa bile, yine de oldukça fazla yatırım gerektiriyor: 7.499 avro ile 12.999 avro arasında, hepsi aynı.

Santa Cruz Vala'nın fiyatlarını görün

Santa Cruz Vala4

© Dimitri Charitsis – Haberler – Atının üzerinde mutlu bir adam.

Bu fiyata çok şey beklemeye hakkımız var, bu yüzden bir Santa Cruz satın alırken genellikle kişiye özel bir hizmet ve zaman içinde bazı avantajlar sağlanır: kadro ve jantlar ömür boyu garantilidir, bunlardan sadece ikisini saymak gerekirse.

Bu bakımdan Vala, Santa Cruz felsefesine tam olarak karşılık geliyor: muhteşem bir çerçeve, özenle hazırlanmış boya, daha büyük çaplı rulmanlar, ancak bu dikkate değer bir şekilde VPP süspansiyonunun, yani sanal bir pivot noktasının yokluğu. Bu teknik seçim, Vala'ya kadar Santa Cruz'un ticari markalarından biriydi. Bu modelde bulunmaması markanın bazı takipçilerini şaşırttı, hatta hayal kırıklığına uğrattı ama bunun Performance Line CX'in entegrasyonuyla başlayan çeşitli açıklamaları var. Bununla birlikte, daha klasik bir kadroya dönüşe rağmen, Vala'nın iki Flip çipini tersine çevirerek çok sayıda süspansiyon seçeneği ve hatta bisikletin geometrisinde değişiklik sunduğunu unutmayın.

Santa Cruz Vala 6

© Dimitri Charitsis – Haberler – Güle güle VPP, Santa Cruz klasik cezaya geri dönüyor.

Bu “kural” istisnası bir yana, Vala çok klasik bir Santa Cruz, yani çok iyi tasarlanmış ve özellikle iyi monte edilmiş.

Hayal kurmanızı sağlayan bir teknik sayfa


Bu tür üst düzey e-MTB'de, ekipman söz konusu olduğunda hata bir seçenek değildir. Sonuç olarak Vala'nın teknik özellikleri birinci sınıftır. Santa Cruz önde (29 inç) ve arkada (27,5 inç) farklı bir tekerlek boyutu, bir Maven fren sistemi ve bir SRAM Eagle AXS T vites değiştirici seçmiştir. Tip (bir referans) ve dolayısıyla dört pivot noktasına (150 mm hareket mesafesi) ve Fox 38 Factory ön çatala (160 mm) sahip şirket içi süspansiyon.

Lastiklere gelince, Vala, bitiş seviyesi ne olursa olsun Schwalbe Magic Mary'yi (2,5 inç) tercih ediyor.

Motor ve akü: nihayet Bosch


VPP şasisi ve süspansiyonun yanı sıra Santa Cruz'un yaptığı diğer büyük değişiklik motorla ilgili. Marka, yeni ve 5. nesilde Alman aksesuar üreticisinin en üst düzey motoru olan Moustache with Game gibi Performance Line CX'i tercih etti.

Klasik olarak pedal panosuna entegre edilen ikincisi, kesinlikle piyasadaki en iyisidir. Yeni versiyonunun yeni özellikleri: önemli ölçüde azaltılmış gürültü (yokuş yukarı çıkarken duyabileceğiniz rahatsız edici ıslık sesi yok), 25 km/saat'i aştığınızda azaltılmış sürtünme ve pedal çevirmenin doğallığının ön planda olduğu daha keyifli bir otomatik yardım modu sürekli yardım alındığı izlenimi üzerine.

Santa Cruz Vala 1

© Dimitri Charitsis – Haberler – Performance Line CX motoru gerçek bir artı.

Performance Line CX'in performansına ilişkin eksiksiz bir genel bakış elde etmek istiyorsanız, Bosch'un üç farklı dağ bisikleti üzerinde test ettiğimiz en yeni üst düzey motoruna ilişkin incelememizi mutlaka okuyun.

Okuyun: Bosch Performance Line CX incelememiz
Santa Cruz, bu motora eşlik etmek üzere, örneğin Purion 400 gibi bir ekranı, muhtemelen şok korkusundan dolayı seçmedi. Sonuç olarak Vala daha basit bir sistemi tercih ediyor; mini Uzaktan Kumanda alt borunun üst kısmına yerleştirildi. Elbette bilgilerin çoğu (özerklik modu ve kalan pil) mevcut, ancak makinenin fahiş fiyatı göz önüne alındığında, minimum değer, onu ismine layık bir ekranla donatmak olurdu.

Santa Cruz Vala 5

© Dimitri Charitsis – Haberler

Ancak elektrik kısmındaki en radikal seçim muhtemelen orada değil. Pil ile ilgilidir. Santa Cruz sabit bir batarya seçti ve Vala'yı yalnızca 600 Wh üniteyle sunacak (Bosch'ta 750 Wh'lik bir versiyon da mevcuttur). Neden bu iki çaresiz seçim? Bir yandan ağırlıktan tasarruf etmek ama her şeyden önce, akü için bir kapak oluşturulması gerekseydi zayıflayacak olan çerçevenin sağlamlığını korumak. Santa Cruz olarak oyunun buna değer olduğuna ve özerklikteki hafif kaybın Bosch'un özerklik genişleticisi PowerMore 250 Wh'nin satın alınmasıyla telafi edilebileceğine inanıyoruz. Bu önyargı bize oldukça makul geliyor. Dağ bisikleti sürüşlerinin çoğu 600 Wh (gerekirse + 250 Wh) kapsamındadır ve 13.000 Euro'luk elektrikli dağ bisikleti sahiplerinin büyük çoğunluğunun, depolamak ve şarj etmek için bir garaja sahip olması gerektiğini varsayabiliriz. Her şeye rağmen bu, Vala'yı bazı müşterilerden mahrum bırakma riski taşıyan bir seçimdir.

Santa Cruz parkurlarda nasıl görünüyor?


Şimdi işin asıl kısmına geçelim; yoldaki, daha doğrusu Esterel'in dik parkurlarındaki teste. Bu muhteşem oyun alanının Vala için biçilmiş kaftan olduğu ortaya çıktı. İniş açısından bir canavar bekliyorduk, çıkış aşamalarında ise daha gerideydik. İnanılmaz derecede çok yönlü, dengeli ve çoğu durumda harika performans sergileyen bir bisiklet bulduk. Sürüş konumu, gerektiğinde çok kararlı bir yaklaşım sergilemenize, aynı zamanda mümkün olduğunda rahatlamanıza ve keyif almanıza da olanak tanır.

Santa Cruz Vala 7

© Dimitri Charitsis – Haberler – Santa Cruz Vala son derece çok yönlüdür.

Vala'da kendinizi rahat hissetmeniz yalnızca birkaç dakika sürer ve bunun bir kısmı, sürücüyü motosiklet üzerinde tutma yeteneklerini anında güvence altına alan SRAM'ın Maven fren sistemine gider. Ancak gerçek şu ki, Vala sadece hareket etmek istiyor ve biz de kendimizi düzenli olarak yeniden başlarken ve onun dinamizminden ve geçiş yeteneklerinden faydalanırken buluyoruz.

Sonuç: e-MTB'lerin Porsche'si mi? Gerçekten ?


Daha geleneksel bir görünüme ve süspansiyon açısından şaşırtıcı bir eğilime rağmen Vala, performans açısından da bir Porsche'dir. Tabii ki Performance Line CX motoru sayesinde, ama sadece bu değil. Şasi ve süspansiyon üzerinde yapılan seçimler ve en ufak on gramdan bile tasarruf etme çabası karşılığını veriyor. Sonuç olarak Vala gerçekten bir Noel Babadır ama aynı zamanda çok yönlü bir elektrikli dağ bisikletidir ve sürüşü çok keyiflidir. Ne yazık ki, Zuffenhausen firmasında olduğu gibi, bundan faydalanmak için bankacınızla sıkı pazarlık yapmanız gerekecek.

Santa Cruz Vala'yı satın alın

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.