1 Temmuz 2025'te yürürlüğe giren elektrikli araçların satın alınması için yeni bir yardım sistemi. Vaftiz edilen “güçlendirme elektrikli araç”, eski ekolojik bonusu resmen benzer tahsis koşullarıyla, ancak bir finansman mod ve kısmen revize edilmiş miktarlarla değiştiriyor.
1 Temmuz 2025'ten bu yana, elektrikli otomobil satın almak için yeni bir yardım sistemi mevcut. Başlıklı “Elektrikli Araç Getirme”Bir gün önce eşleşen eski ekolojik bonusun yerini alıyor. Bununla birlikte, ekolojik bonusun bu eski versiyonu, 30 Eylül 2025'ten önce etkili teslimata tabi olarak 1 Temmuz 2025'ten önce sipariş edilen araçlar için geçerlidir.
Bu isim değişikliği, finansman yönteminin bir evrimini yansıtır. Yardım artık doğrudan devlet bütçesine değil, Enerji Tasarruf Sertifikalarına (EEC) dayanmaktadır. Basın bülteni bunu “Bu gelişme alıcı için herhangi bir değişikliği değiştirmiyor. Birçok bayi zaten EEC teklifleri sunuyor, yardım bu primi geliştiriyor.» »
Uygunluk kriterleri
Başlangıç olarak, uygunluk koşulları geçmişte olduğu gibi önemli ölçüde aynı kalır. Araç her zaman birkaç kriteri karşılamalıdır. Birincisi, % 100 elektrik, hidrojen veya hidrojen / elektrik hibrit olması gerektiğidir.
Ağırlık açısından, PTAC (yükteki toplam yetkili ağırlık) 3,5 tondan az olması koşuluyla, araçlar 2.4 tondan az bir kütle veya derogasyonlu M2 kategorisi ile ilgilidir.
Son olarak, satın alma fiyatı 47.000 Euro'yu geçmemelidir. Elektrikli otomobillerden birine dosyamızda 25.000 Euro'dan daha az bir süre parladıysanız, bu nedenle marjınız olacak.
Hangi miktarlar için?
Geniş anahatta, üç ana yardım seviyesi vardır: en mütevazı evler için 4.200 Euro (ondokil 1 ila 5); Aynı miktar 6 ila 8 için aynı miktar, ancak bu süre evin bileşimine göre modüle edildi; Diğer haneler için 3.100 Euro. Bunlar, gelir dilimlerine bağlı olarak 200 ila 1.200 Euro arasında değişen yeniden değerlemelerdir.
Renault, hem referans vergi gelirini hem de evdeki insan sayısını dikkate alarak bu çapraz ölçeği anlamak için aşağıdaki tabloyu sunmaktadır.
Bu tutarların, uygun araçlar için hükümet tarafından garanti edilen asgari yardıma karşılık geldiğini unutmayın. Tutar, üretici tarafından sözleşmeli EEC'ye bağlı olarak değişebilir. Bunu göstermek için bir makalenin Silindir elektrikli Maksimum yardımın Renault'da 4.240 Euro, ancak Stellantis'te (Peugeot, Citroën, DS, Opel) 4.242 Euro'da olduğunu belirtir. Sembolik bir fark, ancak sistemin modüler işlevini gösteren. Üretici EEC'yi tekliflerine entegre ettiyse, “takviyeli destek” için uygun olmayan bazı modeller de artık yardımdan yararlanabilir. Bu, belirli modellerde 330 € 'ya kadar sunan Dacia'nın söz konusudur.
Kapsamlı olmak gerekirse, ikinci bir kısım Eylül 2025'ten itibaren “sosyal kiralama” kurulmasıyla sistemi güçlendirecektir: ilk beş gelirli ondalıkta bulunan ve kiralık bir elektrik aracı destekleyecek evler için ayrılmış bir mekanizma en az üç yıl boyunca.
Ekonomi Bakanlığı
1 Temmuz 2025'ten bu yana, elektrikli otomobil satın almak için yeni bir yardım sistemi mevcut. Başlıklı “Elektrikli Araç Getirme”Bir gün önce eşleşen eski ekolojik bonusun yerini alıyor. Bununla birlikte, ekolojik bonusun bu eski versiyonu, 30 Eylül 2025'ten önce etkili teslimata tabi olarak 1 Temmuz 2025'ten önce sipariş edilen araçlar için geçerlidir.
Bu isim değişikliği, finansman yönteminin bir evrimini yansıtır. Yardım artık doğrudan devlet bütçesine değil, Enerji Tasarruf Sertifikalarına (EEC) dayanmaktadır. Basın bülteni bunu “Bu gelişme alıcı için herhangi bir değişikliği değiştirmiyor. Birçok bayi zaten EEC teklifleri sunuyor, yardım bu primi geliştiriyor.» »
Uygunluk kriterleri
Başlangıç olarak, uygunluk koşulları geçmişte olduğu gibi önemli ölçüde aynı kalır. Araç her zaman birkaç kriteri karşılamalıdır. Birincisi, % 100 elektrik, hidrojen veya hidrojen / elektrik hibrit olması gerektiğidir.
Ağırlık açısından, PTAC (yükteki toplam yetkili ağırlık) 3,5 tondan az olması koşuluyla, araçlar 2.4 tondan az bir kütle veya derogasyonlu M2 kategorisi ile ilgilidir.
Son olarak, satın alma fiyatı 47.000 Euro'yu geçmemelidir. Elektrikli otomobillerden birine dosyamızda 25.000 Euro'dan daha az bir süre parladıysanız, bu nedenle marjınız olacak.
Hangi miktarlar için?
Geniş anahatta, üç ana yardım seviyesi vardır: en mütevazı evler için 4.200 Euro (ondokil 1 ila 5); Aynı miktar 6 ila 8 için aynı miktar, ancak bu süre evin bileşimine göre modüle edildi; Diğer haneler için 3.100 Euro. Bunlar, gelir dilimlerine bağlı olarak 200 ila 1.200 Euro arasında değişen yeniden değerlemelerdir.
Renault, hem referans vergi gelirini hem de evdeki insan sayısını dikkate alarak bu çapraz ölçeği anlamak için aşağıdaki tabloyu sunmaktadır.
| 4.200 € yardım | 4.200 € yardım | 3.100 € yardım |
Kişi (ler) | Tavanlar “enerji güvencesizliği” hane halkına geri döndü | Tavanlar “mütevazı” hane halkına geri döndü | Diğer hane halkı geliri |
1 | 23.768,00 € | 28,933,00 € | > 28 933 € |
2 | 34.884.00 € | 42.463.00 € | > 42.463 € |
3 | 41.893,00 € | 51.000,00 € | > 51.000 € |
4 | 48.914.00 € | € 59.549.00 | > 59.549 € |
5 | 55.961,00 € | 68.123.00 € | > 68.123 € |
ek kişi başına | 7,038,00 € | 8,568,00 € | > 8.568 € |
Bu tutarların, uygun araçlar için hükümet tarafından garanti edilen asgari yardıma karşılık geldiğini unutmayın. Tutar, üretici tarafından sözleşmeli EEC'ye bağlı olarak değişebilir. Bunu göstermek için bir makalenin Silindir elektrikli Maksimum yardımın Renault'da 4.240 Euro, ancak Stellantis'te (Peugeot, Citroën, DS, Opel) 4.242 Euro'da olduğunu belirtir. Sembolik bir fark, ancak sistemin modüler işlevini gösteren. Üretici EEC'yi tekliflerine entegre ettiyse, “takviyeli destek” için uygun olmayan bazı modeller de artık yardımdan yararlanabilir. Bu, belirli modellerde 330 € 'ya kadar sunan Dacia'nın söz konusudur.
Kapsamlı olmak gerekirse, ikinci bir kısım Eylül 2025'ten itibaren “sosyal kiralama” kurulmasıyla sistemi güçlendirecektir: ilk beş gelirli ondalıkta bulunan ve kiralık bir elektrik aracı destekleyecek evler için ayrılmış bir mekanizma en az üç yıl boyunca.
Kaynak :Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()
Ekonomi Bakanlığı