TOYOTA: Dünyanın önde gelen otomobil satıcısı hala elektrik vardiyasına başlamadı. Bu çok atipik strateji doğru olacak mı?
Toyota için iyi haber, birkaç karmaşık aya ve aşağı doğru otomotiv pazarına rağmen, Japon markası, dünyanın en fazla otomobili satan üreticilerin sınıflandırmasında ilk sırada yer alıyor. Volkswagen ve Hyundai'nin önündeki önde gelen yerini, 11 milyondan az araçla satıyor (10.8 milyon kesin olarak).
Toyota'daki en iyi satış modellerinin ayrıntılarına daha yakından baktığınızda, bir şey şaşırır. Pazar lideri elektrikli otomobillerin sadece % 1.4'ünü satıyor. Açıkçası çok az ve bu rakam geçen yıla göre biraz artmış olsa bile (2023'te 30.000'e karşı daha az satılan 139.892 elektrikli otomobil), yine de yapılan hacimler açısından saçma.
Elektrik üzerinde ateşlemede bir gecikme
Toyota ve rakipleri arasındaki rakamlarda böyle bir ofseti çeşitli faktörler açıklayabilir. Birincisi açıktır, Japonlar sadece % 100 elektrik pazarına çok geç geldi ve sadece büyük bir modeli, başka bir yerde oldukça ikna edici bir araç olan BZ4X'e sahip. Kuşkusuz, katalog lüks markası Lexus'un yanında daha fazla sağlanmıştır, ancak yine de Volkswagen ve Hyundai gibi üreticilere kıyasla incedir. Örneğin, Almanca'da elektriğin payı geçen yıl yaklaşık 750.000 sıfır sorunla % 8'e ulaşıyor.
Toyota böyle bir gecikme biriktirdiyse, gönüllüdür. Üretici, parmaklarının ucunda ustalaştığı ve tanındığı bir teknoloji olan hibrid'e bahis oynamayı tercih etti. Böylece, 2024'te hibrid araçlar hala Toyota satışlarının % 40'ını temsil ediyordu. Bu cömert oran elbette yeni bir Prius'un gelmesiyle yardımcı oldu, ancak sadece üreticinin varsayılan bir iradesine ve özellikle Avrupa'da tam hibrid teknolojiye yenilenen bir ilgiye karşılık geliyor.
Toyota elektriği görmezden gelmeye devam edebilir mi?
Toyota 'stratejisi ilk yerini korumasına izin verebilir mi? Şimdiye kadar Japonlar elektrik üzerindeki gecikmesinden muzdarip olmak zorunda değildi, ancak önümüzdeki yıllarda durum değişebilir. Bir yandan elektriğe geçiş, coğrafi alanlara bağlı olarak belirli şüpheler kalsa bile hızlanıyor.
Her şeyden önce, kendisini elektrikle ilgili rekabetçi bir tekliften mahrum ederek, Toyota en umut verici pazarlarda kendini korumak için mücadele ediyor. Bu özellikle Çin'de satışlarının%7 düştüğü durumdur. Aynı zamanda, anın en dinamik oyuncuları hem elektrikli hem de Çin pazarında bahis yapan üreticilerdir. En iyi iki örnek BYD (sıralamada Honda ve Nissan'ı aştı) ve elbette Tesla. Bu nedenle, ortaya çıkan soru şudur: Toyota'nın tacını ne kadar sürdürebileceği?
Elektek
Toyota için iyi haber, birkaç karmaşık aya ve aşağı doğru otomotiv pazarına rağmen, Japon markası, dünyanın en fazla otomobili satan üreticilerin sınıflandırmasında ilk sırada yer alıyor. Volkswagen ve Hyundai'nin önündeki önde gelen yerini, 11 milyondan az araçla satıyor (10.8 milyon kesin olarak).
Toyota'daki en iyi satış modellerinin ayrıntılarına daha yakından baktığınızda, bir şey şaşırır. Pazar lideri elektrikli otomobillerin sadece % 1.4'ünü satıyor. Açıkçası çok az ve bu rakam geçen yıla göre biraz artmış olsa bile (2023'te 30.000'e karşı daha az satılan 139.892 elektrikli otomobil), yine de yapılan hacimler açısından saçma.
Elektrik üzerinde ateşlemede bir gecikme
Toyota ve rakipleri arasındaki rakamlarda böyle bir ofseti çeşitli faktörler açıklayabilir. Birincisi açıktır, Japonlar sadece % 100 elektrik pazarına çok geç geldi ve sadece büyük bir modeli, başka bir yerde oldukça ikna edici bir araç olan BZ4X'e sahip. Kuşkusuz, katalog lüks markası Lexus'un yanında daha fazla sağlanmıştır, ancak yine de Volkswagen ve Hyundai gibi üreticilere kıyasla incedir. Örneğin, Almanca'da elektriğin payı geçen yıl yaklaşık 750.000 sıfır sorunla % 8'e ulaşıyor.
Toyota böyle bir gecikme biriktirdiyse, gönüllüdür. Üretici, parmaklarının ucunda ustalaştığı ve tanındığı bir teknoloji olan hibrid'e bahis oynamayı tercih etti. Böylece, 2024'te hibrid araçlar hala Toyota satışlarının % 40'ını temsil ediyordu. Bu cömert oran elbette yeni bir Prius'un gelmesiyle yardımcı oldu, ancak sadece üreticinin varsayılan bir iradesine ve özellikle Avrupa'da tam hibrid teknolojiye yenilenen bir ilgiye karşılık geliyor.
Toyota elektriği görmezden gelmeye devam edebilir mi?
Toyota 'stratejisi ilk yerini korumasına izin verebilir mi? Şimdiye kadar Japonlar elektrik üzerindeki gecikmesinden muzdarip olmak zorunda değildi, ancak önümüzdeki yıllarda durum değişebilir. Bir yandan elektriğe geçiş, coğrafi alanlara bağlı olarak belirli şüpheler kalsa bile hızlanıyor.
Her şeyden önce, kendisini elektrikle ilgili rekabetçi bir tekliften mahrum ederek, Toyota en umut verici pazarlarda kendini korumak için mücadele ediyor. Bu özellikle Çin'de satışlarının%7 düştüğü durumdur. Aynı zamanda, anın en dinamik oyuncuları hem elektrikli hem de Çin pazarında bahis yapan üreticilerdir. En iyi iki örnek BYD (sıralamada Honda ve Nissan'ı aştı) ve elbette Tesla. Bu nedenle, ortaya çıkan soru şudur: Toyota'nın tacını ne kadar sürdürebileceği?
Kaynak :Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.
Elektek