Elektrikli ve mekanik bisiklet alımına yönelik mali yardım, kısa süre önce kararnameyle kaldırıldı. Ekonomik döngü sektörünün temsilcileri ve kullanıcı dernekleri için, bisiklet kullanımına yönelik yıllarca süren yatırım ve kamu teşviklerinden sonra bu, anlaşılamayan bir durumdur.
Bisiklet gerçekten de hükümetin para tasarrufu çabalarının kurbanı oldu. 14 Şubat 2025 tarihinden itibaren artık devletten bisiklet alımında yardım yapılmayacaktır. 29 Kasım 2024'te yayımlanan kararnamenin ortaya çıkardığı sonuç bu. Kullanıcıları kadar ekonomi sektörünün temsilcileri için de bu, yutulması zor bir hap. Çünkü metin, eski Başbakan ve Ulaştırma Bakanı Elisabeth Borne'un yanı sıra halefleri tarafından 2023'ten bu yana yürütülen bisiklet lehine politikanın tamamını yok ediyor.
“ Çabaların gerekli olacağını biliyorduk” borcu azaltmak için, Fransa'daki ekonomik bisiklet sektörü Fransa Vélo'nun genel delegesi Florence Gall'i takdir ediyor. Ama kimse böyle bir karar beklemiyordu” radikal “, ” konumlandırmada %100 değişiklik “.” Diğer poliçelerde ise en az %20, daha az %30 açıklanıyor. Pratik olarak tüm poliçelerde %100'den azını yapıyoruzs » bisikletle bağlantılı, yöneticiden pişmanlık duyuyor, 6 Aralık Cuma.
Daha az yeni bisiklet yolu
Öncelikle artık “olmayacağını” belirtiyor. Devlet tarafından desteklenen bisiklet tesisleri ”, bu da somut olarak daha az yeni bisiklet yolu anlamına geliyor. Bu sübvansiyonlar, eşi benzeri görülmemiş yatırımlar sağlayan devletin büyük bisiklet planının bir parçasıydı ” altyapı, güvenlik ve bisiklet eğitimi için “görünürde bisikletin olması gerektiği fikri ortaya çıktı” herkesin erişimine açık “. 2023 ile 2027 yılları arasında her yıl yerel yönetimlere yönelik yaklaşık 250 milyon liranın “ bisiklet tesislerinin gelişiminin hızlandırılması “.
Ancak bu yıl, henüz oylanmayan finans tasarısı, Ekim ayının sonunda bildirildiğine göre Bisiklet Planı kapsamındaki taahhütlere ilişkin yetkileri sıfıra indirdi. Medya bölümü. Ancak ikincisi geçen yıl 304 milyona ulaştı.
Daha az yeni bisikletçi
Daha sonra ve her şeyden önce, bireylere ve derneklere yönelik bisiklet alımına yönelik devlet yardımının tamamen ortadan kaldırıldığını 29 Kasım kararnamesinden öğreniyoruz. Yalnızca ekolojik ikramiye (satın almalar için ulusal mali yardım) ortadan kalkmıyor, aynı zamanda dönüşüm Tüm araçlar için ikramiye de unutuluyor; bu ek yardım, araçların hurdaya çıkarılması karşılığında veriliyordu. eski bir benzinli veya dizel araba.
© Bisiklet için ittifak. Bisiklet İttifakı'nın 14 Şubat 2025'ten sonra bisiklet alımına yönelik ulusal yardımın kaldırıldığını gösteren 5 Aralık 2024 Perşembe tarihli basın açıklamasından alıntı.
Ancak bu yardım çok spesifik bir hedef kitleye yönelikti: “ En savunmasız insanlar, özellikle de düşük gelirli olanlar ve özellikle uyarlanmış bisiklet edinimi için yardım almaya hak kazanan engelli kişiler », diye anımsıyor Fransa Bisiklet Kullanıcıları Federasyonu (FUB) sözcüsü Thibault Quéré. Sonuç, “ Daha az bisiklet yolu olacak, daha az satın alma yardımı olacak, dolayısıyla daha az insan bisiklet kullanacak. Ve etkilenecek olanlar en savunmasız insanlar olacak » diye ekliyor.
Sektördeki derneklerin anlayışsızlığını arttıracak kadar. Bisiklet İttifakı'nda bir araya gelen Réseau Vélo et Marche, FUB, Union Sport et Cycle ve Apic, 5 Aralık tarihli bir basın açıklamasında, kararname yayınlandığında kendilerine bir oldu bittiyle sunulduğunu açıkladı… çıkarlarını savunabildiler. Ancak ekolojik bonusun geçen Şubat ayında 2027'ye kadar uzatıldığını hatırlıyorlar. Hatta kullanılmış bisikletleri de kapsayacak şekilde uzatılmıştı.
Bu örgütler için durum basit: Kararname ölüm çanını çalıyor “ Fransızların satın alma gücü, halk sağlığı, bölgelerdeki ekonomi ve mobilitenin karbondan arındırılması üzerinde gerçek etkileri olan, birkaç yıldır başarıyla yürütülen bir kamu politikasının “.
Bisiklet, ” bunlar sağlık, kirlilik ve yakıt maliyetlerinden kaçınılır. Toplumun iyileşmesini sağlayan şey budur », diyor Fransa Vélo'nun genel delegesi Florence Gall. 2023 yılında 39 milyon euro yardım yapıldı.
Bisiklet satın almak istiyorsanız bunu 14 Şubat 2025'ten önce yapın
Sonuç olarak elektrikli bisiklet almayı planlıyor olsanız da olmasanız da acele edin. Devletin bölgesel yardımla birleştirilebilecek mevcut yardımlarından (dönüşüm bonusu ve ekolojik bonus) yararlanmak için 14 Şubat 2025 tarihine kadar süreniz var. Bu tarihten sonra geriye yalnızca bölgesel yardımlar kalacak. Kendinizi kaynak tavanları ve sübvansiyonlar ormanında bulmanız için bu site, konumunuza bağlı olarak neye hak kazandığınızı görmenize olanak sağlayacaktır.
Dernekler ise savaşın henüz bitmediğini umuyor. Diğer arka kapılar şunu mümkün kılabilir: Fransa'da 50.000 işi temsil eden bisiklet endüstrisini sürdürmeye devam etmek » Montajcılar, parça üreticileri, satıcılar, tamirciler ile sigorta, coğrafi konum, spor ve turizm hizmetleri arasında. Florence Gall, şirket kiralamanın işverenin kısmi desteği sayesinde kargo bisikletlerine veya bisikletlere erişim sağlayabileceğinin altını çiziyor. Ama bisikletin herkes için ulaşılabilir olması için” yaratıcı olmanız gerekecek », Fransa'nın genel delegesi Vélo'yu tanır. Diğerleri özellikle gelecekteki hükümet başkanı ve Ulaştırma Bakanı'nın 29 Kasım kararnamesini çözeceğini umuyor… Bisikleti yeniden gerçek kamu politikasının rayına oturtmaya yetecek kadar.
Bisiklet gerçekten de hükümetin para tasarrufu çabalarının kurbanı oldu. 14 Şubat 2025 tarihinden itibaren artık devletten bisiklet alımında yardım yapılmayacaktır. 29 Kasım 2024'te yayımlanan kararnamenin ortaya çıkardığı sonuç bu. Kullanıcıları kadar ekonomi sektörünün temsilcileri için de bu, yutulması zor bir hap. Çünkü metin, eski Başbakan ve Ulaştırma Bakanı Elisabeth Borne'un yanı sıra halefleri tarafından 2023'ten bu yana yürütülen bisiklet lehine politikanın tamamını yok ediyor.
“ Çabaların gerekli olacağını biliyorduk” borcu azaltmak için, Fransa'daki ekonomik bisiklet sektörü Fransa Vélo'nun genel delegesi Florence Gall'i takdir ediyor. Ama kimse böyle bir karar beklemiyordu” radikal “, ” konumlandırmada %100 değişiklik “.” Diğer poliçelerde ise en az %20, daha az %30 açıklanıyor. Pratik olarak tüm poliçelerde %100'den azını yapıyoruzs » bisikletle bağlantılı, yöneticiden pişmanlık duyuyor, 6 Aralık Cuma.
Daha az yeni bisiklet yolu
Öncelikle artık “olmayacağını” belirtiyor. Devlet tarafından desteklenen bisiklet tesisleri ”, bu da somut olarak daha az yeni bisiklet yolu anlamına geliyor. Bu sübvansiyonlar, eşi benzeri görülmemiş yatırımlar sağlayan devletin büyük bisiklet planının bir parçasıydı ” altyapı, güvenlik ve bisiklet eğitimi için “görünürde bisikletin olması gerektiği fikri ortaya çıktı” herkesin erişimine açık “. 2023 ile 2027 yılları arasında her yıl yerel yönetimlere yönelik yaklaşık 250 milyon liranın “ bisiklet tesislerinin gelişiminin hızlandırılması “.
Ancak bu yıl, henüz oylanmayan finans tasarısı, Ekim ayının sonunda bildirildiğine göre Bisiklet Planı kapsamındaki taahhütlere ilişkin yetkileri sıfıra indirdi. Medya bölümü. Ancak ikincisi geçen yıl 304 milyona ulaştı.
Daha az yeni bisikletçi
Daha sonra ve her şeyden önce, bireylere ve derneklere yönelik bisiklet alımına yönelik devlet yardımının tamamen ortadan kaldırıldığını 29 Kasım kararnamesinden öğreniyoruz. Yalnızca ekolojik ikramiye (satın almalar için ulusal mali yardım) ortadan kalkmıyor, aynı zamanda dönüşüm Tüm araçlar için ikramiye de unutuluyor; bu ek yardım, araçların hurdaya çıkarılması karşılığında veriliyordu. eski bir benzinli veya dizel araba.
© Bisiklet için ittifak. Bisiklet İttifakı'nın 14 Şubat 2025'ten sonra bisiklet alımına yönelik ulusal yardımın kaldırıldığını gösteren 5 Aralık 2024 Perşembe tarihli basın açıklamasından alıntı.
Ancak bu yardım çok spesifik bir hedef kitleye yönelikti: “ En savunmasız insanlar, özellikle de düşük gelirli olanlar ve özellikle uyarlanmış bisiklet edinimi için yardım almaya hak kazanan engelli kişiler », diye anımsıyor Fransa Bisiklet Kullanıcıları Federasyonu (FUB) sözcüsü Thibault Quéré. Sonuç, “ Daha az bisiklet yolu olacak, daha az satın alma yardımı olacak, dolayısıyla daha az insan bisiklet kullanacak. Ve etkilenecek olanlar en savunmasız insanlar olacak » diye ekliyor.
Sektördeki derneklerin anlayışsızlığını arttıracak kadar. Bisiklet İttifakı'nda bir araya gelen Réseau Vélo et Marche, FUB, Union Sport et Cycle ve Apic, 5 Aralık tarihli bir basın açıklamasında, kararname yayınlandığında kendilerine bir oldu bittiyle sunulduğunu açıkladı… çıkarlarını savunabildiler. Ancak ekolojik bonusun geçen Şubat ayında 2027'ye kadar uzatıldığını hatırlıyorlar. Hatta kullanılmış bisikletleri de kapsayacak şekilde uzatılmıştı.
Bu örgütler için durum basit: Kararname ölüm çanını çalıyor “ Fransızların satın alma gücü, halk sağlığı, bölgelerdeki ekonomi ve mobilitenin karbondan arındırılması üzerinde gerçek etkileri olan, birkaç yıldır başarıyla yürütülen bir kamu politikasının “.
Bisiklet, ” bunlar sağlık, kirlilik ve yakıt maliyetlerinden kaçınılır. Toplumun iyileşmesini sağlayan şey budur », diyor Fransa Vélo'nun genel delegesi Florence Gall. 2023 yılında 39 milyon euro yardım yapıldı.
Bisiklet satın almak istiyorsanız bunu 14 Şubat 2025'ten önce yapın
Sonuç olarak elektrikli bisiklet almayı planlıyor olsanız da olmasanız da acele edin. Devletin bölgesel yardımla birleştirilebilecek mevcut yardımlarından (dönüşüm bonusu ve ekolojik bonus) yararlanmak için 14 Şubat 2025 tarihine kadar süreniz var. Bu tarihten sonra geriye yalnızca bölgesel yardımlar kalacak. Kendinizi kaynak tavanları ve sübvansiyonlar ormanında bulmanız için bu site, konumunuza bağlı olarak neye hak kazandığınızı görmenize olanak sağlayacaktır.
Dernekler ise savaşın henüz bitmediğini umuyor. Diğer arka kapılar şunu mümkün kılabilir: Fransa'da 50.000 işi temsil eden bisiklet endüstrisini sürdürmeye devam etmek » Montajcılar, parça üreticileri, satıcılar, tamirciler ile sigorta, coğrafi konum, spor ve turizm hizmetleri arasında. Florence Gall, şirket kiralamanın işverenin kısmi desteği sayesinde kargo bisikletlerine veya bisikletlere erişim sağlayabileceğinin altını çiziyor. Ama bisikletin herkes için ulaşılabilir olması için” yaratıcı olmanız gerekecek », Fransa'nın genel delegesi Vélo'yu tanır. Diğerleri özellikle gelecekteki hükümet başkanı ve Ulaştırma Bakanı'nın 29 Kasım kararnamesini çözeceğini umuyor… Bisikleti yeniden gerçek kamu politikasının rayına oturtmaya yetecek kadar.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.