Dacia'da düşük maliyetin sonu mu geliyor?

acidizing

New member
İnternette bu terim artık moda değil. Genellikle otomobil üreticileri veya havayolları hakkında konuşurken kullandığımız ucuz konumlandırmanın artık 2004'ten 2013'e kadar ilgi odağı olmadığı “düşük maliyet”. Google'da sorguya olan ilgi, benimsenmesiyle birlikte büyük oranda azaldı. otomotiv endüstrisi tarafından. EasyJet, Ryanair veya Transavia gibi havayolları bundan yararlanmaya devam ederse, otomobil pazarı artık karlı olmayacak ve ana temsilcisi Dacia, satışlarını kaybetmeden imajından kaçmaya çalışıyor.

2021 yılında Renault'nun bir yan kuruluşu olan Rumen üretici logosunu değiştirdiğinde yepyeni bir strateji uygulamaya konuldu. Yüzde 10'dan fazla düşüş yaşayan pazarda Dacia satışları yüzde 5 artarken, bugüne kadar fiyatları yüzde 11 ila 22 oranında artacaktı. On dört yılda, milyonlarca kopya satan Duster'ın üç nesli, her şeye rağmen fiyatı neredeyse iki katına çıkan bir modelle sunuldu. Yalnız o değil; 2008'de 7.800 avro olan Sandero'nun fiyatı bugün 11.990 avro.

Fiyatların arttığı bir gerçek. Markanın ayrıldığı düşük maliyetlive rakiplerinden daha çekici modeller sunmaktan oluşan stratejisinden pek emin değil. Fiyat artışı ile Dacia'nın piyasadan ayrılması arasında düşük maliyetli, hala gidilecek bir yol var. 2025 yılına kadar bazı modellerde fiyatlar yüzde 10'a kadar artmaya devam edecek ama yine de rekabete karşı bir marjın olması gerekiyor. Kalitenin ve ekipmanın ürün yelpazesindeki fiyat gelişimini nasıl takip ettiğini ve enflasyonun fiyat artışı için tek açıklayıcı argüman olup olmadığını ayırt ederek durumu değerlendirmeye çalışalım.

Artan fiyatlar

Dacia Duster'ın fiyatı 7.790 Euro


Duster'dan başlayarak on beş yılı aşkın süredir Dacia'nın fiyat broşürlerini inceledik. Serideki SUV, 2024 yılında üçüncü nesille geri dönecek ve giriş seviyesi fiyatı 20.000 avroya çok yakın, yani 19.690 avro olacak. 2010'dan ve ilk neslinden bu yana 7.790 Euro arttı. Aslında 2010'da yalnızca 11.900 avroya mal oldu ve 2019'a kadar da bu böyleydi. Müşterileri daha fazla ödemeye zorlayan tek endişe, 115 hp SCe motorun 2.153 avroluk ekolojik cezasıydı. İkincisi 2019'da düştü, ancak arabanın fiyatı zaten 13.480 avrodan daha fazlaydı.

Bu nedenle Dacia Duster'da fiyat artışı hızlandı. ECO-G 100 motoru (benzin-LPG) ile 2021 yılında 14.490 euro iken yıl sonunda 15.490 euroya, 2022 yılında ise 16.000 euroya yükseldi. 2022 yılında fiyatları daha da arttı ve giriş seviyesi oldu. 16.990 Euro'ya yükseldi, ardından 2023'te 17.990 Euro'ya ulaştı. Bu, modelin ikinci nesil versiyonunun, 2024'teki üçüncü neslin bu bilete geçmeden önceki son fiyatıydı. minimum 19.690 Euro'luk giriş.

Dacia Sandero'da 4.190 Euro


Sandero fiyatlandırma broşürleri 2008'den bugüne aynı eğilimi gösterdi. 2013 yılında Dacia satışlarının %45'ini temsil eden Duster'dan önceki en çok satan model, 2021 yılına kadar fiyat artışına direndi. Daha sonra 2008'de 7.800 euro olan giriş seviyesi modelden 2016'da 7.990 euro'luk bir modele geçtik. Şehir otomobili 2020'de 8.640 Euro'dan, 2021'de ise 8.890 Euro'dan satışa sunuldu. 2022'de 10.490 Euro'ya, ardından 2023'ten bu yana ise 11.990 Euro'ya yükseldi. Önümüzdeki yıl yeni bir artış bekleniyor ancak Dacia'nın küçük Sandero'su şimdiden fiyatını gördü. fiyatlar birinci ve üçüncü nesil arasında 4.190 avro arttı.

Dacia Duster 2024 Logosu

© 01net
Fiyatlar neden artıyor?


INSEE'ye göre 2010-2023 yılları arasında Fransa'da enflasyon yüzde 25'e ulaştı. Fiyatlardaki genel artıştan başka bir açıklama yapılmazsa, 2010 yılında 10.000 Euro'ya mal olan bir otomobilin fiyatı bugün 12.403 Euro olacaktır. Dacia ölçeğinde 2008 model bir Sandero'nun bugün fiyatı 9.830 avro, Dacia Duster'ın fiyatı ise 11.759 avro olmalıdır. Ancak enflasyon tek açıklama olarak kabul edilemez. Diğerleri arasında bir faktördür. Peki artışın geri kalanı nasıl açıklanabilir?

Motorların gelişimi ve kirlilik önleme standartlarının maliyeti


Şu ana kadar Dacia, Renault grubunun geri kalanında zaten pazarlanan geri dönüşüm teknolojileri sayesinde daha düşük üretim maliyetlerinden faydalanabiliyordu. Ve özellikle motorlar. Bugün bile giriş seviyesinde 2010'dan beri kullanılan benzin-LPG çift yakıt teknolojisine sahip ECO-G 100 ünitesini buluyoruz. Hibritin gelişiyle Dacia hala grubun ekipmanlarından faydalanıyor, yani aynı. Haziran 2020'de Clio ve Captur serilerinde ortaya çıkan motor.

Okuyun: 1 yılda +4.000 euro. Baharın fiyatındaki artış skandal mı?
Bununla birlikte üreticiler, kirlilik önleme standartlarına uygun, daha temiz motorlar geliştirmeye yatırım yapmak zorunda kaldı. Dacia, Renault grubunun mevcut motorlarını yeniden kullanarak modellerinin fiyatlarındaki artışı sınırlamayı başardı ancak bundan kurtulduğunu söylemek yanlış olur. Dacia'nın bahara kadar elektrikli otomobil sunmaması nedeniyle 2021'den bu yana yaşananlar daha da zor. Motorların revize edilmesi, 3 silindire geçirilmesi gerekti ve kilometre başına CO2 emisyonu sınırları giderek katılaşıyor.

Dacia Duster İç Cam

© 01net
Daha iyi bitişlere doğru


Dacia'da donanımlar 2021 yılına kadar pek değişmedi. En ucuz Sandero'da giriş seviyesinde manuel klima kadar basit bir seçeneğin hala mevcut olmadığını söylemek gerekir. Duster'da sürüm ne olursa olsun erişilebilir olması için 2023'e kadar beklemek zorunda kaldık. Giriş seviyesi Access kaplamanın 2021 yılında tamamen ortadan kalkmasının nedeni, her şeyden önce Dacia'nın, müşterilerinin esas olarak en iyi donanımlı modelleri ve dolayısıyla en üst düzey kaplamaları aradığını anlamış olmasıdır.

Üretici 2023'te bir Dacia'nın ortalama fiyatının 20.000 Euro olduğunu doğruladı. Ve en iyi kaplamaları tercih etme eğilimi yeni de değil: 2017'de Duster in Access kaplaması modelin satışlarının yalnızca %1'ini temsil ediyordu. Sandero'da, Access'ten 3.000 ila 5.000 Euro daha pahalı olan Stepway kaplamasının gelişi, lansmanından sadece bir yıl sonra modelin alıcılarının %74'ünü motive etmeyi başardı.

Dacia, Sandero ve Duster'ın en yüksek fiyatını artırmak için bu trendden yararlandı. On beş yıl önce en pahalı fiyatı olan 11.000 Euro'ya ulaşan şehir otomobili için bugün 19.000 Euro'dan fazlasına güvenmeniz gerekiyor. 2010 yılında 18.900 Euro olan Duster Prestige'in fiyatı bugün Journey veya Extreme versiyonlarında 29.100 Euro'ya mal oluyor.

Bununla birlikte bir cam tavan mevcuttur. Dacia, üst düzey bir modelde bile ismine layık bir Hi-Fi kurulumu sunmuyor ve güvenlik ekipmanları, rakip bir üreticinin daha pahalı bir modelinde bulabileceğinizden daha düşük kalıyor. Hız sabitleme sistemi mevcut ancak daha eksiksiz cihazların, baş üstü ekranın veya 10 inçten daha büyük bir ekranın bulunması henüz söz konusu değil.

Daha fazla aksesuar


Dacia, müşterilerini üst düzey kaplamalara çekmeye devam etmek için yeni bir aksesuar yelpazesi sunmak istedi. İkincisi, özellikle Jogger ve yeni Duster 2024'ün gelişiyle üreticinin kendisine vermeye karar verdiği yeni marka imajını takip ediyor. Şu andan itibaren Dacia hem erişilebilir bir marka hem de Decathlon gibi dış mekana odaklanmış bir marka. . Bunu reklamlarında da, arabanızda konforu kaybetmeden uyumanızı sağlayan yeni Sleep Pack'te de denediğimizi görüyoruz.

Dacia Jogger Test Paketi Uyku 015

Dacia “Uyku Paketi”, otel bulma veya çadır kurma endişesi olmadan hafta sonunu geçirmek için amiral gemisi aksesuarlarından biri © 01net

Yeni Duster, yeni crossover'ın yolcu bölmesinde ve bagajında bulunan bağlantı sistemine verilen isim olan YouClip adı verilen yeni aksesuarlarla bile geliyor. Toplamda 8 bölge, bardaklık, lamba, portmanto, akıllı telefon ve tablet tutucusu takmanıza olanak tanır. Dacia, kullanılan malzemelere rağmen araçlarının keyifli bir yaşam sürmesini, pratiklikten faydalanmasını ve tam bilgi-eğlence ekranı ihtiyacını kendi akıllı telefonlarımız için tutucularla değiştirmesini istiyor.

Dacia Duster 2024 Koltuk Tableti

© 01net
Dacia Duster 2024 Akıllı Telefon Eklentisi Youclip

© 01net
Dacia hâlâ düşük maliyetli mi?


2021 yılına kadar fiyat değişikliklerine rağmen Dacia, modellerini her zaman rakiplerinden birkaç bin euro daha ucuza sundu. 2019 Duster, motor cezasına rağmen, giriş seviyesi 115 hp SCe benzinli ünite, 25.000 Euro'luk Nissan Qashqai'den veya 18.000 Euro'luk Renault Captur'dan önemli ölçüde daha ucuzdu. Şubat 2013'te Sandero Stepway'in maliyeti hâlâ rakiplerinden en az 5.000 Euro daha ucuzdu.

Bu arada fiyat artışları hızlandı ve Duster'ın fiyatı neredeyse iki katına çıktı. En gelişmiş versiyonunda 30.000 Euro'ya yakın ve bayilerin bundan yararlanarak LOA (satın alma opsiyonlu kiralama) teklifleri sunduğunu ve beş yıllık finansman ve satın alma teklifi de dahil olmak üzere toplam satın alma fiyatının 45.000 Euro'yu aştığını gördük. araca 17.000 Euro'dan fazla fiyat… Her yerde var olan ama Dacia'da daha çok konuşulan suiistimaller.

Çünkü artışlarına rağmen daha ucuzunu bulmak zor olmaya devam ediyor. Suzuki Vitara'nın fiyatı Dacia Duster'dan 5.000 Euro daha fazla ve fiyatı 33.000 Euro'ya kadar çıkıyor. Bir Renault Captur'un fiyatı minimum 25.800 avro olup fiyatları da 33.000 avroya ulaşıyor. Duster bu nedenle en ucuz SUV olmaya devam ediyor.

Dahası Dacia, derecelendirmesini korumaya yetecek ve müşterilerin satın alımlarında çok fazla para kaybetmemelerine olanak tanıyacak kadar önemli bir artık değeri korumayı başarıyor. “24, 36, 48 ay sonra araçlarımızın kalan değerleri rakiplere göre %10 ila 15 daha yüksek”emin Haberler Thomas Dubruel, Dacia'nın Fransa'daki satış direktörü.

Dacia İmtiyaz

© Dacia

Dacia düşük maliyetli bir marka olmaya devam edecek mi? Giriş seviyesi ekipmanlara dönersek “güven vermek” için bir nedenimiz var. Dacia, iç ve dış sunumunda her zaman asgari sendika politikasını uyguluyor. Dokunmatik ekran yok, fiziksel sayaçlar yok, basit jantlar ve 16 inç jantlar… 2024 standartlarını karşılayan bir tahsise sahip olabilmek için en az 2.000 euro daha fazla ödemeniz gerekecek.

Motor yelpazesi, Dacia'nın 2024'teki seviyesini açıkça doğruluyor. LPG ECO-G 100 motor, temel yüzeylerde hâlâ usta ve elektrik henüz geçerli değil. En fazla 140 hp'lik hibrit motoru bir parça modernlik için tercih etmelisiniz, ikincisi en ilgi çekici olmasa bile, arabayı daha ağır hale getirecek, otoyolda tüketimi artıracak ve daha gürültülü olacaktır (1.6 motor gücü nedeniyle). benzin bloğu).

Sınıfının en iyisi olan Journey ve Extreme'de de Dacia rakipleri kadar başarılı değil. Ve diğer markaların aksine fiyatına göre bile aynı seviyede bir ses sistemine sahip olmanız mümkün olmayacaktır. Beş günlük bir yolculukta Jogger'ın Extreme bitişinde yaptığımız test bunu bize açıkça gösterdi. Altı hoparlörlü Arkamys 3D sistemi, özellikle bas ve güçten yoksun olmasına rağmen optimum kaliteyi sunmuyor.

Değerlendirme: Dacia nerede?


Bu nedenle Dacia gerçekten de fiyatlarını artırdı, ancak rakiplerinin yapabildiğinden daha fazla değil. Marka bu yolu izleyerek marjlarını artırabildi ve pazarlamasını aşağılayıcı imajdan uzaklaşacak şekilde değiştirebildi. düşük maliyetli. Ancak donanım ve motorlar, Dacia'nın on beş yıl önceki stratejisini çok hafif bir giriş seviyesi teklifiyle takip etmeye devam ettiğini açıkça gösteriyor. Gerçek şu ki, geri kalan yüzeylerde hizmet seviyesi artıyor. Müşteriler en yüksek olanı tercih etmeye devam ediyor ve bu da ömrünü tamamlamış parçalarını burada geri dönüştürmeye devam eden Renault'yu çok memnun ediyor.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.