çılgın güç ve bonus olarak 600 km özerklik

Yasmin

New member
Audi'de savaş uçağına en çok benzeyen e-tron GT ve yeni tanıtılan yeni versiyonda uçağa binmek için pilot lisansı zorunluluğunun eşiğinde.



Audi'nin elektrikli otomobillerinin en sportifi yenileniyor. Porsche Taycan'ın teknik kuzeni olan Ingolstadt'ın 2021 yılında piyasaya sürülen elektrikli otomobili, yeniden şekillendirmenin kritik aşamasına ulaşıyor. Başka bir deyişle, üreticisi satışlarını artırmak ve rekabet düzeyine çıkarmak için onu geliştiriyor. Estetik açıdan önceki versiyonla hemen hemen aynı olsa da (ikincisi bu kadar başarılı olduğu için bu bir şans), değişiklikler içeride, kaputun altında ve fiyat listesinde dikkat çekiyor.

Bu nedenle Audi e-tron GT'nin üç versiyonu olacak:

  • Audi S e-tron GT
  • Audi RS e-tron GT
  • Audi RE e-tron GT Performansı
Bu üçü arasında hafif estetik farklılıklar vardır; bunlar, performans düzeyi geliştikçe otomobilin giderek daha sportif hale gelen karakterini işaretlemekten ibarettir. Bir modelden diğerine en çok öne çıkan şey, açık bir şekilde ızgara ve difüzörlerin şeklidir; “Performance” versiyonu için özenle saflaştırılmış ek kırmızı vurgular ve tabii ki karbon tavan. Audi e-tron'un en çok geliştiği şeyin tasarımı olmadığını ve elektrikli grand touring otomobilinin en erişilebilir versiyonunun bile görsel olarak oldukça sportif kaldığını anlayacaksınız.

İçeride bazı rötuşlar


Değişiklikler içeride de oldukça gizli. Aslında genel ruh çok az değişti ve yeni versiyonun kontrol paneli bir öncekine tamamen benziyor. Audi, bazı ayırt edici stil öğeleri, yeni çift düz direksiyon simidi ve bazı ışık animasyonları eklediğini kabul ediyor ancak özellikle iç mekanda yapılanlara baktığımızda üreticiden biraz daha iyisini bekleyebilirdik. baharın başında tanıtılan yeni Q6 e-tron.

Audi RS e-tron GT Performansı

© Audi RS e-tron GT Performansı

İç mekandaki en büyük değişiklik panoramik tavandır. Audi e-tron GT'ninki artık, Renault'nun Solar Bay dediği işlemin aynısı olan, polimerler içinde dağılmış sıvı kristal teknolojisini (PDLC) entegre ediyor. Somut olarak bu, görsel olarak çarpıcı bir etkiyle birkaç parçayı veya tüm çatıyı istediğiniz gibi matlaştırmanıza olanak tanır.

Daha güçlü ve daha verimli


Değişiklikler en görünür yönlerde oldukça hafifse, bunun nedeni asıl çalışmanın yüzeyin altında, aracın teknik kısmında gerçekleşmiş olmasıdır. En etkileyici çalışma, yeni KKD platformundan (elektrikli Porsche Macan ve Audi Q6 e-tron'un geliştirilmesinde kullanılan) belirli teknolojileri miras alan motora atfedilmelidir. Hatırlatmak gerekirse, üreticinin ilk modeli olan 800 V modeli olmasına rağmen, Taycan gibi son KKD J1'den farklı bir platform üzerine tasarlandı.

Sonuç olarak yeni motor, 415 kW veya 564 hp güce sahip iki adet sabit mıknatıslı senkron motordan oluşuyor. Böylece, en güçlü versiyon olan Audi RS e-tron GT Performance, toplamda 680 kW veya 925 bg gibi çılgın bir güç sergiliyor. Oldukça basit bir şekilde Audi'nin şimdiye kadar ürettiği en güçlü seri üretim otomobil haline geliyor. Bu koşullarda 0'dan 100 km/saat hıza 2,5 saniyede ulaşılması ve maksimum 250 km/saat hıza ulaşılması şaşırtıcı değil.

Bu aşırı güce rağmen Audi e-tron GT'nin özerkliği gelişiyor. 105 kWh'lik bataryası (97 kWh faydalı yük) artık ilk versiyona takılan bataryayla pek fazla ortak noktaya sahip değil. Biraz daha hafiftir ve aynı zamanda daha iyi enerji yoğunluğu sunar. Buna birkaç yıllık çalışmanın ardından geliştirilmiş bir soğutma sistemi ve mantıksal bir yazılım iyileştirmesini de eklersek, en “yol” versiyonunun nasıl 609 km özerklik gösterebildiğini biraz daha iyi anlıyoruz. Yeniden şarj etmeye gelince, Porsche'de olduğu gibi artık yeni rekorlara ulaşıyoruz, çünkü 800 V platformu artık 400 kW'a kadar (önceki 290 kW'a kıyasla) şarj güçlerini kabul etmeyi mümkün kılıyor. Somut olarak, optimum şarj koşulları altında, 280 km'lik özerkliğe sahip olmak için bir terminale yalnızca 10 dakikalık bağlantı yeterlidir.


Elbette yeni Audi e-tron GT'de, sürüş üzerinde büyük sonuçlar doğurabilecek kontrollü süspansiyonun eklenmesi de dahil olmak üzere birçok başka iyileştirme var. Yeni otomobilin gelecekteki testlerinde bu farklı noktalara daha ayrıntılı olarak döneceğiz. Bu arada, her zaman paramızı saymaya başlayabiliriz çünkü en sportif Audi'nin üç yeni versiyonundan birine sahip olmak için çok fazla paraya ihtiyacınız olacak. Audi S e-tron GT'nin yeni modellerinin fiyatı 128.250 Euro'dan başlıyor. RS e-tron GT versiyonuyla 162.400 Euro'luk eşiği doğrudan geçiyoruz ve Performans versiyonunda 175.350 Euro'luk yeni zirvelere ulaşıyoruz.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.