Brüksel, bir krizin ortasında Avrupa otomotiv sektörünü nasıl desteklemeyi planlıyor.

Yasmin

New member
Otomotiv endüstrisinin ve “Yeşil Anlaşma” nın geleceği hakkında stratejik bir diyalog kurduktan iki ay sonra Avrupa Komisyonu, 5 Mart Çarşamba günü Avrupa otomotiv endüstrisi desteğini sundu: Çin rekabetiyle başa çıkmak için önlemler ve öneriler, Talep'teki düşüş ve Donald Trump gümrük hakları.



Avrupa otomotiv endüstrisini çöküşünden nasıl çıkarabilirim? Brüksel, 5 Mart Çarşamba günü 5 Mart Çarşamba günü yol haritasını tanıttı; tehdit altındaki Avrupa Ulaştırma Komiseri Apóstolos Tzitzikóstas tarafından.

Sadece ” Şirketlerimiz, piller, yazılım ve otonom sürüş gibi temel stratejik teknolojilere geç kalmıştır. “, Ancak yaklaşık 13.8 milyon insanı istihdam eden sektör, zorlukla karşılaşılıyor” Enerji maliyetleri, personel sıkıntısı, korumacılık ve ithalata aşırı bağımlılık “Konuşması sırasında Apóstolos Tzitzikóstas listelendi.

CO2 Emisyonları: Brüksel, Avrupalı otomobil üreticilerine verilen mühletleri teyit ediyor


Avrupa Komisyonu ilk olarak Ursula von der Luyen'in CO2 emisyonları açısından iki gün önce yaptığı açıklamaları doğruladı. Avrupa Birliği (AB), zor bir dönemden geçen üreticilere çok “esneklik” getirecek ve talep eksikliği nedeniyle yarım direkte elektrikli otomobil satışları ve Çin'den haksız rekabet olacak.

AB'de 2035'te yeni termal otomobil satma yasağı yapan “Yeşil Anlaşma” ile üreticiler kirletici araçlarının satışını kademeli olarak sınırlamak zorunda kaldılar. Metin, yıl sonundan itibaren tüm inatçı veya kötü öğrenciler için lezzetli para cezaları için sağlanan metin: sektör tarafından en azından finansal yaptırımların ertelenmesini talep eden bir nokta.

Pazartesi günü, Ursula von der Leyen, Avrupa Yürütme'nin başında kısmen taleplerine cevap vermişti: Cafe Standardı (“Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi” için) biraz rahatlayacak. Otomobil üreticileri, üç yıllık bir süre boyunca (2025-2027) ortalama performanslarını oluşturarak uyumluluk hedeflerine ulaşmak zorunda kalacaklar ve artık her yıl ayrıntılı olarak ayrıldı.

Tedbir, ay sonunda Avrupa Yöneticisi tarafından resmi olarak sunulacak. Etkili olmak için Konsey ve Avrupa Parlamentosu tarafından kabul edilmelidir.

Elektrikli araba kotaları yakında iş filoları için dayatıldı mı?


Cafe standardına uyum sorununun yanı sıra, Brüksel Dilekler ” isteği artırmak »Elektrikli Arabalar. Bu hedefe ulaşmak için, Avrupa Yürütücü, temsil eden şirketlerin filolarını yeşillendirmeyi planlıyor “ Yeni otomobil kayıtlarının yaklaşık % 60'ı ». Avrupa Komisyonu, yıl sonuna kadar sunulacak bir metinde temiz otomobil şirketlerine kota uygulama olasılığını inceliyor. Bu, üreticilere bir komut kitabı verecektir.

Ayrıca okuyun: Avrupa neden şarj edilebilir hibrid arabaları öldürmek istiyor
Avrupa yöneticisi ayrıca şarj istasyonlarının konuşlandırılmasını hızlandırmak istiyor. Avrupa Komiseri'ne göre, 2025 ve 2026 yılları arasında yaklaşık 570 milyon avro buna ayrılacak. Otonom otomobil tarafında, yönetici bu araçların testleri açısından kurallarını uyumlu hale getirmeyi planlıyor.

Planının son bir kısmı elektrikli pillere ve hammaddelerine ayrılmıştır. “” Bir üretim tabanını korumak ve stratejik bağımlılıklardan kaçınmak için “, Brüksel kilidini açmayı duyurdu” 1Pillerin hammaddeleri için güvenli ve rekabetçi bir tedarik zinciri oluşturmak için 8 milyar avro ». “” Komisyon ayrıca, pil üreten şirketlere doğrudan destek sağlama olasılığını da inceleyecek. “Belirtiyor. Sonunda bir bileşen haksız rekabete ayrıldı: önlemlerin alındığı Çin arabalarının yanı sıra, Brüksel Avrupa'da yapılan bileşenleri dayatmak istiyor – bir liste geliştirilecekti.

Avrupa Komisyonu, Ulaştırma ve Çevre için 2030 ve 2035 hedeflerinde sağlam kalmalıdır


Bu eylem planının sektöre izin verip vermeyeceği görülüyor ” ölüm tehlikesi içinde Avrupa Komisyonu Başkan Yardımcısı Stéphane Séjénéné tarafından, bu Çarşamba günü yayınlanan AFP ile yaptığı röportajda zor döneminden çıkmak için. Özellikle Donald Trump ek gümrük görevleri sektörünü de tehdit ettiği için.

Çevre savunma dernekleri açısından, eleştirilen CO2 emisyon kurallarının her şeyden önce gevşemesidir. “Avrupa'da temiz ulaşım” için militan ulaşım ve çevre, örneğin buna inanıyor “ Emisyonlar açısından 2025 hedefine uymak için Avrupalı üreticilere iki yıl daha verme kararı, onları elektrifikasyon yarışına yetişmeye teşvik etmeyecektir. ».

Dikkatleri zaten 2035'te termal otomobil satışlarının yasaklanmasını empoze eden Avrupa düzenlemesinin “inceleme maddesine” dönüştü. Başlangıçta 2026'da planlanan maddenin 3. ve 4. çeyrek 2025'te ilerlediğini söyledi. Bu vesileyle, % 100 “temiz” yeni araçların hedefleri “ayarlanabilir”. T&E France Direktörü Diane Strauss için bir basın açıklamasında belirtildi “ Komisyon 2030 ve 2035 hedeflerinde (tam olarak) sağlam kalmalıdır.e “.

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.
Kaynak :

5 Mart 2025 Çarşamba günü Avrupa Komisyonu Eylem Planı