Bosch'un en iyi motorunu, en yeni ABS'sini ve otomatik şanzımanını test ettik

Yasmin

New member
Bosch Akıllı Sistemin bazı yenileri var. Yeni 5. nesil Performance Line CX motor, ABS'nin Pro versiyonu ve hatta otomatik vites sistemi eShift. Hepsini denedik.



Geçen hafta sonu, bisiklet meraklıları için kaçırılmayacak bir etkinlik olan ve Bosch'un premium motorunun en yeni nesli olan Performance Line CX'i piyasaya sürmesi için mükemmel bir fırsat olan Roc d'Azur sona erdi. Oradaydık ve en yeni motoru tek bir bisiklette değil üç farklı e-MTB'de deneme fırsatımız oldu. Ayrıca Alman markanın ABS sistemindeki güncellemeyi ve en iddialı yeni özelliği olan e-Shift sistemini keşfetme fırsatını da yakaladık. Derslerle dolu üç kırışıklığa bir bakış.

5. nesil Bosch Performance Line CX


Tüm lordlara saygılar. Performance Line CX, piyasadaki en iyi e-bisiklet motoru olarak kabul edilmektedir. Esas olarak üst düzey e-bisikletleri, elektrikli dağ bisikletlerini ve güç arayan bazı kargo bisikletlerini donatıyor. Birkaç hafta önce, yani tam olarak 30 Eylül'de tanıtılan CX'in beşinci versiyonu, tarifi kökten değiştirmiyor: en yüksek gücü veya maksimum torku sırasıyla 600 W ve 85 Nm olarak aynı kalıyor, ancak motor yine de gelişiyor. derinlemesine.

İlk değişiklik, biraz daha kompakt fakat aynı zamanda 100 g daha hafif olan boyutuyla ilgilidir. Önceki üç sabitleme noktasına kıyasla yalnızca iki sabitleme noktası gerektirdiğinden çerçevelere daha kolay entegre oluyor. Üstelik Fransız üretici, üzerinde test ettiğimiz bisikletlerden biri olan Game de Moustache'de, motorun tasarımını kadroda saklamayarak öne çıkarmaya karar verdi.

Bosch Performans Serisi Cx5 incelemesi

© Dimitri Charitsis – Haberler – Bıyık motoru gizlememeyi seçti ve harika görünüyor.

Ancak yeni Performance Line CX'in en büyük özellikleri başka yerlerdedir; çıplak gözle görülemezler. E-bisiklete bindiğinizde, pedal çevirmeye başladığınızda ve dinlediğinizde hissedilirler. Ve aslında ilk gözlem, özellikle “Turbo” modunda, önemli ölçüde daha sessiz bir motorla ilgili. Tırmanışlarda veya motor normalden daha fazla kullanıldığında pedal vuruşlarına eşlik eden küçük ıslık sesi artık ortadan kalktı, Performance Line CX'in ürettiği gürültü önemli ölçüde azaldı.

Sürüş sırasında biraz daha az agresif, daha dengeli bir Turbo moduna da dikkat çekiyoruz. Ancak gerçekte, ek bir optimizasyon ve özelleştirme düzeyine sahip olmak için Flow uygulamasındaki her modun yardımını ayarlamak hâlâ mümkündür. İster Santa Cruz Vala testimizde ister Bıyık Oyununda olsun, bizi bir kez daha en çok şaşırtan Otomatik mod oldu. Esasen yeni kadans sensörleri ve yeni bir IMU (eylemsizlik sensörü) ile bir donanım değişikliği olduğu için gelişmeler orada da görülemiyor, ancak sonuç algılanabilir ve bisikletçinin pedal çevirme frekansına göre modellenen ve daha fazla doğal yardıma dönüşen sonuçtur. unutulmak.

Bosch Performans Serisi Cx4 incelemesi

© Dimitri Charitsis – Haberler – Santa Cruz'da entegrasyon daha gelenekseldir.

Bu değişiklikleri hayata geçirmek için test bisikletlerimiz yepyeni aksesuar ekranı Purion 400 ile donatıldı. Bu, tekerleği yeniden icat etmiyor ancak selefi Purion 200'e göre bir avantajı var: darbelere daha az maruz kalıyor ve dolayısıyla daha az Düşme sonrasında muhtemelen kırılma yaşanacaktır. Dağ bisikletinde bu bir detay değildir. Bu nedenle, ekipman seçiminizde Purion 400'ü tercih etmenizi tavsiye edeceğiz.

Bosch ABS: Profesyoneller için bir Pro modu


Roc d'Azur gezilerimiz sırasında yeni nesil Bosch ABS'yi ve eShift otomatik vites değiştirme sistemini de tanıma fırsatı bulduk.

Bosch Performans Serisi Cx1 incelemesi

© Dimitri Charitsis – Haberler – Bosch'un yeni ABS Pro sistemi.

İlki aslında selefine göre çok az yeni özellik getiriyor, bu arada mükemmel ve geçen yıl hayatımızı kurtardı. Gelişimi aslında yalnızca en talepkar kullanıcıları, özellikle de rekabeti hedefleyen kullanıcıları ilgilendiriyor. Bu, artık ön tekerleğin kilitlenmesini engellemeyen, “Pro” adı verilen yeni bir frenleme modudur. Ne için ? Oldukça basit çünkü pilotluk açısından bu seviyede manevra kabiliyetine ihtiyaç duyan uzman kamuoyunun talebiydi. Şimdiye kadar bu işlevsellik yalnızca 6 km/saatin altındaki hızlarda kullanılabiliyordu. Her durumda Bosch, ABS modu seçimini (pro veya klasik) kullanıcıya bırakıyor; kullanıcı yalnızca özel menüden tercih ettiğini seçiyor.

Bosch Performans Serisi Cx2 incelemesi

© Dimitri Charitsis – Haberler – ABS'miz 5 kez devreye girdi.
eShift: vaatler ve yapılacak bazı ilerlemeler


Test edebildiğimiz Bosch Akıllı Sisteme en son eklenen eShift sistemi. Motorlarına bağlı bu otomatik vites değiştirme sistemini birkaç ortağa sunan Alman firmasının bir yeniliği bu. Geçtiğimiz haftalarda Shimano ve TRP, Rohloff'un da yer aldığı bir listeyi tamamladı. Bizim açımızdan deneyebildiğimiz bir TRP sistemiydi.

Pek çok otomatik şanzımanda olduğu gibi, eShift'in vaadi basittir: Bırakın motosiklet kendi işini yapsın ve artık vites değişikliklerini yönetmeye gerek kalmasın. Kağıt üzerinde çok umut verici, ancak gerçekte ve özellikle dağ bisikletinde, tetiği çok düzenli kullanmak ve hızınıza, araziye ve rakıma uyum sağlamak çok önemlidir. Bosch'un iddiası, bu yüksek hassasiyetli sensörlere yatırım yapmak ve bu parametreleri gerçek zamanlı olarak hesaba katan yardım sunmak için şanzımanını doğrudan motorla ilişkilendirmektir. Yine çok umut verici.

Bosch Performans Serisi Cx6 incelemesi

© Dimitri Charitsis – Haberler – TRP aktarımındaki eShift.

Aslında nedir? eShift'i, sistemi çok düzenli kullanmaya yetecek kadar, yaklaşık 35 km ve 900 m yükseklik kazancı olan güzel bir dağ bisikleti sürüşünde test ettik. Bu, çoğu durumda oldukça tepkiseldir ve yalnızca birkaç ani değişiklikten kaynaklanmıştır. Neyse ki Bosch, bir vites değiştiriciyi entegre ederek sürücünün istediği zaman şanzımanın kontrolünü yeniden ele almasına olanak tanıyor. İkincisi, iki düğmeli bir tetikleyici şeklini alır ve bir arabanın direksiyon simidi kulakçıkları gibi çalışır. Yani dilediğiniz gibi vites yukarı veya aşağı hareket ettirebilmeniz ve otomatik modu geçersiz kılabilmeniz mümkün. Bu, vites değiştirmedeki bir miktar yavaşlığın düzeltilmesini mümkün kılar ancak bu nedenle sürüşün bu yönüne dikkat edilmesi gerekir. Fark ettiğimiz diğer dezavantaj ise sistemin ürettiği gürültüydü. Motor gürültüsünü azaltmak için bu kadar çaba harcamak ve sonunda yalnızca şanzımanı duymak çok yazık. Ancak bunun Bosch için nispeten yeni bir teknoloji olduğunu ve gelecekteki versiyonlarda ilerlemesi gerektiğini bir kez daha aklımızda tutmalıyız. Bu arada eShift'te gözlemlenen performans bize çok ilginç geldi ve Bosch'un sistem tercihleri de oldukça anlamlıydı.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.