bir elektrikli istasyon vagonunda, bir sedandan daha mı iyi?

acidizing

New member
Üreticilerin SUV'lara olan koşulsuz sevgisi bunu zorunlu kılıyor, elektrik istasyon vagonları nadir hale geliyor. Çok nadir. Volkswagen ve ID.7 Tourer'dan sonra sadece BMW'nin i5 Touring ile gelişini sayıyoruz. Bunlardan sadece iki tane var ve Mercedes hala EQE konusunda atılım yapmış değil. Yalnızca E Sınıfı, istasyon vagonu olarak mevcuttur, ancak yalnızca termal ve hibrit versiyonları mevcuttur. Aynı hikaye, V60 steyşın vagonu halihazırda belirli pazarlardan çekilirken, henüz bu adımı atmayan Volvo için de geçerli.

Ancak sedanlar ve istasyon vagonları, elektrik motorlarının entegrasyonu açısından keyif verici. Zeminin altında pilleri yerleştirmek için yer var ve yerden yükseklik, üreticileri gövdeyi sıkılaştırmaya ve tüm konforu ortadan kaldırmaya zorlayacak kadar yükseltilmiyor. Hayal kırıklığı yaratan bir iX2 ile karşı karşıya kalan ve özellikle başarılı bir i5 sunan BMW'de bu ayrım açıkça görülüyor. Tek kusuru: uzun yolculuklara davet etmeyen, daha az şımartılmış arka koltuklar.

Bmw I5 Touring Electric Emlak Test Süresi

5,06 m uzunluğundaki yeni BMW i5 Touring, sedanın boyutlarını değiştirmiyor. Hala Mercedes E Sınıfı Break'e 11 cm daha uzun süre yapışıyor © 01net

Yeni i5 Touring daha iyisini yapabilir mi? Figürüyle her şey yolunda gidiyor. Almanya'da Münih ile Ingolstadt arasında bir gün denedik. Sedan'da olduğu gibi BMW bize direksiyonu verdi. eDrive40 ve M60 xDrive versiyonları. İlki arka tekerleklere şanzımanla 340 bg güç üretirken, ikincisi dört tekerlekten çekişle 601 bg güç sunuyor. Taban fiyatları farklılık gösteriyor 77.700 Euro'dan 109.000 Euro'ya.

2024 BMW i5 Touring'in bagajı


BMW, i5 Touring'in boyutlarını değiştirmedi. Bu nedenle hâlâ sedandakiler kadar önemlidirler. SAHİP OLMAK 5,06m uzunluğunda ve 1,9 m genişliğinde, 5 Serisinin en heybetli nesliyle karşı karşıya olduğumuzu söylemeye gerek yok. Ve steyşın vagon da bir Mercedes E-Serisi Estate'i 11 cm'ye eşdeğer bir farkla aştığı için hiç de önemsiz değil.

Bmw I5 Touring Electric Emlak Test Gövdesi

Yeni BMW i5 Touring'in 570 litrelik bagajı termal veya hibrit olarak 5 Serisi kadar iyidir. Hem yeni hem de eski nesil hakkında © 01net

Bu kadar uzun bir otomobille sedan versiyonunda sunulan 490 litreden daha iyisini yapmamız gerekiyordu. Yeni BMW i5 Touring, arka tavanıyla birlikte şu özellikleri sunuyor: 570 litrede 80 litre daha fazla. BMW, hibrit ve termal versiyonlarında Seri 5 ile aynı kapasiteye sahip olduğunu ve aynı zamanda eski nesil Seri 5'in kapasiteleriyle de aynı olduğunu iddia ediyor. Rakipler arasında Tesla ve S Sınıfı'ndaki 800 litrelik kapasitesiyle hala daha iyisini buluyoruz. . Ancak piyasada bulunan diğer tek elektrikli istasyon vagonu olan Volkswagen ID.7 Tourer ile karşılaştırıldığında BMW i5 Touring daha iyi performans sergiliyor (545 litre).

Maksimumda yükleme kapasiteleri Arka koltuk katlandığında 1.700 litre. Bu değer diğer motorlarla ve önceki nesil Series 5 Touring'le hâlâ aynı. Zeminin altında şarj kablolarını saklamak için ikinci bir seviye mevcuttur. Ancak kaputun Alman steyşın vagonunun elektrik motorunu barındırdığı ön taraftaki bagaja güvenmeyin. Elektrikli bagaj kapağının açılmasının yalnızca bir seçenek olarak, 1.200 Euro karşılığında mümkün olduğunu unutmayın.

Bmw I5 Touring Arka Koltuk Testi

Yeni i5 Touring'in olumsuz noktası: arka koltukların sırt dayanaklarının hâlâ çok dik olması ve destekten yoksun olması © 01net
BMW i5 Touring'in arka kısmında hiçbir değişiklik yok


Bu 2024 BMW i5 Touring'i test sürüşüne çıkarmak için arka koltukları denemek için sabırsızlanıyorduk. BMW'nin virajı dönmesini beklediğimiz noktanın burası olduğunu söylemek lazım. Daha büyük bir bagaja ek olarak, station wagon versiyonunun arka koltuklarda daha fazla çalışma sağlamasını istedik. Ancak sonuç bizi hayal kırıklığına uğrattı. 2,99 m dingil mesafesine ve 1,90 m genişliğe rağmen hala pişmanız çok dikey sırt dayanakları, kısa bir koltuk ve yanal desteğin olmaması arka koltuklarda.

Yani evet, i5 bir i7 değil, ancak birkaç derece daha fazla yaslanma ve bacaklar için daha uzun koltuklarla deneyim çok daha iyi olabilirdi. Özellikle beri rahatlık var, havalı süspansiyon (tüm versiyonlarda standart), kontrollü amortisör ve arka tekerlekten yönlendirme ile donatılmış modelimizde. Yuvarlanma neredeyse algılanamaz ve düşük hızda bile gerçek bir uçan halı üzerinde sürüş hissine kapılıyorsunuz. Hepsi de BMW'nin sportif karakterini unutmamak için oldukça sağlam bir gövdeye sahip.

Bmw I5 Touring Electric Emlak Testi Öncesi

Ön kısım BMW i5 ile i5 Touring arasında değişmiyor. Bu nedenle, parlak çerçeveyle çevrelenmiş heybetli ızgarayı görüyoruz © 01net
BMW i5 Touring: Sedanla karşılaştırıldığında 3 fark daha

Açılır tavan


Daha büyük 80 litrelik bagajın yanı sıra yeni BMW i5 Touring'de gerçekte neler değişiyor? Kabindeki tek fark cam tavanda. Sedan'ın aksine, açılır tavan seçeneği artık mümkün değil. Yeni BMW i5 Touring 50 kilo daha ağırdır ve BMW, 5 Serisinin tüm versiyonlarında kullanılan modüler platformuna daha fazla ağırlık eklememeye karar vermiş olabilir. Aynı şey. üstelik artık bağımsız bir açıklığa sahip olmayan arka cam için. Bir ilk.

Gerisi tamamen aynı. BMW, i7'ye getirilen öğeleri ve özellikle de sürüş modlarına bağlı olarak gösterge paneli aracılığıyla bir kapıdan diğerine giden, parlak ve renkli bir şerit olan Etkileşim Çubuğu'nu entegre etti. Üzerinde klima veya kapı kilidi kontrolleri için fiziksel düğmelerin yerini alan birkaç dokunma bölgesi var. Öte yandan BMW, Mercedes'ten farklı olarak yolcuya özel bir ekran olmaksızın dijital deneyimi 14,9 inçlik merkezi bir ekranla sınırlandırıyor.

BMW müşterilerinin çok sevdiği iDrive tekerleği hâlâ yerinde ve dokunmatik kontrolleri kullanmak zorunda kalmadan ekrandaki farklı menüler arasında gezinmenize olanak tanıyor. Bundan faydalanmalıyız: BMW bunu gelecekteki ürün gamından çıkarmaya karar verdi ve bu durum elektrikli SUV serisinde de başladı. Üreticinin, arabayı kullanmanın ergonomisi açısından bir engel olmaya devam eden ekranlarının arayüzünü basitleştirmeyi başardığını gerçekten umuyoruz.

Bmw I5 Touring Electric Emlak Testi Edrive40

© 01net
2024 BMW i5 Touring'in menzili


Sedanla karşılaştırıldığında 50 kilo daha eklenecek ve bu da özerkliğe küçük bir etki yapacak. Bir şeyden bahsediyoruz on beş kilometre daha az WLTP döngüsü ölçümlerine göre. Karışık bir çevrimde, 17 kWh'den daha azını yapmak her zaman zor olacaktır ve bunun yerine ortalama 19 kWh'yi hedeflemelisiniz. Otoyolda tüketim 24 kWh'ye çıkacak. Sonuçta 81,2 kWh bataryaya rağmen yeni BMW i5 Touring bundan fazlasını yapamayacak. Karma bisiklette 430 kilometre, otoyolda 330 kilometre.

Şu anda BMW'nin tüm elektrikli modelleri gibi, yeni i5 Touring de 400 volt mimariye dayanıyor. Bavyeralı marka 800 voltta bir gelecek duyurursa yine de sabırlı olmanız gerekecek. Ama şimdiden elektrikli istasyon vagonu bunu mümkün kılıyor 205 kW'a kadar şarj 30 dakikadan kısa sürede %10 ila %80 şarj için en yüksek güçte. AC şarjı da 22 kW'a ulaşabilir, ancak belirli kablo seçeneği için ödeme yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde maksimum AC şarjı 11 kW'tır.

Bmw I5 Touring İç Mekan Testi

M60 xDrive'da olduğu gibi eDrive40'ta da yeni BMW i5 Touring, ele tutuşu özellikle hoş olan bir direksiyon simidinden faydalanmaya devam ediyor. Elektrikli istasyon vagonu yolda başarılıdır © 01net

Sonuçta yeni BMW i5 Touring'in ağırlığı eDrive40 versiyonunda 2.180 kilo, M60 xDrive versiyonu ise 2.255 kilodur. Bir tarafta 340 beygir gücü, diğer tarafta 601 beygir gücü ile i5 Touring'in yetenekli olduğu açık. Özerklik konusunda ikisi arasında seçim yaparken, menzili neredeyse 50 kilometre azaltan M60 xDrive yerine eDrive40'ı açıkça tercih edeceğiz. Özellikle i5 Touring eDrive40 daha çevik olacağından ve özellikle güçlü kalacağından.

İstasyon vagonu için 1.500 Euro daha fazla


BMW, i5 Touring ve klasik i5 arasında 1.500 Euro daha fazla ücret alıyor. Station wagon versiyonu bu nedenle daha pahalı ama katalog fiyatlarına baktığınızda fark pek göze çarpmıyor. i5 Touring eDrive40'ta 77.700 Euro'dan, i5 Touring M60 xDrive'da ise 109.000 Euro'dan başlıyoruz. İki motor arasında taban fiyat üzerinden 31.300 Euro fark var. Seçenek paketleri eklemek için diğer iki sonlandırma seviyesi daha mevcut: M Sport kaplama (temel versiyona göre +4.350 euro) ve M Sport Edition (temel versiyona göre +3.300 euro).

Bmw I5 Touring Elektrik Emlak Testi

© 01net

M60 xDrive sürümündeki i5 Touring için yalnızca M Sport Edition kaplamanın mevcut olduğunu unutmayın. Müşteriler bu kaplamayla standart olarak Drive Assist Plus'tan yararlanabilecek. M Sport kaplamayla siyah tavan barlarına, M Sport dış unsurlara, 19 inç jantlara, 8 mm alçaltılmış spor şasili Direct Drive süspansiyonlara ve hatta Alcantara döşemeye ve M direksiyon simidine sahip oluyorsunuz. Panoramik cam tavan seçeneği için 1.700 Euro'ya güvenmeniz gerekiyor. 22 kW'lık hızlı AC şarjı 1.250 Euro'ya, arkadan yönlendirmeli Pro adaptif süspansiyonun fiyatı ise 2.500 Euro'ya sunuluyor.

5 Serisi Touring'in diğer motorlarıyla karşılaştırıldığında elektrikli i5 Touring açıkçası en pahalı olanı. İçinde dizel 520d, 66.600 Euro'dan başlıyor 197 hp ve 8 ileri otomatik şanzımanla. 69.200 Euro karşılığında aynı motorun dört tekerlekten çekişli xDrive versiyonu da mevcut. Diğer motorların da onu takip edeceği kesin ama henüz detayları ve fiyatları bilmiyoruz. Bunların arasında başka bir elektrikli versiyon da var: 394 hp ve dört tekerlekten çekişli xDrive40.

Özet: Yeni 2024 BMW i5 Touring'in değeri nedir?


BMW, i5'in station wagon versiyonunda pek bir değişiklik yapmıyor. Ve bu sürpriz değil. Henüz, arka koltukların daha misafirperver olmasını isterdik ve bu yeni elektrikli istasyon vagonunun 5,06 m uzunluğunun keyfini daha onurlu bir şekilde çıkarın. Bununla birlikte, her şeyden önce BMW'nin eski 5 Serisi Touring'de sunduğuyla eşleşen 570 litrelik daha büyük bir bagaja sahip olacağız. Elektrikli otomobilin tamamlayıcısı piyasada sürüşü en keyifli olanlardan biri, en konforlu ve aynı zamanda en karakterli. Eğer bu sınırlı özerkliktirHala yüksek tüketim nedeniyle i5 Touring'i 5 Serisinin diğer versiyonlarına tercih etmek için her türlü neden var.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
2024 BMW i5 Touring


€77.700


Not Bmw I5 Touring





En

  • Sedandan 80 litre daha fazla bagaj
  • Yolda her zaman mükemmel
  • 400 volt mimarisine rağmen hızlı şarj
Daha az

  • Arka koltuklar
  • Sınırlı özerklik
  • Hala karmaşık dijital deneyim