Avrupa'nın Airbus bataryası ACC neden fabrikalarını kapattı?

accur

New member
Avrupalı akü devi, Almanya ve İtalya'daki dev fabrika projesini ani bir durma noktasına getiriyor.



Bu özellikle şaşırtıcı bir duyuru. Stellantis, Mercedes ve TotalEnergies gibi şirketlerin oluşturduğu Avrupa konsorsiyumu ACC, iki NMC pil üretim tesisinin inşaatının durdurulduğunu duyurdu. Avrupa boyutu ve kapsamı nedeniyle bataryanın Airbus'u olarak nitelendirilen ortak girişim, başlangıçta bu fabrikaları sırasıyla Opel ve Fiat'ın Kaiserslautern (Almanya) ve Termoli'de (İtalya) tarihi yerlerinde inşa edecekti.

2025 ve 2026 yıllarında faaliyete geçecek olan iki tesisin, konsorsiyumun çeşitli markalarına NMC (Nikel – Manganez – Kobalt) tipi pil üretimi yapması planlanıyordu. Automotive Cells Company (ACC), elektrikli otomobil satışlarındaki artışın gerçek olduğu ve Avrupa'da üretilen pillerin tedarik ihtiyacının hiç bu kadar yüksek olmadığı bir dönemde yapılan bu duyuruyla şaşırttı. Aslına bakılırsa, ACC pilleri, diğer şeylerin yanı sıra, şu anda Çin pilleriyle donatılmış belirli modellerin karbon ayak izini iyileştirmeyi ve böylece onları yeni ekolojik bonustan yararlanmaya uygun hale getirmeyi mümkün kılmalıdır. Bu nedenle şu soru ortaya çıkıyor: ACC neden planlarını gözden geçirmeye karar verdi?

Stratejik ve teknolojik değişim


Airbus'ın batarya için öne sürdüğü ilk sebep, “teknolojik pivot” yapma isteği. Rapor ettikleri şey bu yankılar veAFP ACC'nin genel sekreteri Matthieu Hubert'i sorgulayabilenler. Yetkili, “ACC, düşük maliyetli araçlara yönelik değişen pazar talebine yanıt olarak portföyüne yeni, düşük maliyetli hücre kimyasalları eklemek için akü tedarik stratejisini uyarlıyor” diyor, ancak bunun için ne gerekiyor? sonucuna vardı mı?

Somut olarak şirketin kararının bu iki yeni tesiste üretilecek pilin türüyle doğrudan bir ilişkisi var. Ancak LFP (Lityum – Demir – Fosfat) kimyasına dayalı teknoloji, daha uygun maliyetli bir alternatif olan NMC hücrelerine kıyasla zemin kaybediyor. Bu nedenle, yönetici “bu karar, özellikle daha ucuz ürünlere yönelik olmak üzere pazar talebinin gelişimiyle bağlantılıdır” şeklinde beyanda bulunduğunda, ACC'nin LFP'ye veya geleneksel NMC'den daha uygun fiyatlı başka bir kimyaya yönelmeyi düşündüğü anlaşılmalıdır. Ancak bu stratejik değişim parmak şıklatılarak gerçekleştirilemez. Bunun için “yeni bir araştırma aşaması” ve ancak “2024 sonu veya 2025 başında” gerçekleşecek yeni bir takvimin oluşturulması gerekiyor.

Acc Pil Fabrikası Fransa

© ACC
Daha az elverişli bir ekonomik bağlam


NMC teknolojisinden LFP'ye doğru yön değişikliği, ACC'nin bu muhteşem kararı açıklamak için öne sürdüğü tek neden değil. Şirket, ekonomik ve politik bağlamın da daha az sakin olacağını iki örnekle açıklıyor. Birincisi, Avrupa'da elektrikli otomobil satışlarındaki artışın beklenenden daha yavaş olduğu gözlemi. Benimseme oranı artıyor, ancak yavaş bir hızda.

Satın alma yardımlarının azalmasıyla bu durum daha da kötüleşebilir. Bu nedenle, Fransa'da ekolojik bonus, daha kısıtlayıcı olmasının yanı sıra düzenli olarak azalmaktadır. Almanya'da yardımların geçen sonbaharda sona ermesi, uzmanların sektördeki bu yavaşlamayı açıklamak için öne sürdüğü nedenlerden biri.

Airbus bataryası konusunda endişelenmeli miyiz?


Öte yandan ACC, bu radikal karara rağmen Fransız giga fabrikasının yükselişini teyit etmek istiyordu. ACC'nin açtığı ilk fabrika olan Billy-Berclau/Douvrin tesisi, planlandığı gibi ikinci bir üretim hattıyla donatılacak. Peugeot e-3008 için 2024 yılı sonunda satılan modellerde kullanılacak olan yeni bataryanın yanı sıra gelecek yıl piyasaya sürülecek olan 98 kWh versiyonun da özellikle bu fabrikada üretilmesi gerekiyor. elektrikli SUV.
Buna rağmen Avrupa'da üretilen aküyü bünyesinde barındıracak olan bu firma için bu durum ciddi bir aksilik. Bir hatırlatma olarak, Şubat ayında ACC'nin bu iki yeni üretim tesisini kısmen finanse etmek için 4,4 milyar avroluk kredisi vardı. Aslında bu katkı tek başına önümüzdeki yıllarda Avrupa çapında planlanan dokuz ACC üretim bloğundan dördünün finansmanı içindi. Ancak ortak girişim sektörde ekstra ihtiyatlı davranan tek oyuncu değil. Karşılaştırma yapmak gerekirse, Çinli Svolt şirketi birkaç gün önce Almanya'daki ikinci devasa fabrika projesinden vazgeçtiğini duyurdu.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

yankılar