Anahtar 2'nin kaputunun altında, ciddi mi ama yeterli mi?

accur

New member
Nintendo, Anahtar 2'nin teknik sayfasının katı minimumunu ortaya çıkarmaktan memnundu. Konsolun lansmanı yaklaşırken (5 Haziran için), nihayet cihazın özellikleri hakkında daha net bir fikrimiz var.



“NVIDIA tarafından üretilen kişiselleştirilmiş işlemci”: Bu tek somut bilgi Nintendo çipini vermek istiyor Anahtar 2. Siktir et Dijital dökümhane Kazmaya gitti ve konsol bileşenleri hakkında teknik bilgiler buldu.

Anahtar 2 için Terzi Yapılmış Bir İşlemci


Anahtar 1 işlemci, büyük bir değişiklik yapmadan “temel” bir NVIDIA X1'dir. Switch 2 çipi, kalbi, özellikle otomobil ve robotiklerde, başlangıçta yerleşik kullanımlar için tasarlanmış bir mimariden türetilmiş bir T239 olan Amerikan Yarıiletkenleri devi tarafından özel bir modeldir.

Yeni konsolun işlemcisi, altısı geliştiriciler için mevcut olan 8 Cortex A78C çekirdeğine sahiptir (diğer ikisi sistem için ayrılmıştır). Bu kol kalbi 2020'ye kadar uzanır, çok yönlü performans üzerinde aksanla ultra noktalı veya çoklu görev yoğun kullanım cihazları gibi zamanın zorlu cihazları için tasarlanmıştır. 5 yıl sonra, yoldan çıkabilir, ancak bu teknik sayfanın geri kalanını saymadan.


Anahtar 2 çipinin temel frekansı taşınabilir modda 1.1 GHz ve dock modunda 998 MHz'dir, bu biraz şaşırtıcıdır. Dijital dökümhane bu farkı açıklamaz. Konsol, belirli durumlarda, frekansı 1.7 GHz'e kadar itebilir.

Grafik devresi, NVIDIA RTX 30 kartlarındaki ile aynı olan ampère mimarisine dayanmaktadır. GPU, 1.536 CUDA çekirdeği ve taşınabilir modda 561 MHz, rıhtım modunda 1.007 MHz'dir. Bazı durumlarda, frekans 1.4 GHz'e yükselebilir. Çip, mobilde 1.71 TFLop (teraflop) ve iskelesinde 3.07 TFLop üretir. Bir hatırlatma olarak, 1 anahtar 1, moda bağlı olarak 0.236 ve 0.393 TFOP arasında görüntülenirken, buhar güvertesi 1.6 TFLOP civarındadır.

Nintendo Switch 2 İncelemesi (64)

Cyberpunk 2077 © Haberler

Kağıt üzerinde, Anahtar 2, hem taşınabilir modda hem de docké modunda anahtar 1'e kıyasla GPU gücünün 7'den fazla çarpılır. Cuda çekirdeklerinin sayısı da 256'dan 1.536'ya kadar patlarken (× 6), eşdeğer frekansta çok daha verimli olan çok daha yeni bir mimariden (Amper'e karşı Maxwell) yararlanır. Açıkçası, bir PS5'in 10.2 TFLOP'larından ve hatta PS4 Pro'nun 4.2 TFOP'sinden çok uzaktayız!

Ancak, teraflopları bir konsolla bir PC veya başka bir oturma odası makinesiyle karşılaştırmanın artık bu aşamada mantıklı olmadığını unutmayın. Mobil cihazlar dünyasında, bellek bant genişliği, yazılım optimizasyonu seçenekleri ve enerji verimliliği, ölçekte kağıt üzerinde görüntülenen tek ham güçten çok daha ağırdır.

Oku Nintendo Switch 2: Başarılı Dönüşüm oynadı
Bellek tam olarak, bunun hakkında konuşalım: Anahtar 2, 12 GB RAM LPDDR5X (oyunlar için kullanılabilir 9 GB dahil) içerir. Bu, geliştiriciler için 3.2 GB dahil olmak üzere 4 GB RAM'den memnun olan Switch 1'e kıyasla önemli bir değişikliktir. Video oyunları için sermaye olan bant genişliği, moda göre değişir: docké'deki 102 GB/s, dizüstü bilgisayarda 68 gb/s. LZ4 dosyalarının CPU'yu istemeden açma sürelerini azaltmadan açmasından sorumlu bir dekompresyon donanım motorunun (FDE) varlığına dikkat edin.

Ekranın diyagonali 1080p'de 7,9 inçtir, burada şaşırtıcı değildir, HDR10'u ve 120 Hz'e kadar değişken bir yenileme hızını (VR) destekler. Ancak yalnızca entegre ekranda, VRR en azından HDMI çıkışında etkin değildir.

Switch 2 ayrıca DLSS'yi (3.x'e kadar DLAA sürümlerine kadar) ve Ray izlemesini, dizüstü bilgisayarda 10 gigaray ve 20 gigaray/saniye docké modunda destekler. Şimdiye kadar sunulan hiçbir oyun, muhtemelen kaynak kısıtlamaları nedeniyle bu etkileri kullanmıyor gibi görünüyor. Ancak yıllar geçtikçe, belki de geliştiriciler bu kapasitelerden, ilk etapta Nintendo'dan yararlanabilecekler.

Oku Switch 2: CyberPunk 2077, DLSS, AI'nın Performansın Kurtarılmasında Kullanımını Uyar
Bir oyun için ses ve video arkadaşlarıyla sohbet etmenizi sağlayan GameChat işlevi, çok fazla kaynak tüketir. Öyle ki, üretici geliştiricilere canlı vokal oturumlarına ihtiyaç duymadan bu yükü simüle etmek için bir araç sağlıyor. Umarım bu kaynakların bu kaynakları kullanmasına izin verecek olan bu anlaşmazlığı Nintendo sosu ile tamamen devre dışı bırakmak mümkündür.


Şimdiye kadar en önemli yayıncılar için ayrılmış olan geliştirme kitleri, geliştiriciler arasında çok daha geniş dolaşımda. İlk oyunlar, Anahtar 2'nin potansiyeline somut bir genel bakış sunacaktır.

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.