AMD'nin FSR 3.1'i Bu Beş Oyunda İlk Kez Tanıtıldı

Yasmin

New member
AMD'nin FidelityFX Super Resolution 3.1'ini nihayet makinenizde deneyebilirsiniz. Şirketin yükseltme teknolojisinin bu son sürümü, bir öncekine göre iki büyük değişiklik getiriyor.



FSR (FidelityFX Süper Çözünürlük) AMD'den video oyunlarında sunulan önde gelen yükseltme teknolojilerinden biridir. Şirket geçen Mart ayında FSR'nin 3.1 sürümünü tanıttı; artık bunu beş oyunda deneyimleyebilirsiniz.

Beş PlayStation yapımı


Söz konusu beş başlık şunlardır:

Tsushima Hayaleti YÖNETMEN KURGUSU
Horizon Yasak Batı Tam Sürümü
Marvel'ın Örümcek Adamı: Miles Morales
Marvel'ın Örümcek Adamı Yeniden Düzenlendi
Ratchet & Clank: Rift Apart

Bu yılın başlarında GDC'de açık kaynaklı yükseltme teknolojimize önemli iyileştirmeler getiren AMD FSR 3.1'i duyurmuştuk.

Bugün, duyurmaktan heyecan duyuyoruz #FSR 3.1 sürümü şu anda beş harika başlıkta mevcut ve yakında daha fazlasına da gelecek.

Ayrıntılar: https://t.co/D88ezLkgQ2 pic.twitter.com/GfiGnyQlCz

— AMD Radeon (@amdradeon) 27 Haziran 2024
AMD, altıncısı God of War Ragnarök'ün önümüzdeki Eylül ayında piyasaya sürüldüğünde böyle bir destek sunacağını duyurdu. Ratchet & Clank: Rift Apart'a gelince, FSR 3.1'in tanıtımı için bir model görevi gördü. Şirket, en son sürümü FSR… 2.2 ile karşılaştıran yukarıdaki kısa tanıtım videosunda bu başlığı tekrar kullanıyor! FSR 3.0 ile FSR 3.1 arasındaki farkın görsel kalite açısından çok belirgin olmadığı örtülü kabulü mü?


Bahsi geçen yapımların ortak noktası hepsinin PlayStation Publishing LLC tarafından yayınlanıyor olması; ve God of War hariç hepsi – en azından kısmen – Nixxes Software tarafından geliştirildi. Her oyunun güncellemesine eşlik eden duyuru mesajlarında stüdyo, FSR 3.1'in dağıtımı için AMD ile yakın işbirliği içinde çalıştığını belirtiyor. Metinler ayrıca bu sürümün getirdiği ana iyileştirmeleri de vurguluyor.

FSR 3.1'in getirdiği iki temel değişiklik


FSR'nin bu sürümünün, titreme ve gölgelenmeyi önemli ölçüde azaltarak görüntü kalitesini iyileştirmesi bekleniyor. Ayrıca iki özellik daha sunuyor.

Birincisi, yerel bir AA modunun eklenmesi, yani yükseltme olmadan kenar yumuşatma.

İkincisi ise ölçeklendirme teknolojisinin kendisi yani FSR ile Frame Generation adı verilen görüntü oluşturma sistemi arasındaki ayrılıktır. AMD, başlangıçta FSR 3'ün içinde yer alan bu iki bileşeni ayrıştırarak, Çerçeve Oluşturma Intel'in XeSS ve NVIDIA'nın DLSS'i ile.

Somut olarak bu, grafik kartları GeForce RTX 40 Serisi için ayrılmış DLSS FR'ye izin vermeyen GeForce RTX 20 veya RTX 30 Serisi sahiplerinin yanı sıra Arc Alchemist GPU kullanıcılarına da izin verecektir – Intel, kendi ürünüyle FR sunmamaktadır. XeSS – AMD'nin FR'sini GPU için tasarlanmış ölçeklendirme teknolojisiyle birleştirerek bu boşluğu doldurmak (FSR'yi kullanmak zorunda kalmak yerine) Çerçeve Oluşturmaşu ana kadar olduğu gibi).

Son olarak AMD şu anda FSR 3 ile uyumlu 60 oyun olduğunu iddia ediyor – veya yakında olacak. Soru ne zaman; örneğin bu listede yer alan Cyberpunk 2077 hala FSR 2.1'de takılı kalmış durumda. Kısacası, bu büyük ölçüde geçici bir liste.

Buna ek olarak, FSR 3, geçen yıl piyasaya sürülmesinden bu yana, 60 mevcut ve yakında çıkacak oyunlarla büyük çapta benimsendi. resim.twitter.com/7M77vl6s5S

— AMD Radeon (@amdradeon) 27 Haziran 2024
🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

AMD