Air France yeni bir havayolu almak istiyor

Yasmin

New member
Her şey Air France-KLM Grubu ve Lufthansa arasındaki müzakerelere bağlı olacaktır. Havayolu Air Europa, British Airways ve Iberia'nın ana şirketi IAG tarafından satın alınmalıdır, ancak Avrupa Komisyonu, rekabetçi bir durumdan kaçınmak için çok katı koşullar istemişti.



İspanya'da Air Europa, Lufthansa'dan sonra hisselerinin % 51'ine kadar yeni bir alım aldı. Havayolu, 475 milyon avro olan şirketin borcunu sürdürmeyi taahhüt etmenin yanı sıra, dosyasında 300 milyon avroya kadar bir ödeme öneren Paris grubu Air France-KLM'nin gözünü çekti. Bugüne kadar, sahibi olan İspanyol hükümeti, bu meblağı Covid-19'un pandemi sonrasında kredi şeklinde ödemişti.

Turizm ve hava taşımacılığı sektöründe uzmanlaşmış bir İspanyol konglomerası olan Globalia Corporación Empresarial SA tarafından tutulan % 80'i Air Europa, tam bir İspanyol şirketidir. Palma de Mallorca'da bulunan ve 1997 yılında Juan José Hidalgo tarafından kurulan Globalia Corporación Empresarial SA şu anda hisseleri British Airways, Iberia, aynı zamanda Vueling, Aer Lingus ve seviyesine sahip IAG (International Airlines Group) ile paylaşıyor.

Air Europa Şirketi

© Air Europa
Latin Amerika'ya düşük maliyet ve çoklu uçuşlar


Ana şirket Air Europa ile Avrupa'da birçok uçuş işletti, aynı zamanda Latin Amerika'da Buenos Aires (Arjantin), São Paulo (Brezilya), Lima (Kolombiya), Karakas (Venezuela), fakat Cancún (Meksika) veya HaVana (Küba) ile birçok uçuş işletti. Air France-KLM için, çoğunluk eşitliği, bu uzun mesafeli teklifi düşük maliyetli fiyatlarla getirmenin bir yolu olacaktır, burada Fransız grubunun sadece mahkeme ve orta kurşun (Transavia) aracılığıyla düşük maliyeti bildiği.

2024'te Air Europa, 12 milyon yolcu ile ayette yıllık bir egzersizi %4,4 artışla kapattı. Geliri %6 arttı. Filosu yaklaşık elli uçaktan oluşuyor ve aralarında 737-800 ve 787 Dreamliner, ortalama 787-9 yaşları da dahil. 737-800'ünün yerine, Air Europa 737 Max 8 için Boeing'den 20 uçak yerleştirmişti. Teslimatlar geçen yıl başladı.

Havayolunda konsolidasyon orada durmayacak, çünkü IAG, Lufthansa ve Air France-KLM, Portekiz şirketi Tap Air Portekiz'in başka bir dosyasında destekliyor olabilir. Avrupa Komisyonu'nun IAG'de zaten zor koşullar elde etmiş olan ve daha sonra %20 hissesini artırmak isteyen nasıl tepki vereceği görülmeye devam edecek. Bunlar arasında, Air Europa uçuşlarının 40 veya hatta % 52'sini rekabete satma yükümlülüğü. Dosyadaki çekilmesini ne açıklamalı?

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.
Kaynak :

Hava dergisi