560 km menzile sahip şık bir elektrikli SUV olan Kia EV3'e bindik

Yasmin

New member
Kia EV9'un tasarımını seviyorsunuz ama devasa boyutları garajınıza sığmasına engel mi oluyor? Kia'nın sizin için bir çözümü var: EV3. Adının düşündürdüğünün aksine bu araç önceki modelden üç kat daha küçük değil ancak yine de Kore aile SUV'sinin kompakt bir versiyonu olarak düşünülebilir. Her durumda, Koreli üretici elektrikli atılımını bu modelle sürdürmeye karar verdi ve doğal olarak EV3, Kia'nın yoğun olarak güvendiği bir araç. Tasarımı, teknik özellikleri, teknolojik özellikleri, Kia'nın en yeni %100 elektrikli SUV'sine dair her şeyi sizlere anlatıyoruz.


Tasarım: İyi tasarlanmış SUV


Oldukça kendine özgü estetiğinden bahsetmeden EV3 hakkında konuşmak zor. EV9 ile bağlantısı elbette açık ama bu konuda söylenecek tek şey bu değil. Elbette “bebek EV9”dan bahsetmek mümkün ancak genel anlamda estetik kodları benzerse EV3’ün de yolcu kabini dahil kendi argümanları var.

Kia Ev3 6

© Maeva Arnaud – Kia EV3

EV9'da olduğu gibi dış tasarım da Karim Habib'e ait. Kanadalı sürücü, Kia'nın yeni görsel kimliğinin pek çok unsurunu entegre ederken bu kompakt SUV'un çizgileriyle zıtlıklar üzerinde oynamaktan keyif aldı. Bunlardan en önemlisi EV3'ün ön yüzü ve özellikle burnu ve optikleri ile ilgilidir. Bu, araca ilgi çekici ve sportif bir görünüm kazandıran ünlü “Kaplan Yüzü”dür. Bu ön yüz, tavan hattının çok uzağa dalmasını sağlayan ve uzun bir spoyler ile biten yuvarlatılmış bir arka kısım ile son derece ayrıntılı yan ve uçlarla tamamlanıyor.

Kia Ev3 4

© Maeva Arnaud – Kia EV3

Her şey özellikle orijinal, ama her şeyden önce çok grafik. EV3'ü, ağabeyi EV9 dışında başka bir SUV ile karıştırmak kesinlikle imkansızdır. İkincisinin, özellikle özenle hazırlanmış estetiği sayesinde elde ettiği başarıyı bildiğimizde, “mini” versiyonun ikna edebileceğinden pek şüphemiz yok.

Kia Ev3 3

© Maeva Arnaud – Kia EV3

EV3'ün tüm biçimlerinin sadece gösteriş olduğuna inanmak yanıltıcı olacaktır. Markanın baş tasarımcısı Karim Habib'in de bize doğruladığı gibi, bu kontrast oyunu araca ve özellikle de aerodinamiklerine hizmet etmek için kullanılıyor. Böylece, arkadan biraz daha geniş olan ızgarası ve uzun spoyler tarafından uzatılan dalgalı tavanı sayesinde EV3, bir SUV için oldukça onurlu bir rakam olan 0,267'lik bir Cd (sürükleme katsayısı) göstermeyi başarıyor. Özerklik adına yapılan bu çalışma, “elmas” adı verilen neredeyse dolu jantlara sahip tekerleklerin sonuna kadar devam ediyor.

Her zaman daha fazla ekran


İçeride tasarım daha az cesur ama yine de yenilikçi. EV3'ün kapısının önünden geçtiğinizde ilk gözlemlediğiniz şey, yolcu bölmesinde sunulan alandır. Bu noktada devasa bir orta konsolun olmayışı bir nimet. Geri kalanı için göz, çoğu zaman olduğu gibi, ön panelin üstündeki devasa “panoramik ekrana” çekiliyor. Aslında aynı camın arkasına yerleştirilmiş üç ekranın birleşimidir. Enstrümantasyon için olan ve medyaya ayrılmış olanın köşegeni 12,3 inçtir. Bunlar, klima ayarlarına ayrılmış 5,3 inçlik dikey formatta başka bir ekranla ayrılır. Ancak Kia'nın aklına sürücü dışında çoğu zaman görünmeyen dördüncü bir tane eklemek de geldi. Bu, ön cam seviyesinde konumlandırılan ve aynı zamanda 12,3 inçten fazla uzanan ve büyük miktarda bilgi görüntülemesine olanak tanıyan baş üstü gösterge ekranı veya HUD'dur.

Kia Ev3 2

© Maeva Arnaud – Kia EV3

Genel olarak konuşursak, üretici büyük oranda geri dönüştürülmüş malzeme kullanmaya özen gösterse de EV3'ün iç kısmına iyi bakılıyor. Ekolojik faydaları olmasına rağmen her zaman en iyi sonucu vermediğini bildiğimiz malzemeler. Burada durum böyle değil, plastiklerde ve hatta kumaşlarda durum böyle değil.

“Küçük” SUV ama büyük batarya


Dolayısıyla sonuçlar estetik açıdan oldukça avantajlı, peki ya teknik? EV6 gibi EV3 de, yakın zamanda test ettiğimiz mükemmel Ioniq 5 N'nin temelini oluşturan Hyundai-Kia grubunun E-GMP platformu üzerine inşa edildi. Aynı durumun bir istisnası var ve en azından: 800V yerine 400V. Bu neyi değiştirir? Esasen, doğrudan söyleyelim, bu EV3'ün en azından kağıt üzerinde şüphesiz olumsuz tarafı olacak olan şarj gücü.

Aslında SUV, geleneksel şarjda (AC) 11 kW'a ulaşırsa, lansman sırasında en güçlü versiyonunda DC'de yalnızca 128 kW'a ulaşıyor. Bu ortalamanın biraz altında ve EV3 büyük bir batarya ile telafi etse bile hızlı şarj istasyonuna bağlanmak gerektiğinde mutlaka geride kalacak. Kia hala yaklaşık 30 dakika içinde %10 ile %80 arasında bir oran duyuruyor ki bu da makul olmaya devam ediyor.

Kia Ev3 1

© Maeva Arnaud – Kia EV3

Küçük SUV, tek şarjla 560 km'ye kadar menzile olanak tanıyan oldukça büyük bir 81,4 kWh bataryaya sahip olacak. Bu batarya 150 kW veya 204 hp'lik bir motorla ilişkilendirilecek.

Neyse ki EV3 bu teknik temele bazı çok güzel özellikler ekliyor. Bunlardan üçü ilgiyi hak ediyor:

Kia i-Pedal 3.0 : Bu, kullanıcı tarafından yapılandırılabilen bir Tek Pedal veya tek ayaklı moddur. Tabii ki, yalnızca tek bir pedalla sürüş yapmanıza olanak tanır; bu, işlevselliğin temel ilkesidir ve duruncaya kadar ayağınızı gaz pedalından kaldırarak basitçe fren yapmanıza olanak tanır; ancak artık Kia, kurtarma düzeyini ayarlamanıza ve bunun olup olmayacağını seçmenize olanak tanır. durma hızlı bir şekilde veya birkaç metre daha fazla sürede gerçekleşecektir.

V2L : Ters şarj Kia'da yeni değil. Mobil cihazlarınızı (akıllı telefon, elektrikli bisiklet veya pille donatılmış herhangi bir ürün) şarj etmenize olanak tanıyan bu işlev, gruptaki diğer %100 elektrikli modellerde de mevcuttur, ancak memnuniyetle karşılanmaktadır. Hepsinden önemlisi, EV3'te bu özellik aynı zamanda ev tipi aküyü şarj etmek için V2H (Araçtan Eve) ve elektriği şebekeye geri göndermek için V2G (Araçtan Şebekeye) ile tamamlanıyor.

Modernize edilmiş bir işletim sistemi : Kia ayrıca işletim sisteminin yeni bir versiyonunu piyasaya sürmek için bu yeni SUV'dan yararlanıyor. Bu, büyük ölçüde geliştirilmiş bir rota planlayıcı gibi yeni özelliklere sahiptir, ancak aynı zamanda yeni işlevler ekleme olasılığı da vardır; Kia, akıllı telefonlarda olduğu gibi OTA (kablosuz) güncellemeler yoluyla akış platformlarının gelişinden bahseder.

Kia Ev3 5

© Maeva Arnaud – Kia EV3

EV3 aynı zamanda seviye 2 özerklik göstermesine olanak tanıyan bir dizi sürüş yardımına (ADAS) sahip olacak. Bu kategorideki yeni özellikler arasında, otomobilin “Akıllı Hız Sabitleyici” özelliği aracılığıyla otomatik sollama asistanının da geldiğini belirtmeliyiz. Planlayıcı gibi bu da EV3'ün gelecekteki testlerinde büyük ilgi konusu olacak.

Koreli üretici 2027'den önce en az 15 yeni elektrikli otomobil referansı pazarlamayı planlasa da EV3 şüphesiz listedeki en önemli modellerden biri. Gerçekten de, üreticinin en büyük elektrikli satış hacmini bu SUV'de elde edeceğine güveneceği ve nihai fiyatının açıklanmaması şüphesiz bir tesadüf değil. Aynı zamanda Kia, Slovak fabrikalarını Avrupa topraklarında elektrikli araçlar üretebilecek şekilde uyarlıyor. Şu anda durum böyle değil, bu nedenle EV3 şüphesiz ekolojik bonustan mahrum kalabilir. Üreticisi açısından bu durum daha az stratejik olmayı sürdürüyor ve Kia'nın lansmanın iki versiyonunu daha güçlü iki versiyonla tamamlamayı planlaması da doğal. Böylece 2026 yılının başında EV3'ün dört tekerlekten çekişli versiyonu ve özellikle GT versiyonu kataloğu tamamlayacak. Bu arada Kia'nın küçük SUV'unun kendini kanıtlaması için iki yılı var.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.