19 yıllık saltanattan sonra Samsung TV Pazarı'nda tehlikede

acidizing

New member
Samsung için turuncu uyarı. TV pazarının lideri yıllarca, Kore devinin pazar payı, Çin rakipleri TCL ve Hisense'nin yararına başarısız oluyor. Şirket, pozisyonda kalmak için eşi görülmemiş bir acil durum planı oluşturdu.



2006'da, SAMSUNG O zamandan beri gitmesine izin vermemek için televizyon pazarında ilk yer Sony'ye gönderildi. Mastodon'un sıralamanın zirvesinde olmasından bu yana 19 yıl geçti, ancak bir süredir Çin yarışması aktive oldu. Samsung'un pazar payı 2022 ( %19.6) ile 2024 ( %17.6) arasında 2 puan düştü. Bu süre zarfında, TCL Ve Himens Sırasıyla % 13.9 ve % 12.3 ile hızlandı.

Çinli saldırı Samsung'u incitiyor


Bu ilerleme, LCD panellerindeki artışın çok kötü bir gözü gören Samsung'un görsel görüntüleme bölümünün (VD) yönünü endişelendiriyor – LCD televizyonlar hala piyasanın % 90'ını temsil ediyor. Omdia rakamlarına göre, 65 inçlik bir levhanın ortalama fiyatı Aralık 2024'te 173 $ 'dan Mayıs 2025'te 178 $' a yükseldi.

Sonunda şirketin hesaplarına büyük ölçüde ağırlık veren 5 dolarlık bir fark: Geçen yıl LCD panelleri satın almak için 5,45 milyar dolar, üç yıl içinde en yüksek seviyeye harcadı. Bu kısmen, ilk çeyrekte VD bölümlerinin ve ev aletlerinin birleşik kârındaki % 43 düşüşü açıklamaktadır.

Kore basına göre SayısalSamsung VD şimdi “acil durum” da olacak ve bir kurtarma planı uygulandı. Toplantılar, etkinlikler, ofis malzemeleri, hammadde, pazarlama ve iş seyahatlerini keserek maliyetlerin % 20 azaltılmasını içerir. Samsung ayrıca çabalarını OLED TV gibi yüksek marjlı ürünlere odaklamaya çalışıyor.

Ayrıca Samsung ilk kez VD bölümünde bu tür acil durum önlemleri uyguladı. 2022'de benzer bir plan vardı, ancak Samsung'daki tüm tüketici materyallerini bir araya getiren cihaz deneyimi grubu içinde.

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.
Kaynak :

Sayısal