Fransızlar 2023’te mesajlaşmayı e-postadan daha fazla kullandı

2023’te her gün 47,4 milyon Fransız internete bağlandı; bu rakam bir önceki yıla göre 1,8 milyon arttı! Bu çevrimiçi aktivitede sosyal ağlar ve mesajlaşma giderek daha önemli hale geliyor.

Sosyal ağlar ve mesajlaşma, Fransız halkının internetteki yaşamlarının giderek daha önemli bir bölümünü temsil ediyor. Médiamétrie’nin yıllık raporu gösteriyor ki Fransız İnternet kullanıcılarının günlük gezinmelerinin %39’u bu iki kullanıma ayrılmıştır15-24 yaş grubundakiler arasında daha da yüksek bir rakam (%59!). Her 3 Fransızdan 2’si her gün onlara danışıyor; bu oran bir yılda 4 puan arttı.

Mesajlaşma hizmetleri e-postadan daha fazla kullanılıyor

Sosyal ağlarda ve mesajlaşmada harcanan süre, tüm Fransız İnternet kullanıcıları için günde 56 dakikayı temsil ediyor (toplam 2 saat 24’ten, beş yıl içinde 50 dakika daha fazla). Her gün ortalama 4 saate yakınını internette geçiren en gençler arasında bu “sosyal” aktivite, geniş anlamda 2 saat 24 dakikaya tekabül ediyor. Genel olarak, WhatsApp veya Messenger gibi mesajlaşma hizmetleri artık eski e-postalardan daha fazla kullanılıyor.

Ana işi medya izleyicilerini ölçmek olan Médiamétrie, her ay Fransızların %69’unun (15-24 yaş grubundakilerin %64’ü dahil) bilgilerini özel siteler ve uygulamalardan aldığını görmekten mutluluk duyuyor. Podcast’ler de giderek daha başarılı hale geliyor: Her ay yaklaşık 20 milyon Fransız bunları dinlerken, yayın sitelerinin ve uygulamalarının (radyo istasyonları gibi) izleyici kitlesi bir yılda %4 arttı.

Tüm biçimleriyle çevrimiçi video (talep üzerine video, TV) 52,4 milyon kişi tarafından izleniyor; İnternet kullanıcılarının %79’u reklamlarla finanse edilen ücretsiz VoD hizmetlerini ayda en az bir kez izliyor. Tamamen farklı bir türde, flört uygulamaları ve siteleri her gün 2,3 milyon tekil ziyaretçi, yani %9 daha fazla tarafından ziyaret ediliyor.

Ekonomik açıdan zor bir dönemin işareti olan Fransız halkının yarısından fazlası (33,3 milyon) her ay ikinci el bir siteyi ziyaret ediyordu. Ve 29,4 milyon kişi ultra indirimli bir markanın sitesinde gezindi… Aynı türde, satın alma rehberleri ve fiyat karşılaştırma siteleri de yükselişte: Fransız İnternet kullanıcılarının neredeyse üçte biri bunları her ay ziyaret ediyor, iki buçuk tane var Beş yıl öncesine göre kat daha fazla insan onlara danışıyor.

🔴 01net’ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp’tan takip edin.

Kaynak :

Medyatrie

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir