Facebook ve Instagram’da Meta, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği tanımlamayı vaat ediyor

Meta’nın uluslararası ilişkiler sorumlusu Nick Clegg, 6 Şubat tarihli bir şirket blog yazısında, “Yapay Zeka ile Hayal Edildi”: Meta’nın sosyal ağlarında, bir yapay zeka aracı tarafından oluşturulan görsellerin bu şekilde etiketleneceği sözünü veriyor. yapılmış olacak ” Önümüzdeki aylarda » Facebook, Instagram ve Threads’te ne zaman olacak « Algılanan endüstri standardı sinyaller » içeriğin yapay zeka tarafından oluşturulduğunu gösteriyor.

Mark Zuckerberg’in grubu bu etiketi zaten uyguluyor “ AI tarafından yapıldı “, eğer görüntü şirket içi araç tarafından oluşturulmuşsa, ” gebe kaldı » Aralık ayında Amerika Birleşik Devletleri’nde piyasaya sürüldü. Ama aynı zamanda gerekli olacaktır. bunu diğer şirketlerin araçlarıyla oluşturulan içerikle yapabilmek » şunlar gibi: “ Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney ve hatta Shutterstock », diye ekliyor Nick Clegg. Şu an için bu henüz ulaşılamayan bir hedef: “ teknoloji henüz tam olarak hazır değil “, O kabul ediyor.

Meta filigranların kaldırılmasını zorlaştırmayı amaçlıyor

Meta somut olarak şunu yerleştireceğini belirtiyor: görsellerdeki görünür işaretleyicilerin yanı sıra, resim dosyalarındaki görünmez filigranlar ve gömülü meta veriler “. Çünkü Midjourney ve Stabil Difüzyon bu görünmez filigran sistemlerini henüz kullanmıyorsa geriye dönük olarak da kaldırılabilir.

Şirket şöyle açıklıyor: Görünmez filigranların kaldırılmasını veya değiştirilmesini zorlaştırmanın yollarını arayın “. Menlo Park grubu kesin bir zaman çizelgesi vermeden şunları ekliyor: ” Şu anda bu özelliği geliştiriyoruz ve önümüzdeki aylarda her uygulamanın desteklediği tüm dillerde etiket uygulamaya başlayacağız. “.

Yapay zeka tarafından oluşturulan videolar ve sesler için: kullanıcının bunu kendisi belirtmesi gerekir

Şirket ayrıca kullanıcılardan şeffaflık oyununu oynamalarını isteyeceğini de belirtiyor. İkincisi, yayınladıkları videoların veya seslerin yapay zeka tarafından oluşturulup oluşturulmadığını, şu cezaya tabi olarak açıkça beyan etmelidir: ” yaptırımlar » – belirtilmeyenler. İçeriğin “ Kamuyu önemli bir konuda yanıltma riski özellikle yüksekse, insanların daha fazla bilgiye ve daha iyi bağlama sahip olması için, uygun olduğunda daha görünür etiketleme ekleyebiliriz. », Belirtilmiştir.

Bu duyuru, yapay zekanın şarkıcı Taylor Swift’i veya politikacıları hedef alan sahte görüntüler veya sahte telefon görüşmeleri oluşturmak için kullanıldığı vakaların Atlantik genelinde manşetlere çıkmasıyla birlikte geldi. Uzmanlar bu dezenformasyon vakalarından ve kamuoyunu manipüle etmeye yönelik girişimlerden endişe duyuyor; ABD’deki başkanlık seçimleri ve Avrupa seçimleri bu yıl Eski Kıta’da gerçekleşecek. Nick Clegg’e göre bu etiketlerin uygulanması, yapay zeka tarafından üretilen bu yanlış içeriğin bolluğunu en aza indirebilir “ teknolojinin şu anda izin verdiği sınırlar dahilinde “. Ama bu ” ortadan kaldırmayacak » tamamen kendi üretimi olduğunu itiraf ediyor.

Meta, yapay zeka tarafından oluşturulan, yanlış bilgilendirme veya yanıltma amaçlı içerikle mücadele için çeşitli önlemleri açıklayan ilk şirket değil. Meta’nın basın bülteninin yayınlanması, şirketin denetim kurulunun görüşünün yayınlanmasından 24 saat sonra gerçekleşir. Geçen Ekim ayında Joe Biden’ın sübyancı gibi göründüğü değiştirilmiş bir videosunun yayınlanmasının ardından Yaşlılar Konseyi ile temasa geçildi. Konsey, kullanıcıların yapay zeka tarafından nelerin oluşturulduğunu veya değiştirildiğini ve nelerin yapılmadığını açıkça belirleyebilmeleri için gruptan harekete geçmesini istiyor.

Ayrıca okuyun: Yapay zeka siyasi tartışmayı mahvedecek ve kendimizi bundan koruyacak hiçbir aracımız yok

“Ortak standartlar” beklerken…

Aylardır “Yapay Zeka yapımı” etiketlemenin uygulanması çağrısı giderek daha acil hale geldi. Geçtiğimiz Haziran ayında Avrupa Komisyonu, Avrupa iyi davranış kurallarını imzalayan 44 teknolojik platformdan bu kuralları belirlemelerini ve etiketlemelerini istemişti. hemen Yapay zeka tarafından oluşturulan tüm içerik ve görseller. Atlantik’in diğer tarafında Beyaz Saray, bir ay sonra benzer bir talepte bulundu; bu talep, Meta da dahil olmak üzere sektördeki yedi Amerikan şirketi tarafından kabul edildi. Hepsi zaten resmi veya gayri resmi olarak yapay zeka tarafından oluşturulan içerik için filigranların uygulanmasına yönelik çalışma sözü verdi. O zamandan bu yana yapay zeka şirketlerinin çoğunluğu, sektör tarafından geniş çapta benimsenen etkili bir araç olmaksızın bu hedefleri basın bültenlerine dahil etti.

Ayrıca okuyun: ChatGPT: OpenAI, AI tarafından oluşturulan metni tespit eden aracının bağlantısını keser

ChatGPT ve Dall-E’nin (Ocak ayında), TikTok’un (geçen Eylül) ve YouTube’un (geçen Kasım) arkasındaki şirket olan OpenAI, kullanıcılardan içeriklerinde yapay zeka kullanımından bahsetmelerini istemek de dahil olmak üzere belirli araçları uygulamaya koyduğunu söyledi. Geçtiğimiz Ekim ayında Adobe ayrıca şunları da sundu: ortak bir etiket koymak İçerik Kaynağı ve Orijinallik Koalisyonu’nun bir parçası olarak diğer birkaç şirketle birlikte geliştirildi. Microsoft, Nikon, Arm, Intel ve diğerlerini içeren bu girişim, bir CR sembolünü entegre etmeyi amaçlıyor. Kimlik Bilgilerimeta verilerin yanındaki içeriğe tıklayın.

Ayrıca okuyun: Adobe, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği bir “şeffaflık simgesi” ile işaretlemek istiyor

Bir kullanıcı CR’ye tıklarsa görselin nereden geldiğini ve yapay zekanın yaratım sürecine dahil olup olmadığını açıkça bilecek. Bu CR etiketinden bahsetmeden, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği etiketleme hedefiyle Meta, kendi payına tüm sektörün ” birlikte çalışmak ” İçin ” ihtiyaç duyduğumuz ortak standartları geliştirmek “.

🔴 01net’ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp’tan takip edin.

Kaynak :

6 Şubat 2024 tarihli meta blog yazısı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir