en ucuz elektrikli BMW’yi test ettik – BEV

Teknolojilerle dolu elektrikli limuzin olan devasa i7 ile aynı zamanda gelen iX1 yükü farklılaştırılmadı. Ve haklı olarak, X1’in bu elektrikli versiyonu, en azından estetik olarak, termal muadilinin neredeyse bir kopyası/yapıştırıcısıdır. Ancak bu %100 elektrikli kompakt SUV (markanın iX3’ten sonraki ikinci) katalogdaki durumu kökten değiştiriyor. Bu, Münih üreticisinin en erişilebilir %100 elektrikli modelleri ve segmentin korkuluğuna potansiyel bir rakip: temel Tesla Model Y.

Elbette, temel fiyat 57.000 avroyu (tam olarak 57.150) aştığında, giriş seviyesi elektrikten bahsetmek zor. iX1, Ekolojik bonus için bile uygun değildir (fiyatı 47.000 Euro’nun altında olan araçlarla geniş). Ancak üst seviye premiumlar arasında Audi’deki e-tron Q4 ve Mercedes’teki EQA dışında bu kadar fazla rakip yok. Bu ayrıcalıklı konum, oyundan harekete geçmesine izin veriyor mu? Başka bir deyişle, elektrikli BMW’lerin en çok bulunduğu yerlerden ilginç mi? Bu soruları cevaplamak için test ettik.

X1 vs iX1 7 Fark Oyunu

Harici olarak, bir iX1’i termal muadilinden ayırmak neredeyse imkansızdır. %100 elektrikli araçlar sunan BMW’nin niyeti bu ve tarife, markanın müdavimleri tarafından beğeniliyor gibi görünüyor. Bununla birlikte, özellikle testimizde olduğu gibi belirli parçalara dikkatli bir bakış, elektrikle damgalanmış bazı estetik unsurları tanımlamayı mümkün kılıyor. Kapı eşikleri veya yanlardaki mavi çubuklar ve ayrıca hava girişlerindeki mavi ekler, Alman eksantrik BMW tarzının ender değerleridir. Bu orijinal dokunuşlarının dışında, iX1’i termal versiyonu olan X1’den görsel olarak gören hiçbir şey yoktur. Son olarak, genel olarak, BMW’nin kompakt SUV’si, 4,5 m’den kısa uzunluk ve genişlik 2 tonun biraz yuk ağırlığı (tam olarak 2,085 kg) ile elektrikli cihazlarda kabul edilebilir oranlarını korur. BMW iX1

İçeride, iX1, iki yıl önce iX3’te görebildiğimiz kadarıyla modernize edildi. Kaplamaların kalitesi ve malzeme seçimi hakkında yorum bu sayfalarda alışkanlığımız yapmak değil, ancak BMW’nin üretim kalitesi yıllar içinde düşmeyen ender otomobili korumakten biri olduğunu bizim için çok önemli görünüyor. oğlum yıllar. Bavyeralı marka, yorumları ana rakibi Mercedes gibi, algılanan kaliteyi kaygılarının başında tutuyor.

En üstte bir isletim sistemi

Aynı şekilde, BMW’nin işletim sistemi de kesinlikle piyasadaki en iyiler arasında. Erişimi kolay, zengin seçenekler ve akıcı kullanım, MENULER arasında verimli bir şekilde gezinmenizi ve araç kontrolü hakkında birçok bilgi hazinenizi sağlar. Özellikle ana ekranda hangi bilgileri görüntüleyeceğini ve bunların sırasını koruyan özelleştirme olanaklarını korumalarını sağlar. İşletim sistemi ayrıca tamamen yapılandırabilen bir kısayol MENUSü de sağlar. Menülerin yoğunluğu ve ayarların sayısı ( örneğin klimada), biraz uyum süresinin gerektirdiği anlamına gelir, ancak arayüzün kalitesi sayesinde öğrenme hızlı ve kolay. Son olarak, BMW mühendislerinin çabalarının kaliteli bir kullanım sistemi sunmalarına duyarlı olmayan bir kullanıcı için, şarj kablonuzu evde kaydetseniz bile, akıllı telefonlarına güvenmek her zaman mümmündür. iX1 sistemi, Bluetooth Aracılığıyla CarPlay ve Android Auto ile uyumludur. BMW iX1

Şirket içi artırılmış gerçeklik navigasyonuna da özel olarak değinme. Bir kavşağa yaklaşırken veya döner kavşakta ana bakış açısı modları. Navigasyon kartının sağ tarafında yer alır ve bulunduğu yer kamera aracılığıyla aracın önden görünümüne birakır. Ardından bir ok belirir. Bu genişletilmiş gerçeklik katmanı, izlenecek yolu tam olarak Bakmak için gerçek zamanlı olarak konum ve boyut sağlamak ok ile izlenecek rotayı etkili bir şekilde belirlemeyi mümkün kılacak. Volkswagen veya Mercedes’in sunduklarından oldukça farklı olan bu seçim, bizce en etkili olanı.

biraz atmosfer

BMW, iX1’indeki atmosfer üzerinde de çok çalıştı. Bu nedenle, yolcu bölmesi, yükleri ölçülü bir bütüne biraz renk katan oldukça ihtiyatlı LED ışıklarla cihazlar. Ancak yolcu bölmesine stil vermek için dekoratif bir aksesuar olarak ne kullanılabilir. Bir örnek: yaşam modu değişiyor, aydınlatma atmosferlerini değiştiriyor. Üreticilerin bulguların gösterge ekranının değişmekle yetindiği yerde, BMW daha da ileri giderek kabinin genel atmosferini değiştiriyor.

Son olarak, ilk %100 elektrikli araç olan iX3’ten bu yana BMW, hızlanma çocukları sanal motor sesi entegre entegre etmeyi seçti. Manuel olarak devre dışı birakılabilen bu seçenek yine de oldukça keyifli (en kullanma birkaç deneme yapmak için). Havalanan bir uzay gemisine yakışır ses, yanından Hans Zimmer tarafından yapılmıştır. Henüz Interstellar film müziği seviyesinde olmayan ses efektinden çok, yüzünüzü gülümseten şey hızla ilerlemesidir.

Bir işletim yardım modeli

Tesla’nın en hararetli hayranlarını şok etme riski gözeterek BMW, bugün Mercedes ile yürütme yardımları konusunda en verimli üretici konumunda. Alman üreticinin sistemi kesinlikle California Otopilotunun özerklik iddialarına sahip değil, ancak elektronik teknisyeni kontrol ve dozajı açısından ondan üstün.

İster şeritte kalma yardımcı ister uyarlanabir hız denetleyici olsun, sistem kuruluşunu asla hayal gücü etkilemeden doğru ve umut olarak hareket eder. BMW’de hiçbir gerizekalılık veya yanlış yorum yoktur. Arabanın sürüşü sürücüye dayattığı izlenimi zamanları da yok. Bu akıllı karışım, bize göre etkili yardım için ideal reçetelerdir.BMW iX1

Son olarak, kendine saygısı olan herhangi bir elektrikli araçta olduğu gibi iX1, daha uzun yolculuklar ve gerekli duraklamalarını planlamanıza olanak tanıyan rota planlamayı içerir. Bu nokta da, bu beklentilerin alaka yollarını kontrol etmek için uzun bir sonuçtan çıkmak tavsiye edilebilir olsa da, müşterilerini doğru düşünmek.

Yoldaki iX1, göz alıyor mu?

iX1’in performans özelliklerini gözden geçireceğiz. Bunlar iyi hatta, canavarın biçimi ve boyutu göz önündeki satırları çok iyi. BMW SUV, 313 BG ve 494 Nm torktan tam olarak yararlanmasını sağlayan xDrive30 sisminden tam olarak yararlanır. Hızlanma Tesla Modeli Y seviyesinde değil, ancak mükemmel kontrolleü direksiyon ve çözüm sayesinde yol davranışı iyi. BMW iX1

Davranışlarında hızlı hedef olan iX1, tüm bu özelliklerle bir sporcu değildir. Özellikle yüksek hızlarda yere çivilenmiş gibi bir izlenim mısrası de insanlara ağırlıklarını unutturmayı her zaman başaramıyor ve bu normal.

Pil ve özerklik: iX1’in daha fazla yerlerden yerler

iX1, üreticisine ve WLTP onayına göre 414 ila 440 km yol kat etmesine izin veren 64,7 kWh NMC (Nikel, Manganez, Kobalt) pil ile gücü. Bu merkez, çoğu zaman olduğu gibi, resmi dairenin gerçeklerinden oldukça uzaktır. Toplam de, hedef menzile ulaşmak için kullanma, kullanım testleri bağlı olarak 16,8 kWh/100 km ile 19,1 kWh/100 km arasında olmalıdır.

Test haftamızda, münkun olan en yumuşak davranış tarzını benimsemeye uğraştığımız zamanlar da dahil olmak üzere, gözlemlenen çoğu zaman en hafif tabirle üstündü. Bu nedenle, B modu (veya fren), yani iX1’in rejeneratif frenleme seçeneği, özellikle şehir içinde verimli bir eko-sürüş benimsemeye izin veren yürütmenin bir modelidir. Bu, Tek pedal modu gibi çalışır, yani aracı fren yapmak için tek yapmanız gereken ayağınızı gaz pedalından çekmek ve böylece değerli wattları geri kazanmaktır. Bu rejeneratif mod, aracı durma noktasına getirir. Başka bir deyişle, minimum beklenti ve pratikle, artık şehir içinde araç kullanarak fren pedalına dokunmanıza bile gerek yok.

Bu mükemmel mod B’ye rağmen, şehir içi tüketimimiz her zaman 18 ila 19 kWh/100 km arasında olmuştur. Hızlı şeritte yapıya geldiğinde, BMW’nin duyurduğunu çok daha açgözlü. Otoyolda 130 km/h’de Tüketim 24 kWh/100 km ile 25 kWh/100 km arasında dalgalanıyor. Karma yapımımız rotamız tahmini olarak 21 kWh/100 km tüketimle sonuçlandı. Yani tam şarjla otobanda 300 km yol almayı ummak neredeyse yanılsama, bu da iX1’in uzun yolculuklardaki noktaları sınırlıyor.BMW iX1

Ancak BMW’nin elektrikli SUV’sine yönelik bir eleştirimiz bu değil. Bu, şarj birimlerinde bulunur. Üretici, ilginç bir şarj yönünü haklı olarak, genele karşı hiçbir şey düşünmüyor. Bununla birlikte, hızlı bir terminalde 130 kW maksimum şarj gücü sınırda ve tüm rakiplerinden daha düşük. Kabul edilmelidir ki %10 ila %80, 30 dakikanın biraz üzerinde bir sürede tamamlanır, ancak yaklaşık 60.000 Euro’ya mal olan bir araç için başka bir performans düzeyini umabiliriz.

Test Sonucu:

Son aylarda BMW heyecan verici bir makineye dönüştü. iX1 modeli, Münih markasının elektrifikasyona yaklaşımındaki ciddiyetin yeni bir göstergesi. iX3 ve i4’ten sonra yeni sıfır emisyonlu SUV neredeyse her çıkışı başarılı. İyi kullanım ve yolcu bölmesi açısından özellikle düzenli olan iX1, verimli ve keyifli bir işletim sağlar. Bu nedenle üreticinin yalnızca bir xDrive30 sürümü sunarak tercihi memnuniyetle karşılanmayı hak ediyor. Ne yazık ki, SUV’nin genel durumu, bakımları genel olarak bir özerklikle lekelenmiştir. 64.7 kWh’lik paket utanılacak bir şey değil, tam olarak geçerli, ancak VW beklentileriki beklentilerin tahminlerinden daha düşük, örneğin Q4-etron’u donatan 77 kWh pil, ‘ID.5 veya Skoda Enyaq. iX1 ayrıca, bazı seçeneklerin 170 kW üretimi çok düşük şarj kapasitesinden (130 kW) muzdarip. Son olarak, otomotiv sektörü geri ölçümü gibi BMW de iX1’ini Tesla Model Y’den ayıran fiyat farkını haklı çıkarmakta zorlanıyor. en ufak bir seçeneği bile düşünmeden 15.000 avro gibi yüksek bir bedelle ödendi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir