Deutsche Bahn muhtemelen ICE siparişlerinde tasarruf etmeyi düşünüyor

Deutsche Bahn’a sağlanan federal fonların bir kısmı muhtemelen tehlikede. Bu durum şirketi maliyet azaltıcı önlemler aramaya zorluyor.

Deutsche Bahn’ın paradan tasarruf etmesi gerekiyor. Grubun federal bütçeden başlangıçta planlanandan çok daha az para alması nedeniyle yönetim kurulu şu anda tasarruf seçenekleri arıyor. Demiryolu denetleme kurulu başkan yardımcısı ve aynı zamanda demiryolu ve ulaştırma birliği EVG’nin başkanı Martin Burkert, Alman Basın Ajansı’na “Daha fazla ICE siparişi de alınabilir” dedi. Bahn’ın patronu Richard Lutz, grubun tüm alanlarında tasarruf potansiyeli arıyor. Burkert, ortaya çıkan listenin Mart ayı sonunda demiryolu denetim kuruluna sunulması gerektiğini söyledi.

Bir demiryolu sözcüsü şunları söyledi: “Uzun mesafe trenlerinin tedarikinde maliyetleri düşürmeye yönelik herhangi bir plan yok. Doğru: 2030 yılına kadar yeni uzun mesafe trenlerine yaklaşık on iki milyar avro akacak.”

Son aylarda demiryolu, filosunu ICE 4 ve ICE 3neo serisinden çok sayıda yeni ICE’yle gençleştirdi. Şirket sözcüsü, “Yalnızca geçen yıl ayda ortalama üç yeni İYM treni aldık” dedi. 2030 yılına gelindiğinde, ICE filosunun ortalama yaşının mevcut 18’den 12’ye düşmesi bekleniyor. Grup içinde, daha genç bir filonun daha az aksaklığa ve dolayısıyla daha fazla dakikliğe katkıda bulunacağına dair büyük bir umut var.

Federal hükümet milyarlarca doları deliklere tıkmak zorunda

On yılın sonuna kadar, federal mülkiyetteki şirkete ait 450’den fazla ICE’nin ağda olması bekleniyor; bu rakam şu ana göre çok daha fazla. Ayrıca saatte 280 ila 300 kilometre hıza ulaşabilen, aynı zamanda platformla aynı seviyede yani basamaksız giriş imkanı sunan yeni bir ekspres trenin geliştirilmesi de ihaleye çıktı.

İnşaat projeleri söz konusu olduğunda grup, projelerin zamanlamasını gözden geçirmeye başladı. Yeni altyapı şirketi InfraGo’nun bir hafta önce yayınladığı liste, ağın genişletilmesi yerine yenilenmesinin tercih edildiğini gösteriyor.

“2024 ve 2025 yılı inşaat projelerinin büyük ölçüde güvence altına alındığını düşünüyorum. EVG patronu Burkert, 2026 ve sonraki yılların projelerinin daha zor olacağını söyledi. Siyasetçilerin artık “tasarruflarla, ortadan kaldırılabilecek projelerle işlerin böyle devam etmesine izin verip vermememiz gerektiğini” düşünmesi gerekiyor. Prensip olarak hangi projelerin hayata geçirilip hangilerinin uygulanmayacağını artık söylemek doğru. “Belirli koşullar altında neyin kaybedilebileceği herkes için açık olmalıdır.”

Deutsche Bahn’ın tasarruf kaygısının nedeni, Federal Anayasa Mahkemesi’nin aldığı bir karar sonucunda federal hükümetin 2024 bütçesindeki ve iklim ve dönüşüm fonundaki milyarlarca dolarlık açığı kapatmak zorunda kalması. Altyapının önümüzdeki yıllarda uygun hale getirilmesi için demiryoluna başlangıçta 45 milyar avroya kadar vaat edilmişti. Bunların üçte biri henüz güvence altına alınmadı.

Örneğin InfraGo’nun önceliklendirme listesine göre, Aşağı Saksonya’daki Uelzen’den Saksonya-Anhalt’a ve Halle’ye kadar uzanan bir yük taşıma koridoru için 773 milyon Euro şu anda mevcut değil. Trafik ışığı koalisyonu başlangıçta kendisine önemli ölçüde daha fazla malın demiryoluna kaydırılması hedefini koydu.

Demiryolu ve bakanlık yorum yaptı

Mektuba göre, Hamburg’daki S-Bahn’ın dijitalleştirilmesi için yaklaşık 16 milyon avro da mevcut değil. Plana göre dijital sinyal kutusu S-Bahn’ın kapasitesini artıracak. Fangschleuse tren istasyonunun Berlin’in doğusuna taşınması da öncelik listesinin alt sıralarında yer alıyor. Proje, Grünheide’deki Tesla fabrikasının yük trafiğine daha iyi bağlanmasına yardımcı olacak.

Demiryolları ve Federal Ulaştırma Bakanlığı geçtiğimiz günlerde bu projelerin iptal edilmediğini vurguladı. Bu da planlanmış bir şey değil. Demiryolu, finansman tam olarak netleşene kadar gecikmeleri önlemek amacıyla tüm projeler için planlamanın devam edeceğini söyledi. Daha fazla para olmazsa, bu projelerin uygulanmasının önemli ölçüde gecikmesi muhtemeldir.

Bu arada EVG patronu Burkert, lojistik yan kuruluşu Schenker’in olası satışından elde edilecek gelirin altyapıya yatırılacağı konusunda uyardı. Burkert, “Schenker’in olası satışından elde edilecek paranın tamamen borç azaltımına yatırılması gerekiyor” dedi. “Aksi takdirde satış sonucunda demiryolunun kredi notunun düşmesi riski var. Sonra da faiz oranlarının yükselmesi riski var.” Bu durumda, bir derecelendirme puanı birkaç yüz milyon avroluk faize karşılık gelir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir