BMW ilk elektrikli istasyon vagonunu tanıttı

Eski nesil 5 Serisi’nden yeni nesile geçiş sırasında dingil mesafesi birkaç santimetre artmış olsa bile BMW, geçen Ekim ayında elektrikli i5 versiyonunu test ettiğimizde bizi yeni sedanının yaşanabilirliği konusunda açıkçası ikna edemedi.

Beş ay sonra, istasyon vagonu versiyonu nihayet ortaya çıktı ve i5 Touring, BMW serisindeki bugüne kadarki tüm 5 Serisi istasyon vagonları arasında en büyüğü (5,06 m) oldu. Yaşanabilirliği konusunda fikrimizi değiştirmeye yetecek kadar mı? Pek emin değilim, ilk resmi bilgilere göre i5 Touring, 11 santimetre daha kısa olmasına rağmen Mercedes E-Serisi Break kadar başarılı olmayacak.

©BMW

Mayıs ayı için pazarlaması planlanıyor. Sedan versiyonu gibi, BMW’nin ilk elektrikli station wagon’u da iki farklı versiyonla satışa sunulacak: eDrive 40 ve 340 hp ve M60 xDrive versiyonu, 601 hp. Üç donanım seviyesi mevcuttur: i5, i5 M Sport ve i5 M Sport Edition.

BMW’ye sevgili 5 Serisi Touring de i5 Touring ile birlikte Fransa’da menüde yalnızca dizel olmak üzere iki versiyon halinde pazarlanacak. Stil hem önde hem de arkada neredeyse hiç değişmiyor. Sedan versiyonunun stilini, steyşın vagon siluetinin eşlik ettiğini görüyoruz. İç mekan veya teknolojiler için de aynı şey.

Bmw I5 Touring Avant
©BMW

Özerklik tarafında BMW daha hassas olmak istiyor gibi görünüyor ve 477 ila 586 kilometre arasındaki menzili belirtmek yerine i5 Touring eDrive40’ta 489 ila 560 kilometre arasındaki menzili belirtiyor. M60 xDrive versiyonu için 445 ila 506 kilometreye güvenmelisiniz.

Testlerimize göre gerçekte 500 kilometreye ulaşmak zor olacak. eDrive 40 versiyonunu kullanırken, 330 ile 450 kilometre arasında menzille tüketimin 17 kWh/100 km’den pek düşük olmadığını gördük. i5 Touring’in bataryası klasik i5 ile aynı: 81,2 kWh.

Şarj etmeye gelince, i5’in 400 volt mimarisi i5 Touring’de bulunuyor, ancak BMW, 205 kW’a (testlerimize göre en yüksek güçte 210 kW’a kadar) ve alternatif akımda 22 kW’a kadar çıkmanıza izin veriyor.

İstasyon vagonları yeniden ava çıkıyor

Elektrikli otomobil pazarı da dahil olmak üzere SUV’ların her yerde bulunmasına rağmen, istasyon vagonları yeniden trend haline geldi ve BMW artık onun tek ateşli savunucusu olmayacak. Özellikle ID.7 Tourer adında bir station versiyon hazırlayan Volkswagen’in yanı sıra ET5 Touring ile Nio’yu da düşünüyoruz (ancak Fransa’da mevcut değil).

Porsche için Taycan Cross Turismo da ürün gamında önemli bir yer tutuyor; bunu karşılayabilmek için 4.440 Euro’luk ek bir maliyete güvenmeniz gerekse bile. BMW’de i5 sedan ile i5 station wagon arasındaki fiyat farkı daha az olacak: 1.500 Euro daha fazlaya veya 77.700 Euro’dan başlayan i5 Touring eDrive40’a güvenebilirsiniz.

🔴 01net’ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp’tan takip edin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir